Abstract
Introduction: Clinical practice is an important educational environment in which nursing students acquire professional socialization. Positive first clinical experiences of nursing students will ensure the development of professional identity and value systems.
Purpose: This study was conducted to examine the first clinical practice experiences of nursing students.
Method: The study was conducted in a qualitative design with 27 nursing students studying in the Department of Nursing of a university and who had their first clinical practice. The data were collected between December 18 and 29, 2023 using the Student Information Form and a diary. Frequency and percentage analyses were used in the evaluation of demographic data and content analysis method was used in the evaluation of qualitative data.
Results: The data obtained from the diaries were classified under three main themes and three sub-themes: '(1) First Step (First Interaction with the Profession, Interaction with Nurses, and Interaction with the Patient), (2) Process, and (3) End-of-Clinic Evaluation.
Conclusion: In this study, it was determined that nursing students experienced emotional reactions during their first clinical practice. Journal writing helps students to express and relive their emotions, identify problems and understand themselves better. Therefore, future research should focus on studies that address students' professional and personal development through diaries and long-term follow-up.
Experience Diary Nursing Student Nursing Education Clinical Practice
Giriş: Klinik uygulama, hemşirelik öğrencilerinin profesyonel sosyalizasyonunu edindiği önemli bir eğitim ortamıdır. Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyimlerinin olumlu yönde olması, profesyonel kimliğin ve değer sistemlerinin gelişimini sağlayacaktır.
Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik uygulama deneyimlerini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma bir üniversitenin Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören ve ilk kez klinik uygulamaya çıkan 27 hemşirelik öğrencisi ile nitel tasarımda yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Öğrenci Bilgi Formu ve günlükler aracılığı ile 18- 29 Aralık 2023 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmada demografik verilerinin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde analizlerinden faydalanılmış olup nitel verilerinin değerlendirilmesinde de içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Günlüklerden elde edilen veriler; ‘(1) İlk adım (Meslekle İlk Etkileşim, Hemşirelerle Etkileşim ve Hasta ile Etkileşim), (2) Süreç ve (3) Klinik Sonu Değerlendirme olmak üzere üç ana tema ve üç alt tema altında sınıflandırılmıştır.
Sonuç: Bu araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin, ilk klinik uygulamaları sırasında duygusal tepkiler yaşadıkları belirlenmiştir. Günlük yazmak öğrencilerin duygularını ifade etmelerine, yeniden yaşamalarına, sorunları tanımlamalarına ve kendilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Bu nedenle gelecekteki araştırmalar, günlükler vasıtasıyla öğrencilerin mesleki ve kişisel gelişimlerinin ele alındığı ve uzun süreli takibinin yapıldığı çalışmalara odaklanmalıdır
Deneyim Günlük Hemşirelik Eğitimi Hemşirelik Öğrencisi Klinik Uygulama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |