BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 19, 20.11.2015

Öz

Institutions’ involvement in increasing competition jeopardizes the brands. It is highly important that an institution creates a distinguishable brand and its target market perceives it as a high-qualified one. The brand should have positive reflections upon the minds of the target market. An emotional boundary between the target market and the brand is a vital issue as well. This emotional boundary ensures commitment to the brand

Kaynakça

  • Kitap
  • AAKER, A. D. (1991). Managing Brand Equity - Capatilizing on the value of a Brand Name, New York: The Free Press.
  • AAKER, A. D. (2009). Güçlü Markalar Yaratmak, Erdem Demir (çev.), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • AKTUĞLU, I. K. (2008). Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, 2. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • ERDİL, T. S. ve UZUN, Y. (2009). Marka Olmak, 1. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KELLER, K. L. (1998). Strategic Brand Management.Building, Measuring And Managing Brand Equity, Third Edition. U.S.A: Prentice Hall, Inc.
  • KURTULUŞ, K. (1996). Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları.
  • LEVINE, M. (2003). A Branded World - Adventures in Public Relations and the Creation of Superbrands, New Jersey: John Wiley&Sons.Inc.
  • PELTEKOĞLU, F. (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, 5.Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • PRINGLE, H. ve THOMPSON, M. (2000). Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak, Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat (çev.), 1. Baskı, İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • TOSUN, N. (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, 1. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık. Makaleler
  • MARANGOZ, M. ve AKYILDIZ, M. (2007). Sporda Sponsorluğun Tüketicilerin Satınalma Niyetine Yansıması, Ege Akademik Bakış Hakemli Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, s.461.
  • ROWLEY, J. ve WİLLİAMS, C. (2008). The Impact of Brand Sponsorship of Music Festivals, The Journal of Marketing Intelligence & Planning, Vol.26, No. 7, s.782. İnternet
  • Marketing Science Instıtute. Brand Equity: A Perspective on its Meaning Measurement and 2.11.2010.
  • http://www.msi.org/publications/publication.cfm?pub=296.

SPONSORLUĞUN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 19, 20.11.2015

Öz

Kurumların artan rekabet ortamı içerisinde bulunmaları markaların varlığını tehlikeye atmaktadır. Kurumların rakipler arasından ön plana çıkarak markalarını farklılaştırabilmeleri, hedef kitle üzerinde marka bilinirliği oluşturabilmeleri, hedef kitlenin zihninde yüksek kaliteli hizmet sunan bir marka olarak konumlanabilmesi, hedef kitlenin zihninde olumlu çağrışımlara sahip olması ve hedef kitle ile arasında duygusal bağ oluşturarak marka sadakatini oluşturmanın önemi giderek artmıştır.

Bir halkla ilişkiler yöntemi olan sponsorluk, marka farkındalığı, marka imajı, marka sadakati, marka çağrışımlarının oluşturulması ve algılanan kalitenin geliştirilmesi açısından son yıllarda önem kazanan ve iletişim bütçelerinde önemli bir paya sahip olan bir pazarlama aracıdır. Çalışmanın amacı, amaca uygun olarak gerçekleştirilen sponsorluk etkinliklerinin marka değeri ve marka değeri bileşenleri üzerinde nasıl bir etki oluşturduğunu ortaya çıkarmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Değeri, Marka İletişimi, Sponsorluk

Kaynakça

  • Kitap
  • AAKER, A. D. (1991). Managing Brand Equity - Capatilizing on the value of a Brand Name, New York: The Free Press.
  • AAKER, A. D. (2009). Güçlü Markalar Yaratmak, Erdem Demir (çev.), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • AKTUĞLU, I. K. (2008). Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, 2. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • ERDİL, T. S. ve UZUN, Y. (2009). Marka Olmak, 1. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KELLER, K. L. (1998). Strategic Brand Management.Building, Measuring And Managing Brand Equity, Third Edition. U.S.A: Prentice Hall, Inc.
  • KURTULUŞ, K. (1996). Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları.
  • LEVINE, M. (2003). A Branded World - Adventures in Public Relations and the Creation of Superbrands, New Jersey: John Wiley&Sons.Inc.
  • PELTEKOĞLU, F. (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, 5.Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • PRINGLE, H. ve THOMPSON, M. (2000). Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak, Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat (çev.), 1. Baskı, İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • TOSUN, N. (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, 1. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık. Makaleler
  • MARANGOZ, M. ve AKYILDIZ, M. (2007). Sporda Sponsorluğun Tüketicilerin Satınalma Niyetine Yansıması, Ege Akademik Bakış Hakemli Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, s.461.
  • ROWLEY, J. ve WİLLİAMS, C. (2008). The Impact of Brand Sponsorship of Music Festivals, The Journal of Marketing Intelligence & Planning, Vol.26, No. 7, s.782. İnternet
  • Marketing Science Instıtute. Brand Equity: A Perspective on its Meaning Measurement and 2.11.2010.
  • http://www.msi.org/publications/publication.cfm?pub=296.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Dumanlı Kürkçü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dumanlı Kürkçü D. (2015). SPONSORLUĞUN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Yıldız Journal of Art and Design, 2(1), 1-19.

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD