BibTex RIS Kaynak Göster

“Tramvay Yolcu Memnuniyetinin Lojistik Regresyon Analiziyle Ölçülmesi: Estram Örneği”

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 181 - 193, 01.03.2008

Öz

Kaynakça

  • Altan, M. ve Engin, O. (2004). “Bir seyahat işletmesinde müşteri memnuniyetinin ölçülmesi.” Selçuk Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl: 2004 - Sayı: 11 - ISSN 1302–1796: 585 – 599
  • Agresti, A. (1996). An Introduction to Categorical Data Analysis, John Wiley and Sons. Inc.
  • Baysal, M. ve Engin,O. (2004). “Konya hafif raylı ulaşım sisteminde servis kalitesinin ölçülmesi.” Z.K.Ü. Karabük Teknik Eğitim Fak. Dergisi, 205–210.
  • Bilgiç, Ş., Arberk, M.Korkut. (1996). “Eskişehir kentiçi toplu taşımacılığında kullanılacak hafif raylı taşıt özelliklerinin belirlenmesi”. Osmangazi Üniv. Fen Bilimleri Enst. İnşaat Müh. Anabilim Dalı. Eskişehir. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çolak, E. (2002). “Koşullu ve sınırlandırılmış lojistik regresyon yöntemlerinin karşılaştırılması ve bir uygulama” (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi) Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çubuk, M., Türkmen, M. (2003). “Ankara’da raylı ulaşım.” Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fak. Dergisi. 125–144.
  • Gujarati, D.N. (1999). Temel ekonometri. (ÇEv. Ü.ŞEnesen ve G.G: Şenesen), Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • Huiming, Zhu. (2005). “Service qualıty of travel agents”. Internatıonal Conference on services systems and services management, proceedings of ICSSS’M. 13–15 June 2005. Vol.1;p.533
  • Işığıçok, E. (2003). “Bebeklerin Doğum Ağırlıklarını ve Boylarını Etkileyen Faktörlerin Lojistik Regresyon Analizi İle Araştırılması”. Ankara, VI. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu Bildiri Kitabı, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Ekonometri Bölümü.
  • Kerimoğlu, E., Çıracı, H. (2006). “İstanbul’da uluslar arası ziyaretçilerin memnuniyet düzeyleri.” İ.T.Ü. Dergisi Seri A: Mimarlık Planlama ve Tasarım. 35–46 .
  • Kırımtay, R., Arberk, M.Korkut. (1996). “Eskişehir kent içi toplu taşım planlamasında raylı sistem uygulanabilirliğinin araştırılması”. Osmangazi Üniv.Fen Bilimleri Enst.İnşaat Müh. Anabilim Dalı.Eskişehir . Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Lemeshow, S. and Hosmer, D. (2000). “Applied Logistic Regression (Wiley Series in Probability and Statistics”. Wiley-Interscience; 2 Sub edition .p.2-4
  • Öncü, E. (1999). “Kentlerimizde Raylı Sisteme Geçme Koşulları”. Mühendis ve Makine Dergisi, 19–30.
  • Özdamar, K. (2002). “Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi”. Cilt 1, 2.Baskı, Kaan Kitabevi, 475-477 Eskişehir.
  • Tatlıdil, H. (2002). “Uygulamalı çok değişkenli İstatistiksel Analiz.” Ziraat Matbaacılık, Ankara.
  • Topçu, Ü., Dökmeci, V. (2005). “İstanbul’un değişik mahallelerinde kullanıcı hoşnutluğunun karşılaştırılması”. İ.T.Ü. Mimarlık Planlama ve Tasarım dergisi. 4/1: 126-134.
  • Tripp, C. And Drea, John T. (2002). “Selecting and promotıng service encounter elements in passenger rail transportation”. The Journal of Services Marketing. 16/5: 432.
  • Kent içi ulaşımda raylı sistemler sempozyumu 1999-ESKİŞEHİR Sonuç Bildirgesi.
  • http://www.eskisehir-bld.gov.tr/ ( 14.06.2007) Çevrimiçi.
  • http://eskisehir.mmo.org.tr/ (22.06.2007) Çevrimiçi.

