Civil aviation is considered as a dynamic and continuously developing sector that requires highly qualified personnel due to its nature. It is critical for the students studying in this field to receive hands-on training as well as theoretical training in universities. Internship is one of the most important tools to meet this need for practical training and to increase the sectoral knowledge and experience of civil aviation students. In this respect, it plays a critical role both in terms of sector representatives' assessment of their potential employees and students' assessment of their future professional field of work. The aim of this study is to evaluate the internship experiences of the students studying in the aviation field, by focusing on the headings of "personal evaluation, internship experience, working environment, and relationship with university". The research was conducted on site at the higher education institutions offering civil aviation education in Turkey by administering a questionnaire to a total of 229 students studying in 5 different aviation departments at 19 universities, and the research hypotheses were tested in this way. A positive and significant correlation was found for 4 of the 5 hypotheses proposed in the study. Overall, the internship satisfaction level of the trainee students who participated in the research was found to be high; however, some key factors were identified to be worthy of consideration to improve the internship experience.
Sivil havacılık alanı doğası gereği yüksek düzeyde nitelikli personele ihtiyaç duyan, dinamik ve sürekli gelişen bir sektör olarak kabul edilmektedir. Bu alanda eğitim gören öğrencilerin üniversitelerde aldıkları teorik eğitimin yanı sıra pratik eğitime yönelik uygulamaların olması da oldukça önemlidir. Mesleki staj, bu pratik uygulamalara cevap verebilecek ve öğrencilerin sektör ile ilgili bilgi ve tecrübelerini artıracak en önemli süreçlerden biridir. Bu açıdan hem sektör temsilcilerinin potansiyel çalışanlarını değerlendirmeleri, hem de öğrencilerin gelecek çalışma alanları hakkında değerlendirme yapabilmeleri açısından kritik bir rol üstlenmektedir. Bu çalışmanın amacı, havacılık alanında eğitim gören öğrencilerin mesleki staj deneyimlerini "kişisel değerlendirme, staj deneyimi, çalışma ortamı ve üniversite ile ilişki" başlıkları altında değerlendirmektir. Yöntem olarak Türkiye'deki sivil havacılık eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında saha araştırması yapılarak toplamda 19 üniversite ve 5 farklı havacılık bölümünden 229 öğrenci üzerinden anket formu ile veri toplanmış ve ilgili hipotezler test edilmiştir. Araştırmada öne sürülen 5 hipotezin 4'ü için pozitif ve anlamlı bir ilişki ortaya konmuştur. Genel anlamda araştırmaya katılan stajyer öğrencilerin staj memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu ortaya konmuş ancak staj deneyimine dair dikkate alınması gereken birtakım unsurlar olduğu da belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.