Sanat
alanına yeniden –üretim tekniklerinin girişi ile başlayan süreç kültür
endüstrisi ile hızlı bir gelişmeye yol açmıştır. İnsanlardaki sahip olma iç
güdüsüyle, kültür endüstrisinin mutluluk vaadi sanat eserinin metaya
dönüşmesine ve bir ürün gibi alınıp satılabilmesine imkan sağlamaktadır.
Bu çalışmada, Adorno ve Horkheimer’ in
geliştirdikleri “Kültür Endüstrisi” kavramından yola çıkılarak, sanat eserinin
metaya dönüşmesi ve bunun sonucunda tecimselleşmesi ele alınırken sanatçı,
sanat eseri ve izleyicinin de bu süreçte maruz kaldıkları değişime
değinilmektedir. Bu değişimin sonucuna baktığımızda meta olarak üretilmeye
başlayan ve estetize edilen sanat eseri, uzun vadeli üretimin değil fikrin ön
plana çıkarıldığı sanat alanı, müşteri (tüketici) ye dönüşen izleyici ve sanat
piyasası içerisinde var olmaya çalışan sanatçı kavramları irdelenmekte ve
sanatın bu tüketim sirkülasyonu içerisindeki tavrı ele alınmaktadır.
Yeniden – Üretim Kültür Endüstrisi Kitleselleşme Sanat Piyasası Meta
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD