Makine seçimi pek çok kuruluş için önemli bir karar verme sürecidir. Makine seçim kararlarının olumsuz sonuçlarını azaltmak için bu satın alma süreci çok dikkatli bir biçimde ele alınmalıdır. Yeni makinelerin seçimi ileri düzeyde bilgi ve uzmanlık gerektiren çok karmaşık bir süreçtir. Küçük bir hata mühendisler, yöneticiler ve makine imalatçıları için çeşitli sorunlara yol açabilir. Bu çalışmada, Ege Bölgesindeki bir süt ürünleri fabrikasında makine satın alma süreci araştırılmıştır. Çalışmada ilk olarak makine seçiminin şirketler açısından stratejik önemine değinilmiştir. Daha sonra çok kriterli karar verme yöntemlerinden biri olan Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci teorik olarak incelenmiştir. Literatür taraması kısmında ise Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci farklı sektörlerdeki kullanımları ile karşılaştırılarak verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise fabrikanın üretim sürecinde kullanmak için krema ayırma makinesi satın alma aşamasında Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci yöntemi kullanılarak tedarikçiler arasında sıralama yapılmıştır.
A machine selection is an important decision-making process for many corporations. To decrease the negative outcomes of machine choosing decisions, this buying process should be managed carefully. The selection of new machines is a very complex process requiring advanced knowledge and experience. A small mistake may lead to several problems for the engineers, managers and for the machine manufacturers. In this study, the machine buying process of a dairy factory in Aegean Region has been investigated. Firstly, in the study, it is discussed the importance of machine selection in terms of company success strategically. Then, Fuzzy Analytic Hierarchy Process (AHP), which is one of the multi-criteria decision-making methods, is analysed theoretically. In the literature review part, Fuzzy Analytic Hierarchy Process (AHP) applications are given by comparing in different sectors. In the application part, by using Fuzzy Analytic Hierarchy Process (AHP) method, it is ranked among the vendors for the factory’s purchasing process of a Cream Separator in order to use in the production process.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 24 Sayı: 2 |