Loading [a11y]/accessibility-menu.js
BibTex RIS Kaynak Göster

Çalışanların Örgüte Cezbolması ve Kurumların İtibarı İlişkisinde Güvenin Rolü

Yıl 2012, Cilt: 19 Sayı: 1, 47 - 58, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Albrecht S. L. and T. Travaglione (2003), ‘‘Trust in Public Sector Senior Management’’. International Journal of Human Resource Management. Vol 14 (2), 1-17.
  • Allen, N. J. and J. P. Meyer (1990), ‘‘The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment’’, Journal of Occupational Psychology, 63, 1-18.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu and E. Yıldırım (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Ardıç, K. and S. Polatçı (2009), ‘‘Tükenmişlik Sendromu ve Madalyonun Öbür Yüzü: İşle Bütünleşme’’, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32, 21-46.
  • Argüden, Y. (2003), İtibar Yönetimi, Ankara: Arge Danışmanlık Yayınları. No:4.
  • Asunakutlu T. (2002), ‘‘Örgütsel Güvenin Oluşturulmasına İlişkin Unsurlar ve Bir Değerlendirme’’, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9,2.
  • Bal, E. (2010). İnsan Kaynakları Alanında Yeni Bir Kavram: “İşe Gönülden Adanma (Engagement)” http://www.lojistikzirvesi.com/tr/article.asp?ID=1435. Türkiye’de Durum, 12. Lojistik Yönetimi Zirvesi.
  • Baron, R. and D. Kenny (1986), ‘‘The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations’’, Journal of Personality and Social Psychology, 51, 6, 1173-1183.
  • Bronn, P. (2007), ‘‘Relationship Outcomes as Determinants of Reputation’’, Corporate Communications: An International Journal, 12, 4, 376-393.
  • Castro, G., J. Emilio Navas Lopez and P. Lopez Saez (2006), ‘‘Business and Social Reputation: Exploring the Concept and Main Dimensions of Corporate Reputation’’, Journal of Business Ethics, 63, 361-370.
  • Doğan, Ercüment (2002), ‘‘Çalışanın İşine Cezbolması: Dönüştürücü Liderlik Tarzının, Lidere Olan Güvenin, Güçlenmenin ve Negatif/Pozitif Duygulanımın Etkileri’’, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Dortok, A. (2006), ‘‘A Managerial Look at the Interaction Between Internal Communication and Corporate Reputation’’, Corporate Reputation Review, 8, 4, 322-338.
  • Eberl M. ve M. Schwaiger (2005), ‘‘Corporate Reputation: Disentangling The Effects on Financial Performance’’, European Journal of Marketing, 39,7/8, 838-854.
  • Eryılmaz, M. (2008), ‘‘Örgüt İtibarı Kavramı ve Yönetimi ile İlgili Bazı Sorunlar’’, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 1, 155-174.
  • Esen, E. (2011), ‘‘The Role of Trust on The Relationship Between Organizational Engagement and Corporate Reputation’', Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Gaines-Ross, L. (2008), Corporate Reputation 12 Steps to SafeGuarding and Recovering Reputation, John Wiley&Sons, USA.
  • Ganesan S. and R. Hess (1997), ‘‘Dimensions and Levels of Trust: Implications for Commitment to a Relationship’’, Marketing Letters, 8, 4, 439-448.
  • Gautam, T., R.Van Dick and U. Wagner (2004), ‘‘Organizational identification and organizational commitment: Distinct aspects of two related concepts’’, Asian Journal of Social Psychology, 7, 301-315.
  • Güneşer A. B. (2007), The Effect Of Person-Organızatıon Fit On Organızatıonal Commıtment And Work Engagement: The Role Of Person-Supervısor Fit, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Hartog, D. (2003), Trusting Others in Organizations: Leaders, Managament and Co-Workers, (Ed: Bart Noteboom ve Frederique Six, The Trust Process in Organizations), Edward Elgar Publishing, USA.
  • Haywood, R. (2005), Corporate Reputation, The Brand&The Bottom Line, Kogan Page, USA.
  • Iverson, R. D. and D. Buttigieg (1999), ‘‘Affective, Normative, and Continuance Commitment: Can the Right Kind of Commitment be Managed?’’, Journal of Management Studies, 36 (3), 307-333.
  • İslamoğlu, G., M. Birsel and D. Börü (2007), Kurum İçinde Güven, Yöneticiye, İş Arkadaşlarına ve Kuruma Yönelik Güven Ölçümü, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Klusman, U., M. Kunter, U. Trautwein, O. Lüdtke, J. Baumert (2008), ‘‘Engagement and Emotional Exhaustion in Teachers: Does The School Context Make A Difference?’’, Applied Psychology: An Internatıonal Revıew, 57, 127–151.
  • Koç, H. (2009), ‘‘Örgütsel Bağlılık ve Sadakat İlişkisi’’, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 28, 200-211.
  • Kovac J. and M. Jesenko (2010), ‘‘The Connection Between Trust and Leadership Styles in Slovene Organizations’’, JEEMS, 15, 1, 9-33.
  • Macey, W. and B. Schneider (2008), ‘‘The Meaning of Employee Engagement’’, Industrial and Organizational Psychology, 1, 1, 3–30.
  • Mishra J. and M. Morrisey (1990), ‘‘Trust in Employee/Employer Relationships: A Survey of West Michigan Managers’’, Public Personel Management, 19, 4, 443-461.
  • Mowday, R.T., R.M.Steers and L.W. Porter (1979), ‘‘The Measurement of Organizational Commitment’’, Journal of Vocational Behavior, 14, 223-247
  • Reynolds, L. (1997), The Trust Effect, Creating The High Trust High Performance Organiation, Nıcholas Brealey Publishing, USA.
  • Robinson, M. (2008), ‘‘Talented CEOs Drive Corporate Reputation’’, Fınweek.
  • Saks, A. M. (2006), ‘‘Antecedents and Consequences of Employee Engagement’’, Journal of Managerial Psychology, 21, 7, 600-619.
  • Schaufeli W. B., A. B. Bakker and M. Salanova (2006), ‘‘The Measurement of Work Engagement With a Short Questionnaire’’, Educational and Psychological Measurement, 66, 4, 701- 716.
  • Shenkar, O. and E. Yuchtman-Yaar (1997), ‘‘Reputation, Image, Prestige, and Goodwill: An Interdisciplinary Approach to Organizational Standing’’, Human Relations, 50, 11, 1361-1381.
  • Schimazu, A. , W.B. Schaufeli, S. Kosugi, H. Nashiwa (2008), ‘‘Work Engagement in Japan: Validation Of The Japanese Version Of The Utrecht Work Engagement Scale’’, Applıed Psychology: An Internatıonal Review, 57(3), 510–523.
  • Solmaz, B. (2006), ‘‘Krizde İtibarın Yönetilmesi’’, Selçuk İletişim, 4, 3, 65-72.
  • Stairs, M., M. Galpin, N. Page ve A. Linley (2006), ‘‘Retention on a Knife Edge: The role of Employee Engagement in Talent Management’’, Selection & Development Review, Vol. 22, No. 5, 19-23.
  • Thomas, G. F., R. Zolin and Jackie L. Hartman (2009), ‘‘The Central Role Of Communication in Developing Trust and its Effect on Employee Involvement’’, Journal of Business Communication, 46, 3, 287-310.
  • Tutar H. (2008), Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamında Örgütsel Algılama Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Turgut, T. (2010), Çalışmaya Tutkunluk, (Ed: Güler İslamoğlu), Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Tüzün, İ. K. (2007), ‘‘Güven, Örgütsel Güven ve Örgütsel Güven Modelleri’’, Karamanoğlu Mehmetbey İ.İ B.F, Sayı 3.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2002), ‘‘İtibar Yönetimi Değer Yaratan Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak İtibar Yönetimi’’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 83-93.
  • Van Knippenberg, D. and E. Sleebos (2006), ‘‘Organizational Identification versus Organizational Commitment: Self-definition, Social Exchange and Job Attitudes’’, Journal of Organizational Behavior, 27, 571-584.
  • Watson, Tom (2007), ‘‘Reputation and Ethical Behavior in a Crisis: Predicting Survival’’, Journal of Communication Management, 11, 4, 371-384.
  • Welbourne, T. M. (2007), ‘‘Employee Engagement: Beyond The Fad And Into The Executıve Suite’’, Executive Forum, 45-51.
  • Workplace Improvement Through Employee Engagement: A Guide For Australian Employers in The Resources (2003), www.workforce.com/section/09/article/23/53/40.html., Workforce Management Online.
  • Yang, S. (2007), ‘‘An Integrated Model For Organization–Public Relational Outcomes, Organizational Reputation, And Their Antecedents’’, Journal Of Public Relations Research, 19(2), 91–121.
  • Yılmaz A. and İ. Karademirlidağ (2007), ‘‘Turkish Pr Agencies’ Point of View About Corporate Reputation’’, İletişim Fakültesi Dergisi, 30, 173-186.
  • Yüceler, A. (2009), ‘‘Örgütsel Bağlılık ve Örgüt İklimi İlişkisi: Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma’’, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 445-458.
  • Zhang A. Y., A. Tsui and L. Song (2008), ‘‘How Do I Trust Thee? The Employee-Organization Relationship, Supervisory Support, and Middle Manager Trust in the Organization’’, Human Resource Management, 47, 1, 111-132 www. tdk.org.tr.

Çalışanların Örgüte Cezbolması ve Kurumların İtibarı İlişkisinde Güvenin Rolü

Yıl 2012, Cilt: 19 Sayı: 1, 47 - 58, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, havacılık sektöründe çalışanların kurumsal itibar uygulamaları ile örgüte cezbolma ilişkisinde, kuruma güvenin rolünü ortaya koymaktır. Bu doğrultuda ilk bölümde, araştırma modelinde yer verilen değişkenlerden kurumların itibar uygulamaları, kuruma güven ve örgüte cezbolma kavramları açıklanmıştır. İlerleyen bölümde ise, havacılık sektöründe yapılan ve 343 denekten toplanan anket verileri değerlendirmeye alınmıştır. Çıkan sonuçlara göre, kurumların itibar uygulamaları ve kuruma güvenin örgüte cezbolmayı ortaya çıkardığı ortaya konmuştur. Bununla birlikte kurumların itibar uygulamaları ile örgüte cezbolma arasındaki ilişkide kuruma güvenin aracı olmadığı ifade edilmiştir

Kaynakça

  • Albrecht S. L. and T. Travaglione (2003), ‘‘Trust in Public Sector Senior Management’’. International Journal of Human Resource Management. Vol 14 (2), 1-17.
  • Allen, N. J. and J. P. Meyer (1990), ‘‘The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment’’, Journal of Occupational Psychology, 63, 1-18.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu and E. Yıldırım (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Ardıç, K. and S. Polatçı (2009), ‘‘Tükenmişlik Sendromu ve Madalyonun Öbür Yüzü: İşle Bütünleşme’’, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32, 21-46.
  • Argüden, Y. (2003), İtibar Yönetimi, Ankara: Arge Danışmanlık Yayınları. No:4.
  • Asunakutlu T. (2002), ‘‘Örgütsel Güvenin Oluşturulmasına İlişkin Unsurlar ve Bir Değerlendirme’’, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9,2.
  • Bal, E. (2010). İnsan Kaynakları Alanında Yeni Bir Kavram: “İşe Gönülden Adanma (Engagement)” http://www.lojistikzirvesi.com/tr/article.asp?ID=1435. Türkiye’de Durum, 12. Lojistik Yönetimi Zirvesi.
  • Baron, R. and D. Kenny (1986), ‘‘The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations’’, Journal of Personality and Social Psychology, 51, 6, 1173-1183.
  • Bronn, P. (2007), ‘‘Relationship Outcomes as Determinants of Reputation’’, Corporate Communications: An International Journal, 12, 4, 376-393.
  • Castro, G., J. Emilio Navas Lopez and P. Lopez Saez (2006), ‘‘Business and Social Reputation: Exploring the Concept and Main Dimensions of Corporate Reputation’’, Journal of Business Ethics, 63, 361-370.
  • Doğan, Ercüment (2002), ‘‘Çalışanın İşine Cezbolması: Dönüştürücü Liderlik Tarzının, Lidere Olan Güvenin, Güçlenmenin ve Negatif/Pozitif Duygulanımın Etkileri’’, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Dortok, A. (2006), ‘‘A Managerial Look at the Interaction Between Internal Communication and Corporate Reputation’’, Corporate Reputation Review, 8, 4, 322-338.
  • Eberl M. ve M. Schwaiger (2005), ‘‘Corporate Reputation: Disentangling The Effects on Financial Performance’’, European Journal of Marketing, 39,7/8, 838-854.
  • Eryılmaz, M. (2008), ‘‘Örgüt İtibarı Kavramı ve Yönetimi ile İlgili Bazı Sorunlar’’, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 1, 155-174.
  • Esen, E. (2011), ‘‘The Role of Trust on The Relationship Between Organizational Engagement and Corporate Reputation’', Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Gaines-Ross, L. (2008), Corporate Reputation 12 Steps to SafeGuarding and Recovering Reputation, John Wiley&Sons, USA.
  • Ganesan S. and R. Hess (1997), ‘‘Dimensions and Levels of Trust: Implications for Commitment to a Relationship’’, Marketing Letters, 8, 4, 439-448.
  • Gautam, T., R.Van Dick and U. Wagner (2004), ‘‘Organizational identification and organizational commitment: Distinct aspects of two related concepts’’, Asian Journal of Social Psychology, 7, 301-315.
  • Güneşer A. B. (2007), The Effect Of Person-Organızatıon Fit On Organızatıonal Commıtment And Work Engagement: The Role Of Person-Supervısor Fit, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Hartog, D. (2003), Trusting Others in Organizations: Leaders, Managament and Co-Workers, (Ed: Bart Noteboom ve Frederique Six, The Trust Process in Organizations), Edward Elgar Publishing, USA.
  • Haywood, R. (2005), Corporate Reputation, The Brand&The Bottom Line, Kogan Page, USA.
  • Iverson, R. D. and D. Buttigieg (1999), ‘‘Affective, Normative, and Continuance Commitment: Can the Right Kind of Commitment be Managed?’’, Journal of Management Studies, 36 (3), 307-333.
  • İslamoğlu, G., M. Birsel and D. Börü (2007), Kurum İçinde Güven, Yöneticiye, İş Arkadaşlarına ve Kuruma Yönelik Güven Ölçümü, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Klusman, U., M. Kunter, U. Trautwein, O. Lüdtke, J. Baumert (2008), ‘‘Engagement and Emotional Exhaustion in Teachers: Does The School Context Make A Difference?’’, Applied Psychology: An Internatıonal Revıew, 57, 127–151.
  • Koç, H. (2009), ‘‘Örgütsel Bağlılık ve Sadakat İlişkisi’’, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 28, 200-211.
  • Kovac J. and M. Jesenko (2010), ‘‘The Connection Between Trust and Leadership Styles in Slovene Organizations’’, JEEMS, 15, 1, 9-33.
  • Macey, W. and B. Schneider (2008), ‘‘The Meaning of Employee Engagement’’, Industrial and Organizational Psychology, 1, 1, 3–30.
  • Mishra J. and M. Morrisey (1990), ‘‘Trust in Employee/Employer Relationships: A Survey of West Michigan Managers’’, Public Personel Management, 19, 4, 443-461.
  • Mowday, R.T., R.M.Steers and L.W. Porter (1979), ‘‘The Measurement of Organizational Commitment’’, Journal of Vocational Behavior, 14, 223-247
  • Reynolds, L. (1997), The Trust Effect, Creating The High Trust High Performance Organiation, Nıcholas Brealey Publishing, USA.
  • Robinson, M. (2008), ‘‘Talented CEOs Drive Corporate Reputation’’, Fınweek.
  • Saks, A. M. (2006), ‘‘Antecedents and Consequences of Employee Engagement’’, Journal of Managerial Psychology, 21, 7, 600-619.
  • Schaufeli W. B., A. B. Bakker and M. Salanova (2006), ‘‘The Measurement of Work Engagement With a Short Questionnaire’’, Educational and Psychological Measurement, 66, 4, 701- 716.
  • Shenkar, O. and E. Yuchtman-Yaar (1997), ‘‘Reputation, Image, Prestige, and Goodwill: An Interdisciplinary Approach to Organizational Standing’’, Human Relations, 50, 11, 1361-1381.
  • Schimazu, A. , W.B. Schaufeli, S. Kosugi, H. Nashiwa (2008), ‘‘Work Engagement in Japan: Validation Of The Japanese Version Of The Utrecht Work Engagement Scale’’, Applıed Psychology: An Internatıonal Review, 57(3), 510–523.
  • Solmaz, B. (2006), ‘‘Krizde İtibarın Yönetilmesi’’, Selçuk İletişim, 4, 3, 65-72.
  • Stairs, M., M. Galpin, N. Page ve A. Linley (2006), ‘‘Retention on a Knife Edge: The role of Employee Engagement in Talent Management’’, Selection & Development Review, Vol. 22, No. 5, 19-23.
  • Thomas, G. F., R. Zolin and Jackie L. Hartman (2009), ‘‘The Central Role Of Communication in Developing Trust and its Effect on Employee Involvement’’, Journal of Business Communication, 46, 3, 287-310.
  • Tutar H. (2008), Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamında Örgütsel Algılama Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Turgut, T. (2010), Çalışmaya Tutkunluk, (Ed: Güler İslamoğlu), Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Tüzün, İ. K. (2007), ‘‘Güven, Örgütsel Güven ve Örgütsel Güven Modelleri’’, Karamanoğlu Mehmetbey İ.İ B.F, Sayı 3.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2002), ‘‘İtibar Yönetimi Değer Yaratan Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak İtibar Yönetimi’’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 83-93.
  • Van Knippenberg, D. and E. Sleebos (2006), ‘‘Organizational Identification versus Organizational Commitment: Self-definition, Social Exchange and Job Attitudes’’, Journal of Organizational Behavior, 27, 571-584.
  • Watson, Tom (2007), ‘‘Reputation and Ethical Behavior in a Crisis: Predicting Survival’’, Journal of Communication Management, 11, 4, 371-384.
  • Welbourne, T. M. (2007), ‘‘Employee Engagement: Beyond The Fad And Into The Executıve Suite’’, Executive Forum, 45-51.
  • Workplace Improvement Through Employee Engagement: A Guide For Australian Employers in The Resources (2003), www.workforce.com/section/09/article/23/53/40.html., Workforce Management Online.
  • Yang, S. (2007), ‘‘An Integrated Model For Organization–Public Relational Outcomes, Organizational Reputation, And Their Antecedents’’, Journal Of Public Relations Research, 19(2), 91–121.
  • Yılmaz A. and İ. Karademirlidağ (2007), ‘‘Turkish Pr Agencies’ Point of View About Corporate Reputation’’, İletişim Fakültesi Dergisi, 30, 173-186.
  • Yüceler, A. (2009), ‘‘Örgütsel Bağlılık ve Örgüt İklimi İlişkisi: Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma’’, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 445-458.
  • Zhang A. Y., A. Tsui and L. Song (2008), ‘‘How Do I Trust Thee? The Employee-Organization Relationship, Supervisory Support, and Middle Manager Trust in the Organization’’, Human Resource Management, 47, 1, 111-132 www. tdk.org.tr.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Esen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Esen, E. (2012). Çalışanların Örgüte Cezbolması ve Kurumların İtibarı İlişkisinde Güvenin Rolü. Journal of Management and Economics, 19(1), 47-58.