BibTex RIS Kaynak Göster

“Markaların Tüketici Tercih Kriterlerine Göre Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi İle Değerlendirilmesi : Beyaz Eşya Sektöründe Bir Uygulama”

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 2, 47 - 64, 01.06.2007

Öz

Kaynakça

  • AYTAÇ Serpil, BAYRAM, Nuran (2001) “Üniversite Gençliğinin İş ve Eş Seçimindeki Etkin
  • Kriterlerinin AHP ile Analizi”, Öneri Dergisi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 16, Yıl,7, Cilt 1, Haziran 2001.
  • BURDURLU,Erol (2003), “Location Choice For Furniture Industry Firms By Using Analytic
  • Hierrarchi Process (AHP) Method”, Gazi Ün,Fen Bil,Dergisi, C,16, S,2. ÇEŞMECİOĞLU, Senem (2004)
  • İstanbul,<http://ito,org,tr/ITOPortal/Dokuman/15,11,pdf>. “Beyaz Eşya Sektörü Araştırması”, İTO, ELEREN, Ali (2006) “Kuruluş Yeri Seçiminin Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Belirlenmesi; Deri
  • Sektörü Örneği”, ATÜ İİBF Dergisi, C20, S2. DÜNYA GAZETESİ (2001), “Pazarda Üretici Firma Ağırlığı Yaşanıyor”, Beyaz Eşya”,26 Temmuz
  • Tarihli Dünya Gazetesi. EROĞLU, Ömer; ÖZDAMAR, Gökhan (2005) “Türk İmalat Sanayiinin Rekabet Gücü ve Beyaz
  • Eşya Sektörü Üzerine Bir İnceleme”, SDÜ İİBF Dergisi, C,10 S,2, s,1-22. JANKO Wolfgang , BERNROİDER Edward (2005), “ Multi-Criteria Decision Making: An Application wien,ac,at/~bernroid/lehre/seminare/ws04/A7-TOPSIS-0107503,pdf >. of ELECTRE and TOPSIS”,<http//ai,wu
  • KURUÜZÜM,Ayşe, ATSAN,Nuray (2001) “Analitik Hiyerarşi Yöntemi Ve İşletmecilik
  • Alanındaki Uygulamaları” Akdeniz İ,İ,B,F, Dergisi, s,1, s,83-105. ÖZDEMİR, S,Müjgan (2002) “Bir İşletmede Analitik Hiyerarşi Süreci Kullanılarak Performans
  • Değerleme Sistemi Tasarımı”, Endüstri Müh, Dergisi, s,2,, s,3-11. SAATY, L, Thomas,(1980), The Analytic Hierarchy Process, Mc, Graw Hill, USA.
  • SAATY, L, Thomas, (1985), Analytical Planning, RSW Publications.
  • SAATY, L, Thomas, JOYCE Alexander (1989) Conflict resolution : the analytic hierarchy approach , Praeger Pub,, New York.
  • SAATY, L,Thomas, (2000), “Fundamentals of Decision Making and Priority Theory with
  • Analytic Hierarchy Process”, AHP Series, Vol: 4, RWS Publications, SAMARAKOON, N, Ratchasima,; FUJIWARA,Okitsugu, (2001), “A Mixed Integer Linear
  • Programming Model For Transmission Expansion Planning With Generation Location Selection”, Electrical Power and Energy Systems, v23, 285-293. SAUIAN, Mohd,,Sahar,, (2006), “Strategizing Business Location Using Analytic Hierarchy
  • Process”, MCDM 2006 Congress, China.
  • TÜRKBESD, (2005), Ön Rapor- 9, Kalkınma Planı (Beyaz Eşya Sanayi), Makine ve İhtisas
  • Komisyonu Başkanlığı, <http://plan9,dpt,gov,tr/oik38_makinametal/BeyazEsya,doc >. TÜRKBESD, (2007), Beyaz Eşya Aylık Bülten (Haziran), Türk Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği.
  • ULUCAN, Aydın (2004), Yöneylem Araştırması – İşletmecilik Uygulamalı Bilgisayar Destekli
  • Uygulama, Sisyasal Kitabevi, Ankara. YÜZAL, Sinan, (2003) “Beyaz Eşya Sanayi Rekora Doymuyor: Beyaz Eşya Sektörü İhracatta
  • Maratoncu olduğunu Kanıtladı”,İGEME’den Bakış,Yıl:7, Sayı:23. -----, (2001) “Beyaz Eşya Sektörü 46 Yaşında”, Forum Dergisi, Mart 2001. -----, (2001) “Pazarda Üretici Firma Ağırlığı Yaşanıyor”, Beyaz Eşya Dünya Gazetesi Eki. -----, (2001) “Beyaz Eşya Sektörü”, İzmir Ticaret Odası, İzmir. -----, (2006), Beyaz Eşya Ön Raporu, Türk Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği. www, plan9,dpt,gov,tr/oik38_makinametal/BeyazEsya,doc, EK TABLOLAR :

