Web
2.0. tabanlı iletişim teknolojilerinin gelişmesi, her alanda olduğu gibi
pazarlama faaliyetlerine de önemli katkılar sağlamıştır. Tüketicinin istediği bilgiye
anında ulaşabilmesi ve aynı zamanda kendisinin de ulaşılabilir olması, satın
alma kararlarında internetten elde ettiği bilgilerin yön verici olması gibi
etkenler dijital pazarlama olarak adlandırılan faaliyetlerin gelişmesine olanak
sağlamıştır. Yeni teknolojilerin “ulaşılabilir” olma noktasında yapmış olduğu
bu katkılar siyasi partiler tarafından da anında karşılık bulmuştur.
Bu
çalışmada siyasal pazarlama kavramına kısaca değinildikten sonra dijital
pazarlamanın siyasal alandaki katkıları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.
Türkiye’de faaliyet gösteren ve seçmenlerin %86.7’sinin oyunu alan ilk üç
siyasi partinin dijital pazarlama kanallarını ne şekilde kullandığının
belirlenebilmesi amacıyla içerik analizi yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |