BibTex RIS Kaynak Göster

“Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi”

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 15 - 26, 01.03.2008

Öz

Kaynakça

  • BERGMANN, K. (1998), Angewandtes Kundenbindungsmanagement, Frankfurt Am Main
  • BRUHN, M. (2000), Marketing, Grundlagen für Studium und Praxis, 7. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden
  • BRUHN, M/HOMBURG,C.Hrsg (2005), HandbuchKundenbindung, 5. Auflage, Gabler Verlag Wiesbaden
  • DILLER, H. (2000), Preispolitik, 3.Auflage, Kohlhammer Verlag, Stutgart
  • HELD, P. (2003), Innovative Preisstrategien als nachhaltiger Erfolgspartner, Bernet &Partner Workshop Notları Ocak 2003 Zug- Schweiz
  • NAGLE, T./HOLDEN, R.K. (2002), Strategy and tactics of pricing, 3.Auflage, NewYork, Prentice- Hall
  • ONLINE-Lehrbuch. (2004),
  • www.Phil.uni.-erlangen.de/economics/ bwl/ Kapitel 1
  • Betriebswirtscaftliches Gesamtsystem : Kundenbindungsorientierte Preispolitik
  • ÖZTÜRK, A.S. 82006), Hizmet pazarlaması, 6.Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa
  • PICKEL, A. (2000), Relationship Pricing im System des Customer Linking Management als Instrument der Kundenbindung, Seminar Arbeit bei Prof.Dr.Tilo Beyer, Sommer Seminar Uni-Erlangen
  • SEBASTIAN, K/ MAESSEN, A. (2002), Preis- und Preisnachlasskonzepte, DBW- Die Betriebswirtschaft, S. 547-553
  • SEBASTIAN, K/ KOLVENBACH, C. (2000), Wie Sie mit inteligenten Konzepten der Preishölle Entkommen, in: Absatzwirtschaft 2000
  • SIMON, H./TACKE, G./BUCHWALD, G. (2005), Kundenbindung durch Preispolitik, Handbuch Kundenbindung, 5.Auflage Gabler Verlag, Wiesbaden
  • SIMON, H./TACKE, G./WOSCIDLO, B. (1998), Mit einfallsreicher Preispolitik die Kunden binden, İn : Harvard Business Manager
  • STERMICK, C. (2004), Rabatte und Zugaben – wie aus Rabattjaegern treue Kunden werden, Management Center Handwerk, Verlaganstallt Handwerk

“Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi”

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 15 - 26, 01.03.2008

Öz

Günümüz tüketicisi her zaman daha iyi bir alışveriş yapmayı, daha iyi hizmeti daha düşük fiyata almayı ister. Her ne kadar alışveriş yaptıkları yerin dışında başka bir işletmeyi aramıyor görünseler bile ara sırada olsa karşılarına çıkan fırsatları faydayı en büyükleme ilkesi doğrultusunda kaçırmayı da pek istemezler. İşletmeler ise müşteri bağlılığı ve sadakati yaratabilmek için son yıllarda gelişen CRM teknik ve uygulamaları doğrultusunda müşterilerini kulüp üyesi yapma, müşteri veya mağaza kartları dağıtma yoluyla bazı önceliklerden ve avantajlardan yararlandırma, yüksek kaliteli ürün ek hizmet ve artı değer sunma, müşterileri belirli aralıklarla hatırlama, iletişimde sürekliliği sağlama, şikayetleri memnuniyete dönüştürme gibi fiyat dışı araçlara sıkça başvurmaktadırlar. Fiyat dışı araçların büyük rağbet görmesi ve işletmelerce o denli yaygın kullanılmasına karşılık etkinlik açısından değerlendirildiğinde pazarlamanın temel enstrümanı olan fiyatın önemini ve önceliğini hala koruduğunu söyleyebiliriz. Buradan yola çıkarak çalışmamızda uygulamada çok sık rastlanılan ancak kuramsal olarak üzerinde pek durulmayan müşteri bağlılığı yaratmada fiyatın neden ve ne ölçüde önemli olduğu, hangi Fiyatlandırma yöntemlerinin geçerli olduğunu ve bunda başarılı olabilmek için nelere dikkat edilmesinin gerekliliği tartışılacaktır

Kaynakça

  • BERGMANN, K. (1998), Angewandtes Kundenbindungsmanagement, Frankfurt Am Main
  • BRUHN, M. (2000), Marketing, Grundlagen für Studium und Praxis, 7. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden
  • BRUHN, M/HOMBURG,C.Hrsg (2005), HandbuchKundenbindung, 5. Auflage, Gabler Verlag Wiesbaden
  • DILLER, H. (2000), Preispolitik, 3.Auflage, Kohlhammer Verlag, Stutgart
  • HELD, P. (2003), Innovative Preisstrategien als nachhaltiger Erfolgspartner, Bernet &Partner Workshop Notları Ocak 2003 Zug- Schweiz
  • NAGLE, T./HOLDEN, R.K. (2002), Strategy and tactics of pricing, 3.Auflage, NewYork, Prentice- Hall
  • ONLINE-Lehrbuch. (2004),
  • www.Phil.uni.-erlangen.de/economics/ bwl/ Kapitel 1
  • Betriebswirtscaftliches Gesamtsystem : Kundenbindungsorientierte Preispolitik
  • ÖZTÜRK, A.S. 82006), Hizmet pazarlaması, 6.Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa
  • PICKEL, A. (2000), Relationship Pricing im System des Customer Linking Management als Instrument der Kundenbindung, Seminar Arbeit bei Prof.Dr.Tilo Beyer, Sommer Seminar Uni-Erlangen
  • SEBASTIAN, K/ MAESSEN, A. (2002), Preis- und Preisnachlasskonzepte, DBW- Die Betriebswirtschaft, S. 547-553
  • SEBASTIAN, K/ KOLVENBACH, C. (2000), Wie Sie mit inteligenten Konzepten der Preishölle Entkommen, in: Absatzwirtschaft 2000
  • SIMON, H./TACKE, G./BUCHWALD, G. (2005), Kundenbindung durch Preispolitik, Handbuch Kundenbindung, 5.Auflage Gabler Verlag, Wiesbaden
  • SIMON, H./TACKE, G./WOSCIDLO, B. (1998), Mit einfallsreicher Preispolitik die Kunden binden, İn : Harvard Business Manager
  • STERMICK, C. (2004), Rabatte und Zugaben – wie aus Rabattjaegern treue Kunden werden, Management Center Handwerk, Verlaganstallt Handwerk
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Gülçubuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülçubuk, A. (2008). “Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi”. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 15(1), 15-26.