This study aims to investigate the theses reporting educational studies on the YouTube platform regarding their methods and contents and to reveal their trends. A total of 24 theses, accessed from the Thesis Center database of the Council of Higher Education and identified based on the inclusion criteria, were analyzed. The distribution of the theses according to the disciplines, years, universities, research designs, data sources, and research topics was examined. All theses are at the master’s level and no doctoral thesis was accessed on YouTube in education. Although the studies were conducted in various disciplines after 2014, an increasing trend was observed especially starting in 2020. The majority of the theses used qualitative methods. In the same vein, the data sources were mostly interviews and YouTube videos. Besides, most of the studies focused on the content analysis of YouTube videos. The studies also concentrated on the user views about using YouTube as an educational media, using YouTube in the classrooms, the influence of YouTubers and YouTube videos on adolescent/child development, and the development of a scale for the educational use of YouTube. The reviewed studies investigated YouTube as both a formal and informal educational media and revealed both its advantages and risks. These findings imply that future empirical studies on using YouTube as an educational intervention and examining its effects are needed. Finally, the empirical studies were concentrated mostly on the K-12 level, and further studies are required in higher education, including open and distance education, and in professional development.
Youtube Social media Educational research Literature review Graduate theses
Bu araştırmanın amacı YouTube platformu üzerine yazılmış eğitim araştırmalarını raporlayan tezleri yöntem ve içerik bakımından incelemek ve eğilimlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi veritabanından erişilen ve belirlenen kriterlere uygun 24 tez çalışması analiz edilmiştir. Tezlerin disiplinlere, yıllara, üniversitelere, araştırma modellerine, veri kaynaklarına ve araştırma konularına göre dağılımları incelenmiş ve eğilimleri ortaya konulmuştur. Analize dahil edilen tezlerin tamamı yüksek lisans düzeyindedir ve eğitimde YouTube kullanımı üzerine henüz doktora düzeyinde tez hazırlanmadığı görülmüştür. YouTube üzerine çeşitli bilimsel alanlarda yapılan çalışmalar 2014 yılında başlamakla birlikte özellikle 2020 yılından itibaren artış eğilimi belirgin şekilde görülmektedir. Yazılan tezlerin çoğunluğunun nitel araştırma yöntemleri kullandığı tespit edilmiştir. İncelenen tezlerde en çok görüşme ve video içeriklerinin analizi olmak üzere nitel yöntemler ile veri toplanmıştır. Benzer şekilde, tezlerin araştırma konuları da eğitim amaçlı YouTube videolarının içeriklerinin incelenmesi üzerinde yoğunlaşmıştır. Yapılan çalışmalar ayrıca eğitim ortamı olarak YouTube kullanımına ilişkin kullanıcı görüşleri, sınıf içi YouTube kullanımı, YouTuber’ların ve YouTube videolarının ergen ve çocuk gelişimine etkisi ve eğitim amaçlı YouTube kullanımına yönelik ölçme aracı geliştirilmesine odaklanmıştır. Yapılan çalışmalar YouTube’un hem formal hem de informal eğitim aracı olarak incelemiş ve hem faydalarını hem de risklerini ortaya koymuştur. Bu sonuçlara göre; YouTube’u bir eğitsel müdahale aracı olarak kullanan ve etkilerini inceleyen gelecek ampirik araştırmalara ihtiyaç vardır. Bunun yanı sıra, ampirik çalışmaların çoğunlukla K-12 düzeyinde yoğunlaştığı, açık ve uzaktan öğretim de dahil olmak üzere yükseköğretim düzeyinde ve mesleki gelişim kapsamında gelecek araştırmalara ihtiyaç vardır.
Youtube Sosyal medya Eğitim araştırmaları Alanyazın incelemesi Lisansüstü tezler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnternet, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 15 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.