BibTex RIS Kaynak Göster

“Ulusal Rekabet Gücünü Arttırma Yolları: Literatür Araştırması”

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 99 - 114, 01.03.2008

Öz

Kaynakça

  • Bellak, C. J. Ve A. Weiss (1993), “ A Note On The Austrian Diamond” Management International Review, Special Issue, Vol. : 33, 1993/2.
  • Cateora,P.R.; Craham,J.L.; Bruning, E.R.;(2006) International Marketing,Canadian Edition
  • Crocombe, G. T.; M. J. Enright ; M. E. Porter (1991), Upgrading New Zealand’s Competitive Advantages, New York: Oxford University Press.
  • Dana-Nicoletta Lascu, (2006)İnternational Marketing, Atomic Dog Publishing
  • Enright, M. J.; A. Frances Ve E. S. Saavedra (1996), Venezuela: The Challenge Of Competitiveness, New York: St. Martins Press.
  • Enright, M.; E. E. Scott Ve D. Dodwell (1997), The Hong Kong Advantage, New York: Oxford University Press.
  • Hodgetts, R. M. (1993), “Porter’s Diamond Framework in A Mexican Context” Management International Review, Vol. :33, 1993-2.
  • Porter, M.E. (1991), Canada At The Crossroads: The Reality Of A Competitive Environment, Business Council On National Issues And Ministers Of Supply And Services, Ottowa.
  • Presıdent’s Commission on Industrial Competitiveness (1985), Global Competition: The New Reality, The Report of the President Commission on Industrial Competitiveness, Vol. : I-II, Washington, D.C.: U.S. Government Printing Office.
  • Villareal, M.A.;(2005) Analyst in İnternational Trade and Finace Foreign Affairs,Defens and Trade Division, Congresssional Research Service, The Library of Congress.

Ulusal Rekabet Gücünü Arttırma Yolları: Literatür Araştırması

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 99 - 114, 01.03.2008

Öz

Son yıllarda rekabet gücü konusuna verilen önemin artmasıyla birlikte rekabet ve rekabet gücü konuları üzerinde yapılan araştırmaların sayısında büyük artışlar görülmüştür. Rekabetin boyutunun sürekli değişim göstermesi, konunun çok farklı algılanan kavramlardan olmasına neden olmuştur. Bu makalede ülkelerin rekabet güçleri üzerinde yapılmış çalışmalar incelenmektedir. Bu ülkelerin yapılarındaki farklar ortaya konulup, karşılaştırma yapılmaktadır. Çalışmanın ana amacı, ülkelerin diğer küresel rakipler karşısındaki rekabet güçlerini arttırmak için hangi faktörlere önem vermeleri gerektiğini ortaya çıkarmaktadır

Kaynakça

  • Bellak, C. J. Ve A. Weiss (1993), “ A Note On The Austrian Diamond” Management International Review, Special Issue, Vol. : 33, 1993/2.
  • Cateora,P.R.; Craham,J.L.; Bruning, E.R.;(2006) International Marketing,Canadian Edition
  • Crocombe, G. T.; M. J. Enright ; M. E. Porter (1991), Upgrading New Zealand’s Competitive Advantages, New York: Oxford University Press.
  • Dana-Nicoletta Lascu, (2006)İnternational Marketing, Atomic Dog Publishing
  • Enright, M. J.; A. Frances Ve E. S. Saavedra (1996), Venezuela: The Challenge Of Competitiveness, New York: St. Martins Press.
  • Enright, M.; E. E. Scott Ve D. Dodwell (1997), The Hong Kong Advantage, New York: Oxford University Press.
  • Hodgetts, R. M. (1993), “Porter’s Diamond Framework in A Mexican Context” Management International Review, Vol. :33, 1993-2.
  • Porter, M.E. (1991), Canada At The Crossroads: The Reality Of A Competitive Environment, Business Council On National Issues And Ministers Of Supply And Services, Ottowa.
  • Presıdent’s Commission on Industrial Competitiveness (1985), Global Competition: The New Reality, The Report of the President Commission on Industrial Competitiveness, Vol. : I-II, Washington, D.C.: U.S. Government Printing Office.
  • Villareal, M.A.;(2005) Analyst in İnternational Trade and Finace Foreign Affairs,Defens and Trade Division, Congresssional Research Service, The Library of Congress.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emin Çivi Bu kişi benim

Ece Demiray Erol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çivi, E., & Erol, E. D. (2008). Ulusal Rekabet Gücünü Arttırma Yolları: Literatür Araştırması. Journal of Management and Economics, 15(1), 99-114.