BibTex RIS Kaynak Göster

“Büyük Ölçekli İşletmelerde İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Güçlendirilmiş Bir İş Çevresi Yaratmaya Ne Kadar İstekli ve Hazır Olduklarının Tespitine İlişkin Bir Araştırma”

Yıl 2006, Cilt: 13 Sayı: 2, 165 - 189, 01.06.2006

Öz

Kaynakça

  • BOWEN, David E. ve Edward E. LAWLER III (1992), “The Empowerment of Service Workers: What, Why, How, and When, Sloan Management Review, Spring:31-39.
  • CAUDRON, Shari (1995), “Create an Empowering Environment”, Personnel Journal,Vol.74, September: 28-36.
  • DOĞAN, Selen (2003), Personel Güçlendirme:Empowerment, Sistem Yayıncılık:383, İnsan Kaynakları Dizisi, 1. Basım, Mart, İstanbul.
  • http://www.servetolead.net/quiz5.htm(11.10.2002), “The Empowering Work Environment”, Leadership Quiz Series,p.1-6
  • LUTHANS, Fred (1995), Organizational Behavior, Seventh Edition, International Editions, (Literatür Yayıncılık), İstanbul.
  • MALLAK, Larry A. ve Harold A. KURSTEDT (1996), “Understanding and Using Empowerment To Change Organizational Culture”, Industrial Management, Vol.38, Nov/Dec:8- 11.
  • ÖZGEN, Hüseyin ve Murat TÜRK (1997), “Hizmet Sektöründe Rekabette Başarının Anahtarı: Personel Güçlendirme (Empowerment)”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt:30, Sayı:4, Aralık:75-86.
  • QUINN, Robert E. ve Gretchen M. SPREITZER (1997), “The Road To Empowerment: Seven Questions Every Leader Should Consider”, Organizational Dynamics, Vol.26, Autumn:37- 50.
  • SAEMAN, Ralph (1992), “The Environment and The Need for New Technology: Empowernent and Ethical Values”, The Columbia Journal of World Business, Vol.XXVII, Fall- Winter, 186-193.
  • SANDBULTE, Arend (22.08.2002), “Employee Empowerment Means Organizational Success”, http://www.cebcglobal.org/ Publications/ Executive Summary/EXS- 0692.htm: 1-2.

Büyük Ölçekli İşletmelerde İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Güçlendirilmiş Bir İş Çevresi Yaratmaya Ne Kadar İstekli ve Hazır Olduklarının Tespitine İlişkin Bir Araştırma

Yıl 2006, Cilt: 13 Sayı: 2, 165 - 189, 01.06.2006

Öz

Günümüzde işletmeler çalışanlarından geçmişe göre çok daha fazla şey talep etmektedirler. Yüksek müşteri beklentileri, artan küreselleşme hareketi, karmaşık teknolojiler, değişen çalışma şartlarından sadece birkaçıdır. Bugünün iş çevresi, geçmişteki geleneksel emirkomuta ve kontrol hiyerarşisinin çok daha az uygun olabileceği bir çevredir. Bunların yerine, çalışanlar faaliyette bulunurken kişisel olarak girişimde bulunabilme ve sorumluluk almayı öğrenmelidirler. Başka bir ifade ile, onların “güçlendirilmesine” ihtiyaç duyulmaktadır. Personel güçlendirme karmaşık bir kavramdır. Bu kavram, farklı kişilere farklı anlam ifade edebilmektedir. Personel güçlendirmeye ilişkin olarak iki farklı görüş vardır. Bunların birincisi, personel güçlendirmenin yetki ve sorumluluk devri olduğudur. Diğeri ise, personel güçlendirmenin riskleri göze alabilme, gelişme ve değişim olduğuna inanmaktır. Bu makalede, yöneticilerin bu iki farklı bakış açısı analiz edilmeye ve personel güçlendirmenin anlamı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Personel güçlendirmenin işletmeye rekabet avantajı sağlayacağı ve işletme için uygun olacağı gerçeği pek çok yönetici tarafından bilinip kabul edilmesine rağmen, işletmeler bunun uygulanmasında çoğunlukla problemler yaşamaktadırlar. Bugün işletmeler rekabet edebilmek için, geleneksel hiyerarşik emir-komuta-kontrol yönetim tarzının hakim olduğu iş çevresini, personel güçlendirmeyi savunan çalışanların olduğu bir çevreye dönüştürmelidirler. Bu yeni çevre, çalışanların sorumluluk aldığı, kendi kendini yönetebildiği, güven duyulduğu, tanındığı bir çevredir. Bu çevre aynı zamanda, liderlerin patron olmak yerine rollerini bir koç, mentor ve kolaylaştırıcı olarak gördükleri bir çevredir. İşletmelerde bu değişimi sağlamak kolay değildir. Özellikle, liderlikle ilgili bazı kökleşmiş engeller ve inançlar, yönetim, çalışanlar ve modern işletmeleri bazı zorluk ve engellerle karşı karşıya getirmektedir. Personel güçlendirmenin olduğu bir iş çevresi, yönetimin her düzeyi tarafından uygulamaya konulan birtakım değer ve inançlar sistemini gerektirmektedir. Bu araştırma, yöneticilerin güçlendirilmiş bir iş çevresini kabul etmeye ne kadar istekli ve hazır olduğunu, bu değer ve inançları ne kadar taşıyabildiklerini ölçmeyi amaçlamıştır

Kaynakça

  • BOWEN, David E. ve Edward E. LAWLER III (1992), “The Empowerment of Service Workers: What, Why, How, and When, Sloan Management Review, Spring:31-39.
  • CAUDRON, Shari (1995), “Create an Empowering Environment”, Personnel Journal,Vol.74, September: 28-36.
  • DOĞAN, Selen (2003), Personel Güçlendirme:Empowerment, Sistem Yayıncılık:383, İnsan Kaynakları Dizisi, 1. Basım, Mart, İstanbul.
  • http://www.servetolead.net/quiz5.htm(11.10.2002), “The Empowering Work Environment”, Leadership Quiz Series,p.1-6
  • LUTHANS, Fred (1995), Organizational Behavior, Seventh Edition, International Editions, (Literatür Yayıncılık), İstanbul.
  • MALLAK, Larry A. ve Harold A. KURSTEDT (1996), “Understanding and Using Empowerment To Change Organizational Culture”, Industrial Management, Vol.38, Nov/Dec:8- 11.
  • ÖZGEN, Hüseyin ve Murat TÜRK (1997), “Hizmet Sektöründe Rekabette Başarının Anahtarı: Personel Güçlendirme (Empowerment)”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt:30, Sayı:4, Aralık:75-86.
  • QUINN, Robert E. ve Gretchen M. SPREITZER (1997), “The Road To Empowerment: Seven Questions Every Leader Should Consider”, Organizational Dynamics, Vol.26, Autumn:37- 50.
  • SAEMAN, Ralph (1992), “The Environment and The Need for New Technology: Empowernent and Ethical Values”, The Columbia Journal of World Business, Vol.XXVII, Fall- Winter, 186-193.
  • SANDBULTE, Arend (22.08.2002), “Employee Empowerment Means Organizational Success”, http://www.cebcglobal.org/ Publications/ Executive Summary/EXS- 0692.htm: 1-2.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selen Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, S. (2006). Büyük Ölçekli İşletmelerde İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Güçlendirilmiş Bir İş Çevresi Yaratmaya Ne Kadar İstekli ve Hazır Olduklarının Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 13(2), 165-189.