Günümüzde
yaşanan teknolojik gelişmeler pazarlama alanında yaşanan değişmeleri ve
gelişmeleri de beraberinde getirmiştir. Tüketiciler geleneksel ağızdan ağıza
iletişim yöntemleri yerine internet aracılığıyla sosyal ağlar, bloglar,
çevrimiçi topluluklar, haber grupları, ürün inceleme web siteleri, tartışma
forumları, e-posta vs. gibi birçok kanal üzerinden elektronik ağızdan ağıza
iletişim ile iletişim kurmaktadır. Tüketicilerin bir ürün veya hizmete ilişkin
bilgi edinebileceği çok sayıda çevrimiçi platformun var olması ve tüketicilerin
bilgi edinmek için bir tık uzaklıkta olan bu çevrimiçi platformları
kullanmaları, tüketicileri elektronik ağızdan ağıza iletişimi aramaya teşvik
eden motivasyonların satın alma davranışı ile ilişkisini araştırmayı sağlamaktadır.
Araştırmada
Gerçeğin Sıfır Anı Yaklaşımı açısından tüketici bir ürün veya hizmet ile ilgili
uyarıldıktan sonra elektronik ağızdan ağıza iletişimi aramaya teşvik eden
motivasyonların tüketicilerin satın alma davranışı ile ilişkisini incelemeye
yönelik bir araştırma modeli geliştirilmiş ve araştırmacının yaşadığı İstanbul
ili içerisinde internet alışverişi yapan 528 tüketiciye çevrimiçi anket
uygulanarak elde edilen araştırma verileri açıklanmıştır. Elde edilen araştırma
verileri tüketicileri çevrimiçi platformlardan diğer tüketicilerin yorumlarını
ve değerlendirmelerini aramaya teşvik eden motivasyonların tüketicilerin satın
alma davranışıyla arasındaki ilişkiye yönelik bulgular göstermektedir.
Gerçeğin Sıfır Anı Yaklaşımı Dijital Pazarlama Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim Satın Alma Davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |