BibTex RIS Kaynak Göster

“Toplam Kalite Yönetiminin Mavi Yakalı İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Mobilya Sektöründe Ampirik Bir Araştırma”

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 27 - 40, 01.03.2008

Öz

Kaynakça

  • ın yönetimi Ürün gerçekleşt irme Ölçme, analiz ve iyileştirme ,357 * ( 0,000 ) ,237 * ( 0,000 ) T O P L A M Y Ö N E T İM 0,040 ( 0,550 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ,088 ( 0,187 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) (0,000 ) * Değer 0,01 düzeyinde anlamlıdır. Economics, Volume:L, No:4, 431-456. PARS, Füsun ve ŞİVE, O. Çağım (1996), “İş Yerinde Motivasyon: Ödüllendirme Biçimleri”,
  • Human Resources:İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Yıl:1, Sayı:2, 10-13. SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve TÜZ, Melek (2003), Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, Bursa: Furkan Ofset.
  • TAYLOR, Jeannette (2007), “The Impact of Public Service Motives on Work Outcomes in
  • Australia: A Comparative Multi- Dimensional Analysis”, Public Administration, Volume:85, No:4, 931–959. TEKİN, Mahmut (2004). Toplam Kalite Yönetimi, Yenilenmiş 3. Baskı, Ankara.
  • ULUKANOĞLU, Ceren (2000), “Toplam Kalite Yönetimi ve Kaizen Felsefesi”, Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, 53-64.

Toplam Kalite Yönetiminin Mavi Yakalı İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Mobilya Sektöründe Ampirik Bir Araştırma

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 27 - 40, 01.03.2008

Öz

Bu çalışmada, çalışanları motive eden faktörlerden biri olacağı varsayılan “Toplam Kalite Yönetimi”nin “motivasyon” üzerindeki etkisi incelenerek, mobilya sektörüne yönelik uygulamalı bir araştırma yapılmış ve araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formuyla toplanan veriler değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda “Toplam Kalite Yönetimi”nin sosyo–psikolojik ve örgütsel–yönetsel motivasyon faktörlerinden sağlanan doyum üzerinde etkili olduğu bulunmuş, ancak ekonomik motivasyon faktörlerinden sağlanan doyum üzerinde aynı etkiye rastlanamamıştır

Kaynakça

  • ın yönetimi Ürün gerçekleşt irme Ölçme, analiz ve iyileştirme ,357 * ( 0,000 ) ,237 * ( 0,000 ) T O P L A M Y Ö N E T İM 0,040 ( 0,550 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ,088 ( 0,187 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) (0,000 ) * Değer 0,01 düzeyinde anlamlıdır. Economics, Volume:L, No:4, 431-456. PARS, Füsun ve ŞİVE, O. Çağım (1996), “İş Yerinde Motivasyon: Ödüllendirme Biçimleri”,
  • Human Resources:İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Yıl:1, Sayı:2, 10-13. SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve TÜZ, Melek (2003), Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, Bursa: Furkan Ofset.
  • TAYLOR, Jeannette (2007), “The Impact of Public Service Motives on Work Outcomes in
  • Australia: A Comparative Multi- Dimensional Analysis”, Public Administration, Volume:85, No:4, 931–959. TEKİN, Mahmut (2004). Toplam Kalite Yönetimi, Yenilenmiş 3. Baskı, Ankara.
  • ULUKANOĞLU, Ceren (2000), “Toplam Kalite Yönetimi ve Kaizen Felsefesi”, Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, 53-64.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysun Kanbur Bu kişi benim

Engin Kanbur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kanbur, A., & Kanbur, E. (2008). Toplam Kalite Yönetiminin Mavi Yakalı İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Mobilya Sektöründe Ampirik Bir Araştırma. Journal of Management and Economics, 15(1), 27-40.