Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

New Communication Technologies, Political Participation, Democracy

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 2, 121 - 131, 01.06.2009

Öz

Developments in communication technology have increased the possibility of world's culture and identity intersection in everyday. In the past it took weeks even months to spread any events occured in any place to the rest of the world so the effects level of these events were limited. However in or times this stitution has been changed reversely any explanation in anywhere have been realized in all of the world for a few hours. The pace of cultural scientific political and social interaction in the world has increased and became inevitable. Because people have the ability of follow the all news in the word due to new communication tools and communication networks

Kaynakça

  • Acar, Mustafa (2009). Düzleştirici ve Özgürleştirici Bir Süreç Olarak Küreselleşme, Orion Kitabevi, Ankara.
  • Açıkgöz, Ersoy B. (2007). “E-Devlet ve İletişim Teknolojileri İlişkisi: Panel Eşbütünleşim Analizi Denemesi”, Medya ve Siyaset, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, 251-261.
  • Akgün, Birol (2005). “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve E-Demokrasi”, Medya ve Siyaset, Ed. Zülfikar Damlapınar, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Akıncı Vural, B. ve Coşkun, Gül (2006). “Yeni Medya Ortamında E-Pazarlama İletişimi: Gsm Operatörlerinde E-Promosyon ve E-Reklam Kullanımı”, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, 1-3 Kasım, 105-118.
  • Aktaş, Hasret (2004). Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, Tablet Kitabevi, Konya.
  • Altheide, David L. (2004). “Media Logic and Political Communication”, Political Communication, 21:293–296.
  • Anduiza, Eva, Cantijoch, Marta ve Gallego, Aina (2009). Political Participation and The Internet, Information, Communication & Society, Vol 12:6, September, 860-878.
  • Bayraktutan, Günseli S. (2007). “Yeni İletişim Teknolojileri Bağlamında Siyasal İletişime Altyapı Etnografisi İle Bakmak”, Medya ve Siyaset, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, 374-381.
  • Calenda, Davide ve Meijer, Albert, (2009) Young People, The Internet and Political Participation, Information, Communication & Society, 12:6,879-898.
  • Dahl, Robert A. (2001). Demokrasi Üstüne, Çev: Betül Kadıoğlu, Phoenix Yayınevi, Ankara.
  • Dahlgren, Peter (2005). “The Internet, Public Spheres, and Political Communication: Dispersion and Deliberation”, Political Communication, 22, 147-162.
  • Fejes, Fred (1994). “Eleştirel Kitle İletişim Araştırması ve Medya Etkileri”, Medya, İktidar, İdeoloji, Derleyen ve Çeviren: Mehmet Küçük, Ark Yayınevi, Ankara, 251-269.
  • Gültekin, Bilgehan ve Köker, Nihat E. (2006). “İnternetin Halkla İlişkilere Etkisi: Sanal Ortamlarda İnteraktif Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, 1-3 Kasım,138-146.
  • Heywood, Andrew (2006). Siyaset, Çev: Bekir Berat Özipek, Ed: Buğra Kalkan, Liberte Yayınevi, Ankara.
  • Hiebert, Ray E. (2005). “Commentary: New Technologies, Public Relations, And Democracy”, Public Relations Review, 31: 1–9.
  • Karaçor, Süleyman (2007). Reklam İletişimi, İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Maalouf, Amin (2009). Çivisi Çıkmış Dünya, Çev: Orçun Türkay, YKY, İstanbul.
  • Mattelart, A. (2001). İletişimin Dünyasallaşması, Çev: Halime Yücel, İletişim, İstanbul.
  • Misçi, Sema (2006). “Yeni Medya Kullanımının Organizasyon Yapısı Üzerindeki Etkileri”, Yeni

Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 2, 121 - 131, 01.06.2009

Öz

İletişim teknolojilerindeki gelişmeler dünyadaki kültürlerin ve kimliklerin karşılaşma olasılığını her geçen gün daha da artırmaktadır. Geçmişte herhangi bir yerde meydana gelen bir olayın dünyanın geri kalan bölgelerinde duyulması genellikle haftalar hatta aylar alırken, bu gecikmeden dolayı olayın etki boyutları kısıtlı kalmaktadır. Günümüzde ise tamamen tersi bir durum söz konusudur ve herhangi bir yerde yapılan bir açıklama birkaç saat sonra dünyanın her tarafında etkisini hissettirebilmektedir. Yeni iletişim teknolojileri ile yeryüzünde kültürel, bilimsel, siyasal ve sosyal mübadelelerin hızı artarak engellenemez hale gelmiştir. Çünkü insanlar sınır tanımayan yeni iletişim teknolojileri ve iletişim ağları ile oturduğu yerden bütün dünyayı takip edebilecek imkana sahiptir

Kaynakça

  • Acar, Mustafa (2009). Düzleştirici ve Özgürleştirici Bir Süreç Olarak Küreselleşme, Orion Kitabevi, Ankara.
  • Açıkgöz, Ersoy B. (2007). “E-Devlet ve İletişim Teknolojileri İlişkisi: Panel Eşbütünleşim Analizi Denemesi”, Medya ve Siyaset, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, 251-261.
  • Akgün, Birol (2005). “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve E-Demokrasi”, Medya ve Siyaset, Ed. Zülfikar Damlapınar, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Akıncı Vural, B. ve Coşkun, Gül (2006). “Yeni Medya Ortamında E-Pazarlama İletişimi: Gsm Operatörlerinde E-Promosyon ve E-Reklam Kullanımı”, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, 1-3 Kasım, 105-118.
  • Aktaş, Hasret (2004). Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, Tablet Kitabevi, Konya.
  • Altheide, David L. (2004). “Media Logic and Political Communication”, Political Communication, 21:293–296.
  • Anduiza, Eva, Cantijoch, Marta ve Gallego, Aina (2009). Political Participation and The Internet, Information, Communication & Society, Vol 12:6, September, 860-878.
  • Bayraktutan, Günseli S. (2007). “Yeni İletişim Teknolojileri Bağlamında Siyasal İletişime Altyapı Etnografisi İle Bakmak”, Medya ve Siyaset, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, 374-381.
  • Calenda, Davide ve Meijer, Albert, (2009) Young People, The Internet and Political Participation, Information, Communication & Society, 12:6,879-898.
  • Dahl, Robert A. (2001). Demokrasi Üstüne, Çev: Betül Kadıoğlu, Phoenix Yayınevi, Ankara.
  • Dahlgren, Peter (2005). “The Internet, Public Spheres, and Political Communication: Dispersion and Deliberation”, Political Communication, 22, 147-162.
  • Fejes, Fred (1994). “Eleştirel Kitle İletişim Araştırması ve Medya Etkileri”, Medya, İktidar, İdeoloji, Derleyen ve Çeviren: Mehmet Küçük, Ark Yayınevi, Ankara, 251-269.
  • Gültekin, Bilgehan ve Köker, Nihat E. (2006). “İnternetin Halkla İlişkilere Etkisi: Sanal Ortamlarda İnteraktif Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, 1-3 Kasım,138-146.
  • Heywood, Andrew (2006). Siyaset, Çev: Bekir Berat Özipek, Ed: Buğra Kalkan, Liberte Yayınevi, Ankara.
  • Hiebert, Ray E. (2005). “Commentary: New Technologies, Public Relations, And Democracy”, Public Relations Review, 31: 1–9.
  • Karaçor, Süleyman (2007). Reklam İletişimi, İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Maalouf, Amin (2009). Çivisi Çıkmış Dünya, Çev: Orçun Türkay, YKY, İstanbul.
  • Mattelart, A. (2001). İletişimin Dünyasallaşması, Çev: Halime Yücel, İletişim, İstanbul.
  • Misçi, Sema (2006). “Yeni Medya Kullanımının Organizasyon Yapısı Üzerindeki Etkileri”, Yeni
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Karaçor Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaçor, S. (2009). Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 16(2), 121-131.