BibTex RIS Kaynak Göster

“Otel İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 2, 19 - 30, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • ACHENBAUM, Andrew W. (1986), Social Security, London: Cambrige University Press.
  • ANDERSON, C.L. ve BIENIASZEWSKA, R.L. (2005), “The Role of Corporate Social Responsibility in an Oil Company’s Expansion into New Territories”, Corporate Social Responsibility and Enviromental Management, 12, 1-9.
  • ARIKAN, Semra (1995), “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve İş Ahlakı”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,13, 171-179.
  • ATAÇ, Deniz (1982), “İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları”, Eskişehir İTİA Dergisi, 18(1), 101-107.
  • BAYRAK, Sabahat (2001), İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul:Beta Yayınevi.
  • BARTOL, Kathryn M., MARTİN David C. (1991), Management, New York: McGraw-Hill.
  • BİNGÖL, Dursun (1982), “İş Tatmini ve Verimlilik” , Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Dergisi, 5(3-4), 177-185.
  • BOONE, Lois E., KURTZ David L. (1992), Management, New York: McGraw-Hill.
  • ÇELİK, Uğur (2004), Sosyal Sorumluluk Kavramının Uluslararası Çalışma Örgütü Ve Avrupa Birliği Normları Açısından İncelenmesi ve Türkiye İçin Bir Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DEMİR, Hulusi, SONGÜR, Neşe (1999), “Sosyal Sorumluluk ve İş Ahlakı”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 150-168.
  • DEMİRKAN, Mahmut (1991), İşletmelerin Sosyal Sorumluluklar ve Türk Mevzuatındaki Yeri, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • DİNÇ, Mehmet (2004), İşletmelerin Genel ve Çevreye Yönelik Sosyal Sorumluluklarının Performans Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • DİNÇER, Ömer, FİDAN, Yahya (1996), İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • EREN, Erol (2002), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul: Beta Yayınları.
  • FRIEDMAN, Milton (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits, Paris: New York Times Magazine.
  • GOODPASTER, Kenneth E. (1989), “Note on the Corparation As Moral Enviroment”, K. R. Andrew (der.), Ethics in Practice, Bostan: Harward B.S.
  • HART, Stuart L. (2001), İş ve Çevre, “Yeşillenmenin Ötesinde”, Harvard Business Review, (Çev.:Ahmet Kafdam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • HILL, Charles W.L., GARETH, James, (1989), Stratejic Management, Boston: Haughton Wiftlin Com.
  • HUGH, Francis (1992), İş Ahlakı. (Çev: TÜSİAD), İstanbul: Tüsiad Yayınları, No: T/92, 8-154.
  • İŞSEVEROĞLU, Gülsün (2001), “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik”, Yönetim ve Ekonomi, 8(2), 55-68.
  • KARAİSMAİLOĞLU, İlve (2006), İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARASAR, N. (2008), Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KORKMAZ, Sevinç (2006), Çalışanların İşletmelerin Sosyal Sorumluluklarına İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi ve Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KÜLTÜR ve TURİZM BAKANLIĞI (2007) Turizm Belgeli Tesis İstatistikleri. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü.
  • NEWEL, Susan (1995), The Healty Organization: Fairness, Ethics And Effective Management, New York.
  • NİZAMİEVA, Dilber (2001), Örgütlerde Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZ-ALP, Şan (1996), “İşletme Yönetiminde Sosyal Sorumluluk”, Anadolu Üniversitesi Öğretim Fakültesi Dergisi, 2(1), 41-50.
  • ÖZDAMAR, K. (2001), Paket Programlar ve İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler). Eskişehir: Kaan Yayınları.
  • ÖZKOL, Erdal A., ÇELİK, Muhsin ve GÖNEN, Seçkin (2005), “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Muhasebenin Sosyal Sorumluluğu”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (27),134-145.
  • PEHLİVAN, Nida (2004). İşletmelerin Çalışanlara Karşı Sosyal Sorumluluklarının İş Tatmini Üzerine Etkisi:Tekstil Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ŞİMŞEK, Şerif (1998), İşletme Bilimlerine Giriş, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TORLAK, Ömer (2001), Pazarlama Ahlakı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • TOSUN, Kemal (1990), “Yönetim ve İşletme Politikası”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, 1(232), 53-106.
  • TUNÇ, Azize, YÜKSEL, Öznur (2001), “Turizm İşletmeleri Yöneticilerinin İş Etiğine Yaklaşımları”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,5, 157- 170.
  • URAL, Ayhan. ve KILIÇ, İbrahim. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • YAĞCI, Özcan (2001), “Türkiye’de Turizm Eğitimi ve İstihdamda Karşılaşılan Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,4 , 23-39.

