Küreselleşmenin ekonomi politiği yükseköğretim alanında da önemli dönüşümleri beraberinde getirmekte, yükseköğretimde bir paradigma değişiminden söz edilmektedir. Bu dönüşümün odağında uluslararasılaşma yer almakta, uluslararası eğitim sektörü kapsam ve içerik açısından hızlı bir gelişme göstermektedir. Ancak, yurtdışı eğitim getirilerinin yanı sıra uluslararası öğrenciler açısından birçok zorluğu da bünyesinde barındırmaktadır. Bu nedenle üniversiteler uluslararası öğrencilerin gereksinimlerini gözetmeye ve onları kampus yaşamına dahil etmeye çalışmaktadır. Türkiye de uluslararası öğrenciler için cazibe odağı haline gelmeyi ve bölgesinde bir yükseköğretim merkezi olmayı hedefleyen ülkelerden biridir. Son yıllarda bu kapsamda önemli düzenlemelere gidilmekte, uluslararası öğrencilerin sayısını arttırmak ve aynı zamanda koşullarını iyileştirmek üzere çalışmalar yapılmaktadır. Ancak bu alanda kaydedilen olumlu gelişmelerin yanında sorunlu alanlar da bulunmaktadır. Türkiye'nin yükseköğretim potansiyelini daha iyi kullanabilmesi için uluslararası öğrenciler ile ilgili çalışmaların arttırılması, mