Korku, popüler kültür içerisinde gittikçe yükselen bir değer haline
gelmektedir. Bugün başta ABD olmak üzere, tüm dünyada korku, ticaret sektörü haline gelmiştir. Amerikalıların korku ticareti,
iletişim ağının ve magazin sektörünün bir parçası durumundadır. Bir sosyal
kontrol mekanizması olarak iletişim sektörü ve sektörün sunucuları korkuyu
büyük kentlere göre yaratırlar. Daha fazla okumak, izlemek isteyen kent insanı
için korku, sunulan bir eğlence sektörüne dönüştürülür ve sürekli korkuya ilgi
duyan bir hedef kitlesi yaratılır. Kaynaklarına doğru inildikçe dilin yarattığı
bir tür modelle karşılaşırız. Gündemde
olanı ortaya koymak ve dikkati çekebilmek için abartılan imgeler, sonuçta
geride kalan her şeyi "izleyici”, “gözlemleyici" ya da "röntgenci"
durumuna sokarak, hipnoz etkisi yaratır. Başkalarını gözlemlemek ve yorumlamak,
aynı zamanda benliği gözlemlemenin de aracıdır daima; gerçek antropolojik bilgi
ancak bu iki özne arasındaki bu alternatif karşılıklı yorumlama süreci
geliştiğinde, bilgi olarak adlandırılmaya layıktır. Gözlemleyen özne de
gözlemlenenden daha sabit olmadığından birçok karışıklık ortaya çıkar. Ve
gözlemci öznesini yorumlamada gerçekten başarılı olduğu için, her seferinde onu
değiştirir. Üstelik yorumu gerçeğe yakınlaştıkça onu daha da çok değiştirir. Çalışma
Dr. Hale Torun'un 2011 Yılında tamamlanmış "Haber Metinlerinde Korku Üretimi" adlı doktora tezinden yola çıkılmış ve geliştirilmiştir. Çalışmanın yöntemi
olarak Göstergebilimsel Yöntem,
Eleştirel Söylem Analizi kullanılmıştır.
Orientation
in Visual Fear and Popular Culture
Dr.
Hale TORUN
İstanbul
Aydın Universitiy
Department
of radio televisison cinema
ABSTRACT
Fear is becoming a rising value in popular culture.
Today, fear has become a trade sector all over the world, especially in the
United States. Americans' fear trading is part of the communication network and
the magazine industry. As a social control mechanism, the providers of the
communications sector and industry create fear according to big cities. For a
town citizen who wants to read more, to watch, the fear is transformed into a
recreation sector, and a target mass that is constantly interested in fear is
created. We are faced with a kind of model that creates language as its
resources turn towards it. Exaggerated imagery to reveal what is on the agenda and
attract attention can ultimately create the effect of hypnosis by putting
everything that is left behind in the form of "audience",
"observer" or "voyeur". Observing and interpreting others
is also a tool of observing self at the same time; the true anthropological
knowledge is worthy of being called knowledge only when this alternative mutual
interpretation process between these two subjects develops. Since the observing
subject is not more stable than observed, many confusion arises. And since the
observer is really successful in interpreting the subject, he changes it every
time. Moreover, as interpretation gets closer to reality, it changes it even
more. Working Hale Torun's "Horror Productions in News Texts" made in
2010 was produced and developed by starting from his doctoral thesis. The
method of work is the Indicative Method, Critical Discourse Analysis.
Keywords; Cinema, News, Horror, Media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD