BibTex RIS Kaynak Göster

“Para Politikası Etkilerinin Ölçümü: Türkiye Örneği”

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 1, 171 - 180, 01.03.2007

Öz

Kaynakça

  • Dağdeviren, Metin, Eren, Tamer, (2001) “Tedarikçi Firma Seçiminde Analitik Hiyerarşi Prosesi ve 0-1 Hedef Programlama Yöntemlerinin Kullanılması”, Gazi Üniversitesi Mühendislik- Mimarlık Fakültesi Dergisi 16 (2), 41-52.
  • Dağdeviren, Metin, Akay, Diyar, Kurt, Mustafa, (2004) “İş Değerlendirme Sürecinde Analitik Hiyerarşi Prosesi ve Uygulaması”, Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 19 (2), 131-138.
  • Kotler, Philip (1994), Marketing Management, 7. Edition, Prentice Hall Englewood Cliffs N.J., International.
  • Kotler, Philip, Armstrong, Gary, (1989), Principle of Marketing, 4. Edition, Prentice Hall Englewood Cliffs N.J., International.
  • Mucuk, İsmet, (1997), Pazarlama İlkeleri, 7. Basım, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Saaty, Thomas L., (1980), The Analytic Hierarchy Process, McGraw-Hill International Book Company, New York.
  • Saaty, Thomas L., (2000), Fundamentals of Decision Making and Priority Theory, 2. Edition, RWS Publications, Pittsburgh.
  • Skinner, Steven J., (1990), Marketing, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • Stanton, William J., Futtrel, Charless, (1987), Fundamentals of Marketing, 8. Edition, McGraw-Hill Book Company, New York.

Analitik Hiyerarşi Prosesi Yaklaşımı Kullanılarak Mobilya Sektörü İçin Ege Bölgesi’nde Hedef Pazarın Belirlenmesi

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 1, 171 - 180, 01.03.2007

Öz

İşletmeler ne tür pazara yönelik olarak faaliyet gösterirse göstersinler hedef pazarlarını işletmenin ana amaçları doğrultusunda seçmek zorundadırlar. Bu çalışmada, hedef pazarın belirlenmesi için hedef pazar seçimi stratejilerinin tamamını değerlendirerek bütün durumlar için en iyi olanı seçebilen bir yaklaşım olan Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) kullanılmıştır. AHP, seçimde kullanılacak stratejilerin üstünlüklerinin belirlenmesi ve sistematik olarak karşılaştırılıp değerlendirilmesini sağlayan bir metottur. Bu çalışmada AHP metodu kullanılarak Ege bölgesinde mobilya sektörü için pazar seçimine yönelik bir uygulama yapılmıştır

Kaynakça

  • Dağdeviren, Metin, Eren, Tamer, (2001) “Tedarikçi Firma Seçiminde Analitik Hiyerarşi Prosesi ve 0-1 Hedef Programlama Yöntemlerinin Kullanılması”, Gazi Üniversitesi Mühendislik- Mimarlık Fakültesi Dergisi 16 (2), 41-52.
  • Dağdeviren, Metin, Akay, Diyar, Kurt, Mustafa, (2004) “İş Değerlendirme Sürecinde Analitik Hiyerarşi Prosesi ve Uygulaması”, Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 19 (2), 131-138.
  • Kotler, Philip (1994), Marketing Management, 7. Edition, Prentice Hall Englewood Cliffs N.J., International.
  • Kotler, Philip, Armstrong, Gary, (1989), Principle of Marketing, 4. Edition, Prentice Hall Englewood Cliffs N.J., International.
  • Mucuk, İsmet, (1997), Pazarlama İlkeleri, 7. Basım, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Saaty, Thomas L., (1980), The Analytic Hierarchy Process, McGraw-Hill International Book Company, New York.
  • Saaty, Thomas L., (2000), Fundamentals of Decision Making and Priority Theory, 2. Edition, RWS Publications, Pittsburgh.
  • Skinner, Steven J., (1990), Marketing, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • Stanton, William J., Futtrel, Charless, (1987), Fundamentals of Marketing, 8. Edition, McGraw-Hill Book Company, New York.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Peker Bu kişi benim

Murat Toksarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Peker, O., & Toksarı, M. (2007). Analitik Hiyerarşi Prosesi Yaklaşımı Kullanılarak Mobilya Sektörü İçin Ege Bölgesi’nde Hedef Pazarın Belirlenmesi. Journal of Management and Economics, 14(1), 171-180.