BibTex RIS Kaynak Göster

“Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri”

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 2, 107 - 119, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • AY, Canan ve Aylin ÜNAL, (2002), “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Guerilla Pazarlaması” Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 9, Sayı 1-2, Manisa
  • BUDAK, Gönül, ve Gülay BUDAK. (1998), Halkla İlişkiler Davranışsal Bir Yaklaşım. 2. Baskı. Barış Yayınları, İzmir: GALLAGHER, Bill, (2004), Gerilla Pazarlama ve Markalaşma, http://www.marketingturkiye.com/yeni/Soylesiler/Soylesi_Detay.aspx?id=28, Erişim T: 20.03.2009.
  • HILL, Mc Graw (1988), Marketing Management, Twelfth Edition, New York.
  • KOTLER, Philiph, Gerilla Tipi Pazarlama, DBR Konferansı, İstanbul, 2004
  • KOTLER, Philiph, (2003), Marketing Management. 11th Edition,. Pearson Education Inc, India:
  • KOTLER, Philiph, (2005), Yeni Pazarlama Dersleri. Capital Dergisi Eki, Mart, İstanbul.
  • LEVINSON, J. Conrad, (2008), “Guerilla Insights”, www.gmarketing.com/tactics/weekly167.html, Erişim Tarihi: 20.05.2008.
  • LEVINSON, J. Conrad, (1993), Guerilla Marketing Excellence, Houghton Mitflin Company, Boston,
  • LEVINSON, J. Conrad, (1992), Guerilla Selling. Houghton Mitflin Company. Boston:
  • LEVINSON, J. Conrad, (1994), Guerilla Advertising. Houghton Mifflin Company. Boston:
  • LEVINSON, J. Conrad, (1998), Guerilla Marketing. Third Edition. Houghton Mitflin Company. Boston:
  • LEVINSON, J. Conrad ve Rubin, C. (1996), Guerrilla Marketing-On Line Weapons. New York: Houghton Mifflin Company.
  • TEK Baybars, (1999), Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Evi, Sekizinci Baskı, İstanbul.
  • Terzioğlu, Burcu, (2007), “Kiralamada rekabet kızışıyor”, Referans Gazetesi, 5 Aralık, 2007
  • www.capital.com.tr, (2004), Deniz Bank’ın Kredi Kartı Planı, http: www. capital.com.tr/haber.aspx?HBR-KOD=281, (ErişimTarihi:30.12.2008).
  • www.hurriyet.com.tr, (2004), Tofaş Stilo’yu Gerilla Taktiği İle Tanıtıyor, http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~111@nvid~282775,00.asp (ErişimTarihi:20.12.2008).

Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 2, 107 - 119, 01.06.2009

Öz

İlk defa 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından geliştiren gerilla pazarlaması kavramı genel itibariyle, sıra dışı yöntemlerle ve çok az bütçeyle yürütülen tutundurma faaliyetlerini ifade etmektedir. Son yıllarda, geleneksel pazarlama uygulamalarının neden olduğu karmaşadan kurtulmanın yollarını arayan çoğu işletme, farklı bir pazarlama iletişimi yöntemi olan gerilla pazarlamasına yönelmektedir. İşletmeler uyguladıkları gerilla pazarlaması stratejileri kapsamında alışılmadık yöntemler kullanarak tüketicilere ulaşmaya ve onlara markalarıyla ilgili unutamayacakları bir deneyim yaşatmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda gerilla tipi pazarlama, işletmelerin pazarlama faaliyetlerinde, şimdiye kadar bilinen ve yapılanın dışına çıkmak suretiyle önerdiği farklı uygulamalar ile işletmelere yeni imkânlar sunmaktadır

Kaynakça

  • AY, Canan ve Aylin ÜNAL, (2002), “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Guerilla Pazarlaması” Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 9, Sayı 1-2, Manisa
  • BUDAK, Gönül, ve Gülay BUDAK. (1998), Halkla İlişkiler Davranışsal Bir Yaklaşım. 2. Baskı. Barış Yayınları, İzmir: GALLAGHER, Bill, (2004), Gerilla Pazarlama ve Markalaşma, http://www.marketingturkiye.com/yeni/Soylesiler/Soylesi_Detay.aspx?id=28, Erişim T: 20.03.2009.
  • HILL, Mc Graw (1988), Marketing Management, Twelfth Edition, New York.
  • KOTLER, Philiph, Gerilla Tipi Pazarlama, DBR Konferansı, İstanbul, 2004
  • KOTLER, Philiph, (2003), Marketing Management. 11th Edition,. Pearson Education Inc, India:
  • KOTLER, Philiph, (2005), Yeni Pazarlama Dersleri. Capital Dergisi Eki, Mart, İstanbul.
  • LEVINSON, J. Conrad, (2008), “Guerilla Insights”, www.gmarketing.com/tactics/weekly167.html, Erişim Tarihi: 20.05.2008.
  • LEVINSON, J. Conrad, (1993), Guerilla Marketing Excellence, Houghton Mitflin Company, Boston,
  • LEVINSON, J. Conrad, (1992), Guerilla Selling. Houghton Mitflin Company. Boston:
  • LEVINSON, J. Conrad, (1994), Guerilla Advertising. Houghton Mifflin Company. Boston:
  • LEVINSON, J. Conrad, (1998), Guerilla Marketing. Third Edition. Houghton Mitflin Company. Boston:
  • LEVINSON, J. Conrad ve Rubin, C. (1996), Guerrilla Marketing-On Line Weapons. New York: Houghton Mifflin Company.
  • TEK Baybars, (1999), Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Evi, Sekizinci Baskı, İstanbul.
  • Terzioğlu, Burcu, (2007), “Kiralamada rekabet kızışıyor”, Referans Gazetesi, 5 Aralık, 2007
  • www.capital.com.tr, (2004), Deniz Bank’ın Kredi Kartı Planı, http: www. capital.com.tr/haber.aspx?HBR-KOD=281, (ErişimTarihi:30.12.2008).
  • www.hurriyet.com.tr, (2004), Tofaş Stilo’yu Gerilla Taktiği İle Tanıtıyor, http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~111@nvid~282775,00.asp (ErişimTarihi:20.12.2008).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Nardalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nardalı, S. (2009). Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 16(2), 107-119.