Markaların Tüketici Tercih Kriterlerine Göre Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Beyaz Eşya Sektöründe Bir Uygulama

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 2, 47 - 64, 01.06.2007

Öz

Çok kriterli karar verme yöntemlerinden Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi (AHS), son yıllarda karar verme problemlerinin çözümünde birçok yazar tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Beyaz eşya sektöründe büyük, küçük ve diğer elektrikli ev aletleri olmak üzere üç alt grubun tümünde ürün üreten ve/veya pazarlayan markalardan en çok tanınanları çalışma kapsamına alınmıştır. Bu markalar alt gruplarda ve bu grupların bileşkesi olarak toplamda tüketici tercih kriterlerine göre puanlanmış ve sıralanmıştır. Uygulama, alt gruplar ve toplam olmak üzere, değerleme kriterleri ve önem düzeylerinin istatistiksel bir araştırma ile belirlenmesi ve bu kriter ve önem düzeylerine bağlı olarak AHS yönteminin uygulanmasından oluşmaktadır. Markaların puanlaması, tüm alt gruplarda ayrı ayrı, tekrarlanmakta, bu puanların ortalamalarıyla da genel puanlar hesaplanmaktadır. Diğer AHS uygulamalarından farklılık, iki aşamalı hesaplamadan kaynaklanmaktadır. Birinci aşamada beyaz eşya marka alt gruplarına ait performans değerlendirmesi yapılmakta ve ikinci aşamada tüm grup performanslarının kümülatif bileşkesi alınarak ana grupların performansına ulaşılmaktadır. Bu şekilde bir markanın alt gruplarından gelen olumlu veya olumsuz performans değerlerinin, genel performansa etkileri kolayca görülmektedir