Otel İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 2, 19 - 30, 01.06.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, bölüm yöneticilerinin görüşlerine göre otel işletmelerinin sosyal sorumluluk uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otellerdeki 109 bölüm yöneticisi üzerinde anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda bölüm yöneticilerinin sosyal sorumluluk alt boyutlarından, hissedarlara karşı sosyal sorumluluk boyutunun en olumlu görüş bildirilen boyut olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • ACHENBAUM, Andrew W. (1986), Social Security, London: Cambrige University Press.
  • ANDERSON, C.L. ve BIENIASZEWSKA, R.L. (2005), “The Role of Corporate Social Responsibility in an Oil Company’s Expansion into New Territories”, Corporate Social Responsibility and Enviromental Management, 12, 1-9.
  • ARIKAN, Semra (1995), “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve İş Ahlakı”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,13, 171-179.
  • ATAÇ, Deniz (1982), “İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları”, Eskişehir İTİA Dergisi, 18(1), 101-107.
  • BAYRAK, Sabahat (2001), İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul:Beta Yayınevi.
  • BARTOL, Kathryn M., MARTİN David C. (1991), Management, New York: McGraw-Hill.
  • BİNGÖL, Dursun (1982), “İş Tatmini ve Verimlilik” , Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Dergisi, 5(3-4), 177-185.
  • BOONE, Lois E., KURTZ David L. (1992), Management, New York: McGraw-Hill.
  • ÇELİK, Uğur (2004), Sosyal Sorumluluk Kavramının Uluslararası Çalışma Örgütü Ve Avrupa Birliği Normları Açısından İncelenmesi ve Türkiye İçin Bir Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DEMİR, Hulusi, SONGÜR, Neşe (1999), “Sosyal Sorumluluk ve İş Ahlakı”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 150-168.
  • DEMİRKAN, Mahmut (1991), İşletmelerin Sosyal Sorumluluklar ve Türk Mevzuatındaki Yeri, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • DİNÇ, Mehmet (2004), İşletmelerin Genel ve Çevreye Yönelik Sosyal Sorumluluklarının Performans Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • DİNÇER, Ömer, FİDAN, Yahya (1996), İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • EREN, Erol (2002), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul: Beta Yayınları.
  • FRIEDMAN, Milton (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits, Paris: New York Times Magazine.
  • GOODPASTER, Kenneth E. (1989), “Note on the Corparation As Moral Enviroment”, K. R. Andrew (der.), Ethics in Practice, Bostan: Harward B.S.
  • HART, Stuart L. (2001), İş ve Çevre, “Yeşillenmenin Ötesinde”, Harvard Business Review, (Çev.:Ahmet Kafdam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • HILL, Charles W.L., GARETH, James, (1989), Stratejic Management, Boston: Haughton Wiftlin Com.
  • HUGH, Francis (1992), İş Ahlakı. (Çev: TÜSİAD), İstanbul: Tüsiad Yayınları, No: T/92, 8-154.
  • İŞSEVEROĞLU, Gülsün (2001), “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik”, Yönetim ve Ekonomi, 8(2), 55-68.
  • KARAİSMAİLOĞLU, İlve (2006), İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARASAR, N. (2008), Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KORKMAZ, Sevinç (2006), Çalışanların İşletmelerin Sosyal Sorumluluklarına İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi ve Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KÜLTÜR ve TURİZM BAKANLIĞI (2007) Turizm Belgeli Tesis İstatistikleri. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü.
  • NEWEL, Susan (1995), The Healty Organization: Fairness, Ethics And Effective Management, New York.
  • NİZAMİEVA, Dilber (2001), Örgütlerde Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZ-ALP, Şan (1996), “İşletme Yönetiminde Sosyal Sorumluluk”, Anadolu Üniversitesi Öğretim Fakültesi Dergisi, 2(1), 41-50.
  • ÖZDAMAR, K. (2001), Paket Programlar ve İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler). Eskişehir: Kaan Yayınları.
  • ÖZKOL, Erdal A., ÇELİK, Muhsin ve GÖNEN, Seçkin (2005), “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Muhasebenin Sosyal Sorumluluğu”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (27),134-145.
  • PEHLİVAN, Nida (2004). İşletmelerin Çalışanlara Karşı Sosyal Sorumluluklarının İş Tatmini Üzerine Etkisi:Tekstil Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ŞİMŞEK, Şerif (1998), İşletme Bilimlerine Giriş, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TORLAK, Ömer (2001), Pazarlama Ahlakı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • TOSUN, Kemal (1990), “Yönetim ve İşletme Politikası”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, 1(232), 53-106.
  • TUNÇ, Azize, YÜKSEL, Öznur (2001), “Turizm İşletmeleri Yöneticilerinin İş Etiğine Yaklaşımları”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,5, 157- 170.
  • URAL, Ayhan. ve KILIÇ, İbrahim. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • YAĞCI, Özcan (2001), “Türkiye’de Turizm Eğitimi ve İstihdamda Karşılaşılan Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,4 , 23-39.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elbeyi Pelıt Bu kişi benim

Yasin Keleş Bu kişi benim

Melike Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pelıt, E., Keleş, Y., & Çakır, M. (2009). Otel İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 16(2), 19-30.