Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING THE FUTURE ANXIETY OF STUDENTS TAKING PROFESSIONAL MUSIC EDUCATION

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 257 - 278
https://doi.org/10.51576/ymd.1615071

Öz

Music or different sounds are sensory events that all people are exposed to from the moment they are born. Music education, which starts compulsorily with primary school, helps people meet different types of music and increases their musical culture. While professional music education generally provides more in-depth knowledge and skills, amateur education can also be beneficial in developing one's talents and continuing one's hobby. These trainings start with primary school in our country. Students who want to continue professional music education with secondary school continue their education in high schools that provide education in this field and then in conservatories, fine arts faculties, music and performing arts faculties. Students who receive professional music education at the undergraduate level will be faced with a wide range of job opportunities when they graduate. These fields offer the opportunity to develop their music careers in various ways. State Choirs, Turkish Radio and Television Corporation, Higher Education Institutions, Ministry of National Education, Private Colleges, Music Houses, Ensembles and Orchestras offer graduates with musical education the opportunity to pursue a career in both performance and education.
Our study was conducted with students studying at schools that provide professional music education. The study was conducted to determine the students' reasons for choosing these schools, their satisfaction with the school, their future plans, and most importantly, their anxiety levels about what they will do after graduating from school. It is thought that this study can draw attention to the joint efforts of the state and private sector to reduce the future concerns of individuals receiving professional music education and to increase job opportunities in this field. Such collaborations can make the careers of music professionals more secure and sustainable. An online survey was applied to collect data for the study and the data was analyzed using the SPSS program.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007), İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6134/82271
  • Alptekin, Gidergi, A. (2012), Müzik performans anksiyetesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 137-148. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30250/326703
  • Aydın, S., Zengin, B. (2008), Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti, Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (1), p.81-94
  • Baltacan, M. (2022), Profesyonel ses kullanımında Contralto Profondo kadın tenor ses karakterinin ve eğitim sürecinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Büyükcengiz, H. (2019), Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin koro eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dilmaç, O. (2010). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Institute of Fine Arts, 24, 49-65. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunigsed/issue/2578/33191
  • Droe, K. (2006). Music preference and music education: A Review of Literature. Update: Applications of Research in Music Education, 24(2), 5-66. https://www.researchgate.net/publication/249839765_Music_Preference_and_Music_Education_A_Review_of_Literature
  • Dursun, S., Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84. https://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2009_1/ASL04.pdf
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Göveç, Taşpınar, N., Başgül, S. Ş. (2017). Psikodrama ve bilişsel davranışçı terapi yöntemi ile grup çalışmasının sınav kaygısı üzerindeki etkileri. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi 2017; 6(1):22-30. DOI: 10.5455/JCBPR.252747
  • Hammad, M. A., (2016). Future anxiety and its relationship to students' attitude toward academic specialization. Journal of Education and Practice, 7(15), 54-65. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1103253.pdf
  • İlyasoğlu, E. (1999). Zaman içinde müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 5. Baskı.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koçak, H. (2020). Güzel sanatlar liselerinde tanbur eğitimine yönelik eğitmen görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Morris, T. L. (2001). Childhood anxiety disorders: etiology, assessment, and treatment in the new millennium. Current Psychiatry Reports, 3, 267-72. https://link.springer.com/article/10.1007/s11920-001-0018-x
  • Özçelik, İ. (1992). Eğitime giriş. Trabzon: Derya kitabevi.
  • Saygun, A. A. (1987). Atatürk ve musiki. Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Schmid, K., Phelps, E., & Lerner, R. (2011). Constructing positive futures: Modeling the relationship between adolescents’ hopeful future expectations and intentional sell regulation in predicting positive youth development. Journal of Adolescence,6 (34), 1127-1135. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22118506/
  • Surat, A., Ceran, D. (2020). Üniversite öğrencilerinin işsizlik kaygısı. Journal of Social Sciences & Humanities, 4(3), 145-166. https://doi.org/10.46291/ISPECIJSSHvol4iss3pp145-166.

PROFESYONEL MÜZİK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN GELECEK KAYGILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 257 - 278
https://doi.org/10.51576/ymd.1615071

Öz

Müzik veya farklı sesler tüm insanların doğduğu andan itibaren maruz kaldığı duyuşsal olayıdır. İlköğretim ile birlikte zorunlu olarak başlayan müzik eğitimi insanları farklı müzik türleri ile tanışmaya ve müzik kültürlerinin artmaya başlamasına etki etmektedir. Profesyonel müzik eğitimi almak, genellikle daha derinlemesine bilgi ve beceri kazandırırken, amatör eğitim de kişinin yeteneklerini geliştirmesi ve hobisini sürdürmesi açısından faydalı olabilir. Bu eğitimler ülkemizde ilkokul ile birlikte başlamaktadır. Ortaokul dönemi ile birlikte profesyonel müzik eğitimine devam etmek isteyen öğrenciler bu alanda eğitim veren liseleri daha sonra ise konservatuvarlar, güzel sanatlar fakülteleri, müzik ve sahne sanatları fakülteleri eğitimlerine devam etmektedirler. Lisans düzeyinde profesyonel müzik eğitimi alan öğrenciler mezun olduklarında geniş bir iş alanı ile karşılaşırlar. Bu alanlar, müzik kariyerlerini çeşitli yönlerden geliştirmelerine sağlamaktadır. Devlet Koroları, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu, Yüksek Öğretim Kurumları, Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Kolejler, Müzik Evleri, Topluluklar ve Orkestralar müzik eğitimi almış mezunlara hem icra hem de eğitim alanlarında kariyer yapma imkânı sunar.
Çalışmamız, profesyonel müzik eğitimi veren okullarda okuyan öğrenciler ile yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin bu okulları tercih etme nedenleri, okul memnuniyetleri, gelecek planlamaları ve en önemlisi okuldan mezun olunca ne iş yapacağım konusunda kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ile profesyonel müzik eğitimi alan bireylerin gelecek kaygılarını azaltmak ve bu alandaki iş olanaklarını artırmak için devlet ve özel sektörün ortaklaşa yapabileceği çalışmalara dikkat çekilebileceği düşünülmektedir. Bu tür işbirlikleri, müzik alanındaki profesyonellerin kariyerlerini daha güvenli ve sürdürülebilir hale getirebilir. Çalışmaya veri toplamak amacıyla çevrimiçi anket uygulanmış ve verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007), İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6134/82271
  • Alptekin, Gidergi, A. (2012), Müzik performans anksiyetesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 137-148. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30250/326703
  • Aydın, S., Zengin, B. (2008), Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti, Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (1), p.81-94
  • Baltacan, M. (2022), Profesyonel ses kullanımında Contralto Profondo kadın tenor ses karakterinin ve eğitim sürecinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Büyükcengiz, H. (2019), Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin koro eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dilmaç, O. (2010). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Institute of Fine Arts, 24, 49-65. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunigsed/issue/2578/33191
  • Droe, K. (2006). Music preference and music education: A Review of Literature. Update: Applications of Research in Music Education, 24(2), 5-66. https://www.researchgate.net/publication/249839765_Music_Preference_and_Music_Education_A_Review_of_Literature
  • Dursun, S., Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84. https://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2009_1/ASL04.pdf
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Göveç, Taşpınar, N., Başgül, S. Ş. (2017). Psikodrama ve bilişsel davranışçı terapi yöntemi ile grup çalışmasının sınav kaygısı üzerindeki etkileri. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi 2017; 6(1):22-30. DOI: 10.5455/JCBPR.252747
  • Hammad, M. A., (2016). Future anxiety and its relationship to students' attitude toward academic specialization. Journal of Education and Practice, 7(15), 54-65. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1103253.pdf
  • İlyasoğlu, E. (1999). Zaman içinde müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 5. Baskı.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koçak, H. (2020). Güzel sanatlar liselerinde tanbur eğitimine yönelik eğitmen görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Morris, T. L. (2001). Childhood anxiety disorders: etiology, assessment, and treatment in the new millennium. Current Psychiatry Reports, 3, 267-72. https://link.springer.com/article/10.1007/s11920-001-0018-x
  • Özçelik, İ. (1992). Eğitime giriş. Trabzon: Derya kitabevi.
  • Saygun, A. A. (1987). Atatürk ve musiki. Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Schmid, K., Phelps, E., & Lerner, R. (2011). Constructing positive futures: Modeling the relationship between adolescents’ hopeful future expectations and intentional sell regulation in predicting positive youth development. Journal of Adolescence,6 (34), 1127-1135. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22118506/
  • Surat, A., Ceran, D. (2020). Üniversite öğrencilerinin işsizlik kaygısı. Journal of Social Sciences & Humanities, 4(3), 145-166. https://doi.org/10.46291/ISPECIJSSHvol4iss3pp145-166.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Menduh Erman Saydam 0000-0002-2365-3325

Çağhan Adar 0000-0002-6096-9054

Erken Görünüm Tarihi 19 Şubat 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2025
Kabul Tarihi 10 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saydam, M. E., & Adar, Ç. (2025). PROFESYONEL MÜZİK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN GELECEK KAYGILARININ İNCELENMESİ. Yegah Müzikoloji Dergisi, 8(1), 257-278. https://doi.org/10.51576/ymd.1615071