Tramvay Yolcu Memnuniyetinin Lojistik Regresyon Analiziyle Ölçülmesi: Estram Örneği

Yıl 2008, Cilt: 15 Sayı: 1, 181 - 193, 01.03.2008

Öz

Bu çalışmada; toplu taşıma araçlarından biri olan tramvaya yönelik yolcu memnuniyeti, Eskişehir tramvay sistemi (Estram) örneğinde, Binomial Lojistik Regresyon Analizi ile incelenmektedir. İki üniversiteye sahip olan Eskişehir’de öğrenci nüfusun fazla olması ve tramvay için önemli bir yolcu kitlesi olacakları düşüncesiyle çalışma, her iki üniversiteden basit tesadüfî örnekleme yoluyla seçilen 300 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin memnuniyetleri ile ilgili binomial düzeyde, gizil bir değişken kullanılmıştır. Uygulanan Binomial Lojistik Regresyon Analizi sonucunda; öğrencilerin Estram’dan memnuniyetleri üzerinde modele alınan tüm bağımsız değişkenlerin negatif etkileri olduğu belirlenmiştir

Kaynakça

  • Altan, M. ve Engin, O. (2004). “Bir seyahat işletmesinde müşteri memnuniyetinin ölçülmesi.” Selçuk Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl: 2004 - Sayı: 11 - ISSN 1302–1796: 585 – 599
  • Agresti, A. (1996). An Introduction to Categorical Data Analysis, John Wiley and Sons. Inc.
  • Baysal, M. ve Engin,O. (2004). “Konya hafif raylı ulaşım sisteminde servis kalitesinin ölçülmesi.” Z.K.Ü. Karabük Teknik Eğitim Fak. Dergisi, 205–210.
  • Bilgiç, Ş., Arberk, M.Korkut. (1996). “Eskişehir kentiçi toplu taşımacılığında kullanılacak hafif raylı taşıt özelliklerinin belirlenmesi”. Osmangazi Üniv. Fen Bilimleri Enst. İnşaat Müh. Anabilim Dalı. Eskişehir. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çolak, E. (2002). “Koşullu ve sınırlandırılmış lojistik regresyon yöntemlerinin karşılaştırılması ve bir uygulama” (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi) Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çubuk, M., Türkmen, M. (2003). “Ankara’da raylı ulaşım.” Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fak. Dergisi. 125–144.
  • Gujarati, D.N. (1999). Temel ekonometri. (ÇEv. Ü.ŞEnesen ve G.G: Şenesen), Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • Huiming, Zhu. (2005). “Service qualıty of travel agents”. Internatıonal Conference on services systems and services management, proceedings of ICSSS’M. 13–15 June 2005. Vol.1;p.533
  • Işığıçok, E. (2003). “Bebeklerin Doğum Ağırlıklarını ve Boylarını Etkileyen Faktörlerin Lojistik Regresyon Analizi İle Araştırılması”. Ankara, VI. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu Bildiri Kitabı, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Ekonometri Bölümü.
  • Kerimoğlu, E., Çıracı, H. (2006). “İstanbul’da uluslar arası ziyaretçilerin memnuniyet düzeyleri.” İ.T.Ü. Dergisi Seri A: Mimarlık Planlama ve Tasarım. 35–46 .
  • Kırımtay, R., Arberk, M.Korkut. (1996). “Eskişehir kent içi toplu taşım planlamasında raylı sistem uygulanabilirliğinin araştırılması”. Osmangazi Üniv.Fen Bilimleri Enst.İnşaat Müh. Anabilim Dalı.Eskişehir . Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Lemeshow, S. and Hosmer, D. (2000). “Applied Logistic Regression (Wiley Series in Probability and Statistics”. Wiley-Interscience; 2 Sub edition .p.2-4
  • Öncü, E. (1999). “Kentlerimizde Raylı Sisteme Geçme Koşulları”. Mühendis ve Makine Dergisi, 19–30.
  • Özdamar, K. (2002). “Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi”. Cilt 1, 2.Baskı, Kaan Kitabevi, 475-477 Eskişehir.
  • Tatlıdil, H. (2002). “Uygulamalı çok değişkenli İstatistiksel Analiz.” Ziraat Matbaacılık, Ankara.
  • Topçu, Ü., Dökmeci, V. (2005). “İstanbul’un değişik mahallelerinde kullanıcı hoşnutluğunun karşılaştırılması”. İ.T.Ü. Mimarlık Planlama ve Tasarım dergisi. 4/1: 126-134.
  • Tripp, C. And Drea, John T. (2002). “Selecting and promotıng service encounter elements in passenger rail transportation”. The Journal of Services Marketing. 16/5: 432.
  • Kent içi ulaşımda raylı sistemler sempozyumu 1999-ESKİŞEHİR Sonuç Bildirgesi.
  • http://www.eskisehir-bld.gov.tr/ ( 14.06.2007) Çevrimiçi.
  • http://eskisehir.mmo.org.tr/ (22.06.2007) Çevrimiçi.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuray Girginer Bu kişi benim

Bülent Cankuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Girginer, N., & Cankuş, B. (2008). Tramvay Yolcu Memnuniyetinin Lojistik Regresyon Analiziyle Ölçülmesi: Estram Örneği. Journal of Management and Economics, 15(1), 181-193.