BibTex RIS Kaynak Göster

“Kamu Üniversiteleri Öğretim Elemanlarının İş Tatmini Düzeyini Etkileyen Faktörler”

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 1, 109 - 120, 01.03.2007

Öz

Kaynakça

  • ACAR, A, NEMUTLU,E, GÜRHAN, LİMAN,V., (2004), Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Araştırma Görevlilerinin İş Memnuniyeti ve Bunu Etkileyen Faktörler, Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, 24;2, 95-106
  • BAŞ, T, ARDIÇ, K, (2002), Yüksek Öğretimde İş Tatmin ve Tatminsizliği, İktisat, İşletme ve Finans, Eylül, 72-81
  • BRETT (1997), “Competition and Collegiality”, American Universities Review, 40, 19-22.
  • CAPLOW, T. ve McGEE (1958), The Academic Marketplace, New York: Basic Books.
  • EMMERT, M.A. ve TAHER, W.A., (1992), “Public Sector Professionals: The Effects of Public Sector Jobs on Motivation, Job Satisfaction and Work Involvement”, American Review of Public Administration, 22, 37-48.
  • ERDOĞAN, İ. (1999), İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi, İşletme İktisadı Enstitüsü, Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No:5.
  • EREN, E. (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım, 7. Baskı.
  • GERHART, B. (1987), “How important are dispositional factors as determinants of job satisfaction? Implications for job design and other personel programs”, Journal of Apllied Psychology, 72, 366-373.
  • GLISSON, C. ve DURICK, M. (1988), “Predictors of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Human Service Organizations”, Administrative Science Quarterly, 33, 61- 81.
  • HACKMAN, J.R. ve OLDHAM, G.R. (1980), Work Redesign, Reading: MA: Addison-Wesley
  • HERZBERG, F. (1987), “One More Time: How Do You Motivate Employees?”, Harvard Business Review, September-October, 109-120.
  • KING, N., ANDERSON, N ve WEST, M.A. (1992), “Organizational Innovation: A Case Study of Perceptions and Processes”, Work and Stress, 5, 331-339.
  • KINMAN, G. (2001), “Pressure Points: A Review of Research on Stressors and Strains in UK Academics”, Educational Psychology, 21(4), 473-490.
  • LEWIN, I., ve STOKES, J.R. (1989), “Dispositional Approach to Job Satisfaction: Role of Negative Affectivity”, Journal of Applied Psychology, 74, 752-758.
  • NUNNALY, J.C. (1978), Psychometric theory, New York: McGraw-Hill.
  • NUTT, P.C. (1992), “Helping top management avoid failure during planned change”, Human Resource Management, 31, 319-344.
  • PETER, J.P., (1979), “Reliability, A Review of psychometric basics and recent marketing practices”, Journal of Marketing Research, 16, 6-17.
  • RICE, R.W., McFARLIN, D.B. ve BENNETT, D.E., (1989), “Standards of Comparision and Job Satisfaction”, Journal of Applied Psychology, 74 (4), 591-598.
  • ROSENFELD, M. ve ZDEP, S.M., (1971), “Intrinsic-Extrinsic Aspects of Work and Their Demographic Correlates”, Psychological Reports, 28, 359-362.
  • SPECTOR, P.E., (1986), “Perceived control by employees”, Human Relations, 11, 1005-1016.
  • WEST, M.A. ve SMITH, H. (1998), “Research excellence and departmental climate in British universities”, Journal of Occupational and Organisatinal Psychology, 713, 261-282.
  • WINTER, R.P., SARRAS, J.C., TANEWSKI, G.A., (1998), “Quality of worklife of academics in Australian Universities: A pilot study”, paper presented at the 1st International Work Psychology Conference, Institute of Work Psychology, University of Sheffield.
  • WISNIEWSKI, W., (1990), “The Job Satisfaction of Teachers in Poland”, Comparative Education, 26, 299-306.

