In this study, the existing network structures of
shared board memberships commonly seen in Turkish business groups are studied
with regard to corporate governance. In this framework, the network structures
of 10 business groups, determined by judgmental sampling, are shown by using
secondary data. Taking into consideration all networks, the most central actors
in Turkish business groups are either family members or internal members who
are regarded as family members due to their long years of work in companies,
while in automotive sector, those members are composed of CEO's with many years
of experience.
Keywords: Shared Board
Memberships, Business Groups, Turkey Context.
JEL Classification: M10; M19
Bu çalışmada,
kurumsal yönetişim bağlamında Türk işletme gruplarında yaygın olarak görülen
ortak yönetim kurulu üyeliklerinin mevcut ağ yapıları, incelenmeye
çalışılmaktadır. Bu çerçevede, kasıtlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 10
işletme grubunun ortak yönetim kurulu üyeliklerine dair ağ yapıları, 2011 ve
2014 yıllarına ait elde edilen ikincil verilerden yararlanılarak ortaya konulmuştur.
Tüm ağlar dikkate alındığında, Türk işletme gruplarında ortak yönetim kurulu
üyeliği bulunan en merkezi aktörlerin, genellikle ya aile üyeleri ya da uzun
yıllar şirkette çalışması sonucu artık aile üyelerinden biri gibi görülen iç
üyeler oldukları, otomotiv sektöründe ise bu üyelerin sektörde geniş
deneyimlere sahip olan şirket CEO’larından oluştuğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Ortak
Yönetim Kurulu Üyelikleri, İşletme Grupları, Türkiye Bağlamı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |