Derived from the Latin word “amo” love, amateur, or in other words, self-centered music approach and education can be defined as the educational process that individuals receive in order to satisfy a pleasure in line with their interests and desires. The situation created by this amateur spirit and excitement in the music education journey allows individuals to shape their activities that they enjoy as hobbies. Our research understands the psychosocial effects that occur in students who receive self-centered piano education as a result of the education they receive for the first time and the motivational effects that musicians who receive self-centered education create on their own. Descriptive situation analysis was conducted in the research were included among the data collection techniques.
When some of the results obtained in the research are considered, it has been seen that the concert has introduced classical music and piano to the district in a positive way, that being able to put on a stage performance has contributed to the positive development of piano students who have received diligent education, and that these positive effects have played a major role in increasing their self-confidence due to the feeling of achievement and in seeing themselves as sufficient and competent in this field. At the same time, it is important that the positive motivation experienced can contribute not only to the music and piano field, but also to the rest of the students' lives, and that it can serve as a guide for them in every aspect of their lives with the self-confidence that comes with being able to perform on stage in front of a crowd. Providing a piano to one of the municipal facilities within the scope of the project after the concert is very important in terms of social contribution, considering that it allows amateur students who have difficulty in obtaining a piano or who do not have the means to practice piano lessons. In addition, it is anticipated that this situation will increase interest in pianos in the district and will be a step that will encourage families to purchase pianos in the future.
Latince “amo” aşk kelimesinden türetilmiş olan amatör, yani özengen müzik yaklaşımı ve eğitimini, bireylerin ilgi ve istekleri doğrultusunda bir zevki tatmin edebilmek amacıyla almış olunan eğitim süreci olarak tanımlayabilmek mümkündür. Müzik eğitimi, yolculuğu içerisinde bulundurduğu bu amatör ruh ve heyecanın oluşturmuş olduğu durum ise; bireylerin keyifle yapmış oldukları faaliyetlerinin hobi olarak şekillenebilmesine imkân tanımaktadır. Araştırma, özengen piyano eğitimi alan öğrencilerin ilk kez almış oldukları eğitimi sergilemeleri sonucunda kendilerinde meydana gelen psikososyal etkileri ve özengen eğitim alan müzisyenlerin sahne performanslarının kendilerinde yaratmış olduğu motivasyon etkilerini anlamlandırmayı hedeflemektedir. Araştırmada betimsel durum analizi yönteminden istifade edilmiştir.
Araştırmada elde edilen birtakım sonuçlar ele alındığında, yapılmış olan konser ile ilçeye klasik müzik ve piyanonun olumlu yönde tanıtımı olduğu, sahne performansı sergileyebilmenin özengen eğitim alan piyano öğrencilerinde olumlu yönde gelişimine katkı sunduğu, bu olumlu etkilerin ise başarma hissinden kaynaklı özgüvenlerinin artması ve kendilerini bu alanda yeterli ve yetkin görebilmeleri anlamında büyük bir rol oynadığı görülmüştür. Aynı zamanda yaşanılan olumlu motivasyonun yalnızca müzik ve piyano alanında değil, öğrencilerin hayatlarının geri kalan süreçlerine de katkı sunabileceği, sahnede kalabalıkların önünde performans sergileyebilmenin kendilerine katmış olduğu özgüven bilinci ile hayatlarının her alanında da onlara yol gösterici bir rehber olma özelliği teşkil edebileceği açısından önem arz etmektedir. Yapılan konser sonrasında proje kapsamında belediye tesislerinden birine piyano temin edilmesi, piyano temininde zorlanan ve durumu olmayan veya piyano eğitimi alan amatör öğrencilerin pratiklerini yapabilmeleri doğrultusunda göz önünde bulundurulduğunda ise toplumsal katkı açısından oldukça önem arz etmektedir. Ek olarak bu durum ilçede piyanoya olan ilginin artmasına ve ailelerin daha sonraki zamanlarda piyano alabilmeleri adına teşvik edebilecek bir adım oluşturabileceği ön görülmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Müzik Eğitimi, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 8 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 26 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 4 |