Although it is quite new phenomenon in business life, ecopreneurship is a growing profession among the entrepreneurs in almost every industry. More and more people are choosing to become ecopreneurs when they start their own business. This study tries to shed light to the underlying reasons why people want to become ecopreneurs and what drives them to walk down such a path. The study also compares the motivating factors between the classical entrepreneurs and ecopreneurs and highlights the differences and similarities. The method of the study is a critical review of the literature and it is intended to be a starting point for further emprical analysis.
Ekogirişimcilik iş yaşamında göreceli olarak yeni bir kavram olsa da, hemen hemen her sektördeki girişimciler tarafından daha fazla tercih edilmeye başlanan bir meslek olarak görülmektedir. Kendi işlerini kurmak isteyen kişilerden her geçen gün daha fazlası ekogirişimciliği seçmeye yönelmektedir. Bu çalışma ile insanların neden ekogirişimci olmak istediklerinin altında yatan sebeplere ışık tutmak ve onları bu yola çıkmaya nelerin güdülediğini tespit etmek istenmiştir. Bu çalışma aynı zamanda klasik girişimciler ile ekogirişimcileri motive eden faktörleri de karşılaştırmış, aralarındaki farkları ve benzerlikleri vurgulamaya çalışmıştır. Bu çalışmada yöntem olarak eleştirel yazın taraması kullanımış ve daha sonra yapılabilecek amprik çalışmaların başlangıç noktası olması amaçlanmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 9 |