Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MISE-EN-SECENE ANALYSIS IN REHA ERDEM CINEMA

Yıl 2024, , 33 - 45, 16.03.2024
https://doi.org/10.51947/yonbil.1445818

Öz

In this study, which focuses on the analysis of mise-en-scène in Reha Erdem's cinema, the qualitative research method of document analysis was employed. The study examines the elements of mise-en-scène in cinema, specifically within Reha Erdem's films, and provides analyses of selected films by the director. The aim of this research is to explore the concept of mise-en-scène and its significance in cinema, with a specific focus on Reha Erdem's skillful use of mise-en-scène in his films.
The study reveals that Reha Erdem's cinema is characterized by the harmonious use of visual elements, which are integral components of mise-en-scène. The mise-en-scène in his films consists of atmospheric and thought-provoking scenes that convey deep and contemplative narratives.

Kaynakça

  • Asiltürk, C.T. (2014). Sinemada Yaratıcı Yönetmen. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Bazin, Andre (1967). What is Cinema?, 2.cilt .Berkeley ve Los Angeles: University of Califomia Press.
  • Bordwell, D. ve Thompson, K. (2011). Film Sanatı. (Çev: E. Yılmaz ve E. S. Onat). İstanbul: De Ki Yayınları. Demir, Y. (1994). Filmde Zaman ve Mekân, Eskişehir: Turkuaz Yayınları.
  • Douglass, John S. ve Harnden, Glenn P. (1996). The Art of Tecbnique: An Aesthetic Approach to Film and Video Production.
  • Erçetingöz, A. (2009). Çağdaş Türk sinemasında varoluş olgusu: Reha Erdem sinemasının anlamı ve estetiği (Yüksek Lisans Tezi), Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gülüş, İ. (2006). Sinemada Görsel Zaman ve Mekan Kurgusu (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kıraç, R. (2012). Sinemanın ABC’si, Say Yayınları, İstanbul.
  • Koçoğlu, M. (2018). Bir anlatım dili olarak reha erdem sinemasında kurgu ile ima etme (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mercado, G. (2011). Sinemacının Gözü. (Çev: S. Taylaner), İstanbul: Hil Yayın.
  • Önder, S. ve Baydemir, A. (2005). Türk sinemasının gelişimi (1895-1939). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 113-135.
  • Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Kitaplığı, İstanbul.
  • Öztürk, M. Der. (2008). Sinematografik Kentler Mekanlar, Hatıralar, Arzular. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Pösteki, N. (2012). 1990 Sonrası Türk Sineması. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Scognamillo Giovanni, Türk Sinema Tarihi, 2. Baskı, İstanbul, Kabalcı, 2003.
  • Teksoy, R. (2012). Ansiklopedik Sinema Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Oğlak Yayıncılık
  • Toprak, M. (2010). Drama Kurgusu Teknikleri ve Filme Katkıları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vale, E. (2018). Vale’nin Senaryo Teknikleri (Çev. E. Doğramacı), İstanbul: Küsurat Yayınları.

REHA ERDEM SİNEMASİNDA MİZANSEN ÇÖZÜMLEMESİ

Yıl 2024, , 33 - 45, 16.03.2024
https://doi.org/10.51947/yonbil.1445818

Öz

Reha Erdem sinemasında mizansen çözümlemesini konu alan bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada, sinemada mizansen, mizansenin unsurları, Reha Erdem sinemasında mizansen ve Reha Erdem’in seçilmiş bazı filmlerinin çözümlemesine yer verilmiştir. Bu çalışmanın amacı, mizansen kavramını ve sinema sanatındaki önemini ele alarak, Reha Erdem sineması üzerinden mizansen kullanımındaki ustalığına odaklanmaktır.
Çalışma sonucunda Reha Erdem'in sinemasında, mizansenin önemli bir bileşeni olan görsel unsurların uyumlu bir şekilde kullanımıyla karakterize edildiği görülmüştür. Filmlerindeki mizansenler, derinlikli ve düşündürücü hikayeleri anlatan, atmosferik ve etkileyici sahnelerden oluşur.

Etik Beyan

Bu tezin bana ait, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmamın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarında bilimsel etik ilke ve kurallara uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; bu çalışmanın Nişantaşı Üniversitesi tarafından kullanılan “bilimsel intihal tespit programı”yla tarandığını ve hiçbir şekilde “intihal içermediğini” beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmamla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Destekleyen Kurum

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Teşekkür

Makalemin incelenip değerlenmesindeki katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Asiltürk, C.T. (2014). Sinemada Yaratıcı Yönetmen. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Bazin, Andre (1967). What is Cinema?, 2.cilt .Berkeley ve Los Angeles: University of Califomia Press.
  • Bordwell, D. ve Thompson, K. (2011). Film Sanatı. (Çev: E. Yılmaz ve E. S. Onat). İstanbul: De Ki Yayınları. Demir, Y. (1994). Filmde Zaman ve Mekân, Eskişehir: Turkuaz Yayınları.
  • Douglass, John S. ve Harnden, Glenn P. (1996). The Art of Tecbnique: An Aesthetic Approach to Film and Video Production.
  • Erçetingöz, A. (2009). Çağdaş Türk sinemasında varoluş olgusu: Reha Erdem sinemasının anlamı ve estetiği (Yüksek Lisans Tezi), Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gülüş, İ. (2006). Sinemada Görsel Zaman ve Mekan Kurgusu (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kıraç, R. (2012). Sinemanın ABC’si, Say Yayınları, İstanbul.
  • Koçoğlu, M. (2018). Bir anlatım dili olarak reha erdem sinemasında kurgu ile ima etme (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mercado, G. (2011). Sinemacının Gözü. (Çev: S. Taylaner), İstanbul: Hil Yayın.
  • Önder, S. ve Baydemir, A. (2005). Türk sinemasının gelişimi (1895-1939). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 113-135.
  • Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Kitaplığı, İstanbul.
  • Öztürk, M. Der. (2008). Sinematografik Kentler Mekanlar, Hatıralar, Arzular. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Pösteki, N. (2012). 1990 Sonrası Türk Sineması. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Scognamillo Giovanni, Türk Sinema Tarihi, 2. Baskı, İstanbul, Kabalcı, 2003.
  • Teksoy, R. (2012). Ansiklopedik Sinema Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Oğlak Yayıncılık
  • Toprak, M. (2010). Drama Kurgusu Teknikleri ve Filme Katkıları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vale, E. (2018). Vale’nin Senaryo Teknikleri (Çev. E. Doğramacı), İstanbul: Küsurat Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bölgesel Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Aras

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2024
Kabul Tarihi 16 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Aras, Y. (2024). REHA ERDEM SİNEMASİNDA MİZANSEN ÇÖZÜMLEMESİ. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(15), 33-45. https://doi.org/10.51947/yonbil.1445818
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.