Kamu Üniversiteleri Öğretim Elemanlarının İş Tatmini Düzeyini Etkileyen Faktörler

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 1, 109 - 120, 01.03.2007

Öz

İş tatmini, yönetim psikolojisi dalında en sık çalışılan konulardan bir tanesidir. Ancak, ülkemizde üniversite öğretim elemanlarının iş tatmini düzeylerine yönelik çalışmalar oldukça sınırlıdır. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’deki bu boşluğu bir derece olsun doldurabilmek ve iş tatmini düzeyini etkileyen faktörleri belirtmektir. Bu amaçla, anket çalışması uygulanmış ve anket formu, sekiz kamu üniversitesinden 138 öğretim elemanınca doldurulmuştur. Uygulanan analiz sonucunda iş tatmini düzeyinin; özgürce karar verebilme, yeni programlar uygulamak için şartların uygun olması, diğer çalışanlarla işbirliği ve ücret faktörlerinden etkilendiğini söyleyebiliriz

Kaynakça

  • ACAR, A, NEMUTLU,E, GÜRHAN, LİMAN,V., (2004), Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Araştırma Görevlilerinin İş Memnuniyeti ve Bunu Etkileyen Faktörler, Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, 24;2, 95-106
  • BAŞ, T, ARDIÇ, K, (2002), Yüksek Öğretimde İş Tatmin ve Tatminsizliği, İktisat, İşletme ve Finans, Eylül, 72-81
  • BRETT (1997), “Competition and Collegiality”, American Universities Review, 40, 19-22.
  • CAPLOW, T. ve McGEE (1958), The Academic Marketplace, New York: Basic Books.
  • EMMERT, M.A. ve TAHER, W.A., (1992), “Public Sector Professionals: The Effects of Public Sector Jobs on Motivation, Job Satisfaction and Work Involvement”, American Review of Public Administration, 22, 37-48.
  • ERDOĞAN, İ. (1999), İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi, İşletme İktisadı Enstitüsü, Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No:5.
  • EREN, E. (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım, 7. Baskı.
  • GERHART, B. (1987), “How important are dispositional factors as determinants of job satisfaction? Implications for job design and other personel programs”, Journal of Apllied Psychology, 72, 366-373.
  • GLISSON, C. ve DURICK, M. (1988), “Predictors of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Human Service Organizations”, Administrative Science Quarterly, 33, 61- 81.
  • HACKMAN, J.R. ve OLDHAM, G.R. (1980), Work Redesign, Reading: MA: Addison-Wesley
  • HERZBERG, F. (1987), “One More Time: How Do You Motivate Employees?”, Harvard Business Review, September-October, 109-120.
  • KING, N., ANDERSON, N ve WEST, M.A. (1992), “Organizational Innovation: A Case Study of Perceptions and Processes”, Work and Stress, 5, 331-339.
  • KINMAN, G. (2001), “Pressure Points: A Review of Research on Stressors and Strains in UK Academics”, Educational Psychology, 21(4), 473-490.
  • LEWIN, I., ve STOKES, J.R. (1989), “Dispositional Approach to Job Satisfaction: Role of Negative Affectivity”, Journal of Applied Psychology, 74, 752-758.
  • NUNNALY, J.C. (1978), Psychometric theory, New York: McGraw-Hill.
  • NUTT, P.C. (1992), “Helping top management avoid failure during planned change”, Human Resource Management, 31, 319-344.
  • PETER, J.P., (1979), “Reliability, A Review of psychometric basics and recent marketing practices”, Journal of Marketing Research, 16, 6-17.
  • RICE, R.W., McFARLIN, D.B. ve BENNETT, D.E., (1989), “Standards of Comparision and Job Satisfaction”, Journal of Applied Psychology, 74 (4), 591-598.
  • ROSENFELD, M. ve ZDEP, S.M., (1971), “Intrinsic-Extrinsic Aspects of Work and Their Demographic Correlates”, Psychological Reports, 28, 359-362.
  • SPECTOR, P.E., (1986), “Perceived control by employees”, Human Relations, 11, 1005-1016.
  • WEST, M.A. ve SMITH, H. (1998), “Research excellence and departmental climate in British universities”, Journal of Occupational and Organisatinal Psychology, 713, 261-282.
  • WINTER, R.P., SARRAS, J.C., TANEWSKI, G.A., (1998), “Quality of worklife of academics in Australian Universities: A pilot study”, paper presented at the 1st International Work Psychology Conference, Institute of Work Psychology, University of Sheffield.
  • WISNIEWSKI, W., (1990), “The Job Satisfaction of Teachers in Poland”, Comparative Education, 26, 299-306.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Karaman Bu kişi benim

Ali Ender Altunoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaman, F., & Altunoğlu, A. E. (2007). Kamu Üniversiteleri Öğretim Elemanlarının İş Tatmini Düzeyini Etkileyen Faktörler. Journal of Management and Economics, 14(1), 109-120.