Kaynakça

  • AYTAÇ Serpil, BAYRAM, Nuran (2001) “Üniversite Gençliğinin İş ve Eş Seçimindeki Etkin
  • Kriterlerinin AHP ile Analizi”, Öneri Dergisi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 16, Yıl,7, Cilt 1, Haziran 2001.
  • BURDURLU,Erol (2003), “Location Choice For Furniture Industry Firms By Using Analytic
  • Hierrarchi Process (AHP) Method”, Gazi Ün,Fen Bil,Dergisi, C,16, S,2. ÇEŞMECİOĞLU, Senem (2004)
  • İstanbul,<http://ito,org,tr/ITOPortal/Dokuman/15,11,pdf>. “Beyaz Eşya Sektörü Araştırması”, İTO, ELEREN, Ali (2006) “Kuruluş Yeri Seçiminin Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Belirlenmesi; Deri
  • Sektörü Örneği”, ATÜ İİBF Dergisi, C20, S2. DÜNYA GAZETESİ (2001), “Pazarda Üretici Firma Ağırlığı Yaşanıyor”, Beyaz Eşya”,26 Temmuz
  • Tarihli Dünya Gazetesi. EROĞLU, Ömer; ÖZDAMAR, Gökhan (2005) “Türk İmalat Sanayiinin Rekabet Gücü ve Beyaz
  • Eşya Sektörü Üzerine Bir İnceleme”, SDÜ İİBF Dergisi, C,10 S,2, s,1-22. JANKO Wolfgang , BERNROİDER Edward (2005), “ Multi-Criteria Decision Making: An Application wien,ac,at/~bernroid/lehre/seminare/ws04/A7-TOPSIS-0107503,pdf >. of ELECTRE and TOPSIS”,<http//ai,wu
  • KURUÜZÜM,Ayşe, ATSAN,Nuray (2001) “Analitik Hiyerarşi Yöntemi Ve İşletmecilik
  • Alanındaki Uygulamaları” Akdeniz İ,İ,B,F, Dergisi, s,1, s,83-105. ÖZDEMİR, S,Müjgan (2002) “Bir İşletmede Analitik Hiyerarşi Süreci Kullanılarak Performans
  • Değerleme Sistemi Tasarımı”, Endüstri Müh, Dergisi, s,2,, s,3-11. SAATY, L, Thomas,(1980), The Analytic Hierarchy Process, Mc, Graw Hill, USA.
  • SAATY, L, Thomas, (1985), Analytical Planning, RSW Publications.
  • SAATY, L, Thomas, JOYCE Alexander (1989) Conflict resolution : the analytic hierarchy approach , Praeger Pub,, New York.
  • SAATY, L,Thomas, (2000), “Fundamentals of Decision Making and Priority Theory with
  • Analytic Hierarchy Process”, AHP Series, Vol: 4, RWS Publications, SAMARAKOON, N, Ratchasima,; FUJIWARA,Okitsugu, (2001), “A Mixed Integer Linear
  • Programming Model For Transmission Expansion Planning With Generation Location Selection”, Electrical Power and Energy Systems, v23, 285-293. SAUIAN, Mohd,,Sahar,, (2006), “Strategizing Business Location Using Analytic Hierarchy
  • Process”, MCDM 2006 Congress, China.
  • TÜRKBESD, (2005), Ön Rapor- 9, Kalkınma Planı (Beyaz Eşya Sanayi), Makine ve İhtisas
  • Komisyonu Başkanlığı, <http://plan9,dpt,gov,tr/oik38_makinametal/BeyazEsya,doc >. TÜRKBESD, (2007), Beyaz Eşya Aylık Bülten (Haziran), Türk Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği.
  • ULUCAN, Aydın (2004), Yöneylem Araştırması – İşletmecilik Uygulamalı Bilgisayar Destekli
  • Uygulama, Sisyasal Kitabevi, Ankara. YÜZAL, Sinan, (2003) “Beyaz Eşya Sanayi Rekora Doymuyor: Beyaz Eşya Sektörü İhracatta
  • Maratoncu olduğunu Kanıtladı”,İGEME’den Bakış,Yıl:7, Sayı:23. -----, (2001) “Beyaz Eşya Sektörü 46 Yaşında”, Forum Dergisi, Mart 2001. -----, (2001) “Pazarda Üretici Firma Ağırlığı Yaşanıyor”, Beyaz Eşya Dünya Gazetesi Eki. -----, (2001) “Beyaz Eşya Sektörü”, İzmir Ticaret Odası, İzmir. -----, (2006), Beyaz Eşya Ön Raporu, Türk Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği. www, plan9,dpt,gov,tr/oik38_makinametal/BeyazEsya,doc, EK TABLOLAR :
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Eleren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eleren, A. (2007). Markaların Tüketici Tercih Kriterlerine Göre Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Beyaz Eşya Sektöründe Bir Uygulama. Journal of Management and Economics, 14(2), 47-64.