Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ SİYASİ PARTİLERİN DİJİTAL PAZARLAMA KANALLARINI KULLANIMI

Yıl 2018, , 199 - 216, 27.04.2018
https://doi.org/10.18657/yonveek.399687

Öz

Web
2.0. tabanlı iletişim teknolojilerinin gelişmesi, her alanda olduğu gibi
pazarlama faaliyetlerine de önemli katkılar sağlamıştır. Tüketicinin istediği bilgiye
anında ulaşabilmesi ve aynı zamanda kendisinin de ulaşılabilir olması, satın
alma kararlarında internetten elde ettiği bilgilerin yön verici olması gibi
etkenler dijital pazarlama olarak adlandırılan faaliyetlerin gelişmesine olanak
sağlamıştır. Yeni teknolojilerin “ulaşılabilir” olma noktasında yapmış olduğu
bu katkılar siyasi partiler tarafından da anında karşılık bulmuştur.



Bu
çalışmada siyasal pazarlama kavramına kısaca değinildikten sonra dijital
pazarlamanın siyasal alandaki katkıları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.
Türkiye’de faaliyet gösteren ve seçmenlerin %86.7’sinin oyunu alan ilk üç
siyasi partinin dijital pazarlama kanallarını ne şekilde kullandığının
belirlenebilmesi amacıyla içerik analizi yapılmıştır. 

Kaynakça

  • Akar E. (2015), “İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (23)., 171-182
  • Altındal, M. (2013), “Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri”, Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, 23-25.
  • Atay, C., Alanyalı, M., Uyan, S. B., & Baş, C. (2010), “Arama Motoru Optimizasyonu”, Akademik Bilişim 2010, XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 10-12 Şubat.
  • Cwalina W., Falkowski A., Newman B. I. (2009), “Political Managemet And Marketing”, “Routledge Handbook Of Political Management”, Edited By Dennis W. Johnson, Published By Routledge, ISBN: 978-0-203-89213-8, Newyork And London,
  • Cwalina, W., Falkowski, A., & Newman, B. I. (2012),”The Macro And Micro Views Of Political Marketing: The Underpinnings Of A Theory Of Political Marketing, Journal of Public Affairs, 12(4), 254-269.
  • Çelik, S. (2014), “Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimine Etkileri”, Erciyes İletişim Dergisi, 3(3), 28-42
  • Çildan C., Ertemiz M., Tumuçin H. K., Küçük E., & Albayrak D. (2012), “Sosyal Medyanın Politik Katılım Ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim Konferansı
  • Deniz, R. B. (2002), “Yeni Bir Pazarlama Yöntemi Olarak Elektronik Posta Pazarlaması”, Journal of İstanbul Kültür Üniversitesi, 2002/2, 1-10
  • Divanoğlu S. U. (2008), “Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri Ve Önemi”, Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Aralık 2008, Cilt: 1, Sayı: 2, Syf:. 105-118
  • Doğaner M., Armağan E. (2018), “Seyahat Bloglarının Destinasyon Seçimine Etkisi”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:30, 223-238
  • Farrel D. M., Wortmann M. (1987), “Party Strategies in The Electoral Market: Political Marketing in West Germany, Britain And Ireland”, European Journal Of Political Research, 15, Pp:297-318
  • Güler E. G., & Ülker E. (2010), “Political Marketing And A Case Study: Barack Obama”, Social Sciences, 5(2), 92-107.
  • Henneberg S.C.M. (2003), “Generic Functions Of Political Marketing Management”, University Of Bath School Of Management Working Paper Series, 2003/19
  • Henneberg S.C.M. (2004), “Political Marketing Theory: Hendiadyoin Or Oxymoron ”, University Of Bath School Of Management Working Paper Series, 2004/01
  • Huang, M. H., & Wang, E. T. (2013), “Marketing is From Mars, It is From Venus: Aligning The Worldviews for Firm Performance, Decision Sciences, 44(1), 87-125.
  • Ingram P., Less-Marshment J. (2001), “The Anglicisation Of Political Marketing: How Blair ‘Out-Marketed’ Clinton”, Journal Of Public Affairs, Vol:2 No:2, Pp. 44-56
  • Kaur G. (2016), “Social Media Marketing”, Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 4:7, 34-36
  • Köseoğlu Y., & A, H. (2013), “Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya”, Akademik İncelemeler Dergisi, 8(3), (103-125)
  • Lebaron D.N. (2008), “Essays In Political Marketing”, The Pennyslyvania State University, The Graduate School The Mary Jane And Frank P. Smeal College Of Bussiness, Submitted İn Partial Fılfilment Of The Requirements For The Degree Of Doctor Of Philosophy,
  • Less-Marshment J. (2001), “Political Marketing And British Political Parties- The Party’s Just Begun”, Manchester University Press, ISBN:0-7190-6017-6
  • Less-Marshment J. (2003), “Political Marketing”, Journal Of Political Marketing, 2:1, Pp:1-32, 2003
  • Marangoz M, Yeşildağ B., Arıkan I.S. (2012), “E-Ticaret İşletmelerinin Web Ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi”, Internet Uygulamaları Ve Yönetim Dergisi 3.2: 54-7.
  • Marder, B., Marchant, C., Archer-Brown, C., Yau, A., & Colliander, J. (2018), “Conspicuous Political Brand Interactions On Social Network Sites”, European Journal Of Marketing.
  • Newman B. I. (2002), “The Role Of Political Marketing in Politics”, Journal Of Political Marketing, 1:1,Pp:1-5
  • Niffenegger P. B. (1989), “Strategies For Success From The Political Marketers”, Journal Of Consumer Marketing, Vol:6/Ss:1,ISSN: 0736-3761, Pp: 45-51
  • Onat F, Alikılıç Ö.A. (2008), “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam Ve Halkla İlişkiler Ortamları”, Journal Of Yasar University, 3(9), 1111-1143
  • Özüdoğru Ş. (2014), “Bir Web 2.0 Uygulaması Olarak Bloglar: Blogların Dinamikleri Ve Blog Alemi”, The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 4(1), 36-50
  • Quinton, S., & Fennemore, P. (2013), “Missing A Strategic Marketing Trick? The Use Of Online Social Networks By UK Charities”, International Journal Of Nonprofit And Voluntary Sector Marketing, 18(1), 36-51.
  • Smith, K. T. (2011), “Digital Marketing Strategies That Millennials Find Appealing, Motivating, Or Just Annoying”, Journal Of Strategic Marketing, 19(6), 489-499.
  • Stone, M. D., & Woodcock, N. D. (2014), “Interactive, Direct And Digital Marketing: A Future That Depends On Better Use Of Business Intelligence”, Journal Of Research in Interactive Marketing, 8(1), 4-17.
  • Yalçın N., & Köse, U. (2010), “What is Search Engine Optimization: SEO?”, Procedia-Social And Behavioral Sciences, 9, 487-493.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neslihan Yalcinkaya

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yalcinkaya, N. (2018). TÜRKİYE’DEKİ SİYASİ PARTİLERİN DİJİTAL PAZARLAMA KANALLARINI KULLANIMI. Journal of Management and Economics, 25(1), 199-216. https://doi.org/10.18657/yonveek.399687