BibTex RIS Kaynak Göster

“Konut Finansman Modeli Olarak Yapı Tasarruf Sandıkları; Almanya ve Türkiye’deki Uygulamaları”

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 1, 209 - 230, 01.03.2007

Öz

Kaynakça

  • ACAR, Füsun (2002), “Duygusal Zeka ve Liderlik”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 12, 53-68
  • BALAY, Refik (2000), Yönetici ve Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BECEREN, Eray (2002a), “Duygusal Zeka”, Personal Excellence, Nisan, İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım.
  • BECEREN, Eray (2002b), “Kurumsal Duygusal Zeka”, Human Resources, Temmuz, İstanbul.
  • BALTAŞ, Zuhal ve Acar BALTAŞ (2001), Bedenin Dili, 29. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • BAŞARAN, İbrahim Ethem (2004), Yönetimde İnsan İlişkileri, 3. Bası, Mart, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • CHERNIS, Cary (2000), “Emotional Intelligence: What it is and Why it Matters”, http://www.eiconsortium.org/research/what_is_emotional_intelligence.htm, (20.04.2006). CHERNIS, Cary (2001), “The Business http://www.eiconsortium.org/research/business_case_for_ei.htm, ( 20.04.2006). Case for Emotional Intelligence”, CHILDS, Roy (2004), “Emotional Intelligence and Leadership”, http://www.teamtechnology.co.uk/emotional-intelligence.html (15.07.2006).
  • DEARBORN, Katie (2002), “Studies In Emotional Intelligence Redefine Our Approach To Leadership http://www.findarticles.com/p/articles/mi_qa3779/is_200201/ai_n9036613/pg_1 Public Personnel Management,
  • DOĞAN, Selen (2005), Çalışan İlişkileri Yönetimi, Nisan, 1. Baskı, İstanbul: Kare Yayınları.
  • DOĞAN, Selen (2006), Personel Güçlendirme Rekabette Başarının Anahtarı, 2. Baskı, İstanbul: Kare Yayınları.
  • DÖKMEN, Üstün (2005), İletişim Çatışmaları ve Empati, 34. Baskı, Ekim, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • DUMAN, Yasemin (2002), “Kurumları Zirveye Taşıyan, Duygusal Zekası Yüksek Çalışanlardır”, Kaynak baltas.com/kaynakdergiyazi.asp?PRI=175&SAYI=9 (05.05.2006). Yayınları, Ocak-Mart. http://www.baltas
  • GOLEMAN, Daniel (2001), The Emotionally Intelligent Workplace, Chapter Three, http://www.amazon.com/gp/sitbv3/reader/ref=sib_dp_pt/002-8088353- 9085645?%5Fencoding=UTF8&asin=0787956902 (25.05.2006).
  • GOLEMAN, Daniel (1995), Duygusal Zeka Neden IQ’dan Daha Önemlidir?, (çev. Banu Seçkin Yüksel, 2005), 29. Bası, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • GOLEMAN, Daniel (2000), İşbaşında Duygusal Zeka, (çev. Handan Balkara), 2. Basım, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • GÜRSOY, Ali (2005), Liderlikte Duygusal Zeka Türk Silahlı Kuvvetlerinde Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa. HUITT, William (2001), “ Motivation to Learn: An overview”, http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/motivation/motivate.html (26.05.2006).
  • KAYNAK DERGİSİ (2002), “At Binmek: Bir Duygusal Zeka Sınavı” , Baltaş – Baltaş Yönetim Eğitim baltas.com/kaynakdergiyazi.asp?PRI=180&SAYI=9, (20.05.2006). Merkezi Yayını, Ocak-Mart, http://www.baltas
  • KOÇEL, Tamer (2005), İşletme Yöneticiliği, 10. Bası, İstanbul: Arıkan Yayıncılık.
  • KOTELNIKOV, Vadim (2006), “Self Motivation”, http://www.1000ventures.com/business_guide/crosscuttings/motivating_yourself.html (30.11.2006).
  • LATOUR, M. Sharon ve Bradley C. HOSMER (2002), “Emotional Intelligence, Implications for All http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchronicles/apj/apj02/win02/latour.html, (03.04.2006). States Air Force Leaders”,
  • MARSHALL, Clare (2001), “Make The Most Of Your Emotional Intelligence”, Chemical Engineering Progress, 97(2), ProQuest Science Journals.
  • MAYER D. John ve Alexander A. STEVENS (1994), “An Emerging Understanding of the Reflective (Meta-) Experience of Mood”, Journal of Research In Personality, Vol. 28, 351-373.
  • MILIVOJEVICH, Andrew (2006), “Emotional Intelligence And Six Sigma”, Quality Progress, 39(8), ProQuest Science Journals.
  • PEREK, Zeynep A. (2002), “İşyerinde Başarının Anahtarı: Duygusal Zekayı Kullanabilmek ve Duyguları http://www.insankaynaklari.com/cn/ContentBody.asp?BodyID=496 (17.04.2006).
  • POSKEY, Mike (2006), “The Importance of Emotional Intelligence in the Workplace, Why It Matters http://callcentercafe.com/article_directory/Training_Articles/The_Importance_of_Emotion al_Intelligence_in_the_Workplace_W.html, (13.03.2006). Personality” ,
  • ROBERTSON, Kristin (2006), “Managing the Support Center With Emotional Intelligence” , KR Consulting (30.05.2006).
  • http://www.crm2day.com/library/EEEFulFkkAKTKPfzkt.php
  • SALOVEY, Peter; Paulo N. LOPES ve Rebecca STRAUS (2003), “Emotinal Intelligence, Personality And The Perceieved Quality Of Social Responsibilities”, Personality and Individual Differences, 35(3), 641-658. STAFF, Glef (2001), “Emotional İntelligence: The “Missing Piece”, http://www.edutopia.org/php/article.php?id=Art_680&key=020, (24.04.2006).
  • STOCK, Byron (2006), “Emotional Intelligence”, http://www.byronstock.com/whatisei1234.html
  • TRAM, Susanna; Thomas SY ve Linda A. O’HARA (2006), “Relation Of Employee And Manager Emotional Intelligence To Job Satisfaction And Performance”, Journal of Vocational Behavior, 68(3), 461-473. Şahin TULGA, (2005), http://www.maksimum.com/kadin/haber/49/22041.php “Liderlikte Duygusal Zeka”,
  • TUYAN, Seden ve Eray, BECEREN (2004a), “Kişisel Bütünlük ve Duygusal Zeka”, Personal Excellence, Temmuz, İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım.
  • TUYAN, Seden ve Eray, BECEREN (2004b), “Özdisiplin ve Duygusal Zeka”, Personal Excellence, Ekim, İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım.
  • URAL, Ayhan (2001), “Yöneticilerde Duygusal Zekanın Üç Boyutu”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 209-219.
  • WEISINGER, Hendrie (1998), İş Yaşamında Duygusal Zeka, (çev. Nurettin Süleymangil), 1. Basım, İstanbul: MNS Yayıncılık.
  • WIKIPEDIA(encyclopedia), http://en.wikipedia.org/wiki/Empathy,(23.05.2006).
  • WONG, Chi-Sum ve Kenneth S. LAW (2002), “The Effects Of Leader And Follower Emotional İntelligence On Performance Attitude: An Exploratory Study”, The Leadership Ouarterly, 13(3), 243-274.
  • YILMAZ, Murat (2001), “Duygusal Zeka”, http://www.sitetky.com/frameset/tky/tkymain5.html, (15.05.2006).
  • YÜKSEL, Murad (2006), Duygusal Zeka ve Performans İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • http://www.basariyolu.com/tr/genel.asp?durum=acik&id=1043 (25.05.2006).
  • http://www.motivasyoncu.com/mod.php?mod=userpage&menu=9&page_id=17 (31.05.2006).
  • http://duygusalzeka.8m.com/isyerinde.html (11.05.2006).
  • http://www.psikoloji.gen.tr/modules.php?name=News&file=print&sid=245 (20.07.2006).
  • http://www.iskaynaklari.com/2006/ik-sistem/haber.asp (25.07.2006).
  • http://www.koniks.com/post.asp?method=TopicQuote&TOPIC_ID=674&FORUM_ID=32 (10.06.2006).
  • http://www.matriksdata.com/Matriks/MemberFiles/pittarra/dz_4.htm, (30.05.2006).

Kurumların Başarısında Duygusal Zekanın Rolü ve Önemi

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 1, 209 - 230, 01.03.2007

Öz

Günümüzde bireylerin hem iş hem de özel hayatlarında, çevrelerindeki kişiler ile kurdukları ilişkilerde, duygusal zeka(EQ)’ya sahip olmalarının ve bunu etkili bir şekilde kullanabilmelerinin önemi daha çok vurgulanmaktadır. Duygusal zekası yüksek olan bireyler, kendilerini tanıyan ve ihtiyaçlarını bilen, güçlü ve zayıf yanlarının farkında olan, duygularını kontrol etmeyi başarabilen ve etkili ilişkiler kurabilen kişilerdir. Duygusal zekası yüksek olan bireyler çalışma yaşamında duygusal zekası düşük olanlara göre daha başarılıdırlar. Günümüz kurumları için de artık çalışanlarının yalnızca IQ (Intelligence Quotient-zeka katsayısı) düzeylerinin yüksek olması yeterli olmamakta, başarının sağlanmasında çalışanların belirli bir düzeyde duygusal zekaya da sahip olmaları gerekmektedir. Müşterilerin yaşam biçimleri, zevkleri, istekleri sürekli değişmekte ve onların beklentilerini karşılayabilecek beceriye sahip yani duygusal zekası yüksek çalışanların varlığına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada da, duygusal zeka kavramı ve önemi anlatılmaya çalışılmış ayrıca, yüksek duygusal zekaya sahip çalışanların kurumsal başarıya etkisi üzerinde durulmuştur

Kaynakça

  • ACAR, Füsun (2002), “Duygusal Zeka ve Liderlik”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 12, 53-68
  • BALAY, Refik (2000), Yönetici ve Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BECEREN, Eray (2002a), “Duygusal Zeka”, Personal Excellence, Nisan, İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım.
  • BECEREN, Eray (2002b), “Kurumsal Duygusal Zeka”, Human Resources, Temmuz, İstanbul.
  • BALTAŞ, Zuhal ve Acar BALTAŞ (2001), Bedenin Dili, 29. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • BAŞARAN, İbrahim Ethem (2004), Yönetimde İnsan İlişkileri, 3. Bası, Mart, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • CHERNIS, Cary (2000), “Emotional Intelligence: What it is and Why it Matters”, http://www.eiconsortium.org/research/what_is_emotional_intelligence.htm, (20.04.2006). CHERNIS, Cary (2001), “The Business http://www.eiconsortium.org/research/business_case_for_ei.htm, ( 20.04.2006). Case for Emotional Intelligence”, CHILDS, Roy (2004), “Emotional Intelligence and Leadership”, http://www.teamtechnology.co.uk/emotional-intelligence.html (15.07.2006).
  • DEARBORN, Katie (2002), “Studies In Emotional Intelligence Redefine Our Approach To Leadership http://www.findarticles.com/p/articles/mi_qa3779/is_200201/ai_n9036613/pg_1 Public Personnel Management,
  • DOĞAN, Selen (2005), Çalışan İlişkileri Yönetimi, Nisan, 1. Baskı, İstanbul: Kare Yayınları.
  • DOĞAN, Selen (2006), Personel Güçlendirme Rekabette Başarının Anahtarı, 2. Baskı, İstanbul: Kare Yayınları.
  • DÖKMEN, Üstün (2005), İletişim Çatışmaları ve Empati, 34. Baskı, Ekim, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • DUMAN, Yasemin (2002), “Kurumları Zirveye Taşıyan, Duygusal Zekası Yüksek Çalışanlardır”, Kaynak baltas.com/kaynakdergiyazi.asp?PRI=175&SAYI=9 (05.05.2006). Yayınları, Ocak-Mart. http://www.baltas
  • GOLEMAN, Daniel (2001), The Emotionally Intelligent Workplace, Chapter Three, http://www.amazon.com/gp/sitbv3/reader/ref=sib_dp_pt/002-8088353- 9085645?%5Fencoding=UTF8&asin=0787956902 (25.05.2006).
  • GOLEMAN, Daniel (1995), Duygusal Zeka Neden IQ’dan Daha Önemlidir?, (çev. Banu Seçkin Yüksel, 2005), 29. Bası, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • GOLEMAN, Daniel (2000), İşbaşında Duygusal Zeka, (çev. Handan Balkara), 2. Basım, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • GÜRSOY, Ali (2005), Liderlikte Duygusal Zeka Türk Silahlı Kuvvetlerinde Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa. HUITT, William (2001), “ Motivation to Learn: An overview”, http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/motivation/motivate.html (26.05.2006).
  • KAYNAK DERGİSİ (2002), “At Binmek: Bir Duygusal Zeka Sınavı” , Baltaş – Baltaş Yönetim Eğitim baltas.com/kaynakdergiyazi.asp?PRI=180&SAYI=9, (20.05.2006). Merkezi Yayını, Ocak-Mart, http://www.baltas
  • KOÇEL, Tamer (2005), İşletme Yöneticiliği, 10. Bası, İstanbul: Arıkan Yayıncılık.
  • KOTELNIKOV, Vadim (2006), “Self Motivation”, http://www.1000ventures.com/business_guide/crosscuttings/motivating_yourself.html (30.11.2006).
  • LATOUR, M. Sharon ve Bradley C. HOSMER (2002), “Emotional Intelligence, Implications for All http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchronicles/apj/apj02/win02/latour.html, (03.04.2006). States Air Force Leaders”,
  • MARSHALL, Clare (2001), “Make The Most Of Your Emotional Intelligence”, Chemical Engineering Progress, 97(2), ProQuest Science Journals.
  • MAYER D. John ve Alexander A. STEVENS (1994), “An Emerging Understanding of the Reflective (Meta-) Experience of Mood”, Journal of Research In Personality, Vol. 28, 351-373.
  • MILIVOJEVICH, Andrew (2006), “Emotional Intelligence And Six Sigma”, Quality Progress, 39(8), ProQuest Science Journals.
  • PEREK, Zeynep A. (2002), “İşyerinde Başarının Anahtarı: Duygusal Zekayı Kullanabilmek ve Duyguları http://www.insankaynaklari.com/cn/ContentBody.asp?BodyID=496 (17.04.2006).
  • POSKEY, Mike (2006), “The Importance of Emotional Intelligence in the Workplace, Why It Matters http://callcentercafe.com/article_directory/Training_Articles/The_Importance_of_Emotion al_Intelligence_in_the_Workplace_W.html, (13.03.2006). Personality” ,
  • ROBERTSON, Kristin (2006), “Managing the Support Center With Emotional Intelligence” , KR Consulting (30.05.2006).
  • http://www.crm2day.com/library/EEEFulFkkAKTKPfzkt.php
  • SALOVEY, Peter; Paulo N. LOPES ve Rebecca STRAUS (2003), “Emotinal Intelligence, Personality And The Perceieved Quality Of Social Responsibilities”, Personality and Individual Differences, 35(3), 641-658. STAFF, Glef (2001), “Emotional İntelligence: The “Missing Piece”, http://www.edutopia.org/php/article.php?id=Art_680&key=020, (24.04.2006).
  • STOCK, Byron (2006), “Emotional Intelligence”, http://www.byronstock.com/whatisei1234.html
  • TRAM, Susanna; Thomas SY ve Linda A. O’HARA (2006), “Relation Of Employee And Manager Emotional Intelligence To Job Satisfaction And Performance”, Journal of Vocational Behavior, 68(3), 461-473. Şahin TULGA, (2005), http://www.maksimum.com/kadin/haber/49/22041.php “Liderlikte Duygusal Zeka”,
  • TUYAN, Seden ve Eray, BECEREN (2004a), “Kişisel Bütünlük ve Duygusal Zeka”, Personal Excellence, Temmuz, İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım.
  • TUYAN, Seden ve Eray, BECEREN (2004b), “Özdisiplin ve Duygusal Zeka”, Personal Excellence, Ekim, İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım.
  • URAL, Ayhan (2001), “Yöneticilerde Duygusal Zekanın Üç Boyutu”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 209-219.
  • WEISINGER, Hendrie (1998), İş Yaşamında Duygusal Zeka, (çev. Nurettin Süleymangil), 1. Basım, İstanbul: MNS Yayıncılık.
  • WIKIPEDIA(encyclopedia), http://en.wikipedia.org/wiki/Empathy,(23.05.2006).
  • WONG, Chi-Sum ve Kenneth S. LAW (2002), “The Effects Of Leader And Follower Emotional İntelligence On Performance Attitude: An Exploratory Study”, The Leadership Ouarterly, 13(3), 243-274.
  • YILMAZ, Murat (2001), “Duygusal Zeka”, http://www.sitetky.com/frameset/tky/tkymain5.html, (15.05.2006).
  • YÜKSEL, Murad (2006), Duygusal Zeka ve Performans İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • http://www.basariyolu.com/tr/genel.asp?durum=acik&id=1043 (25.05.2006).
  • http://www.motivasyoncu.com/mod.php?mod=userpage&menu=9&page_id=17 (31.05.2006).
  • http://duygusalzeka.8m.com/isyerinde.html (11.05.2006).
  • http://www.psikoloji.gen.tr/modules.php?name=News&file=print&sid=245 (20.07.2006).
  • http://www.iskaynaklari.com/2006/ik-sistem/haber.asp (25.07.2006).
  • http://www.koniks.com/post.asp?method=TopicQuote&TOPIC_ID=674&FORUM_ID=32 (10.06.2006).
  • http://www.matriksdata.com/Matriks/MemberFiles/pittarra/dz_4.htm, (30.05.2006).
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selim Kılıç Bu kişi benim

Selen Doğan Bu kişi benim

Özge Demiral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, S., Doğan, S., & Demiral, Ö. (2007). Kurumların Başarısında Duygusal Zekanın Rolü ve Önemi. Journal of Management and Economics, 14(1), 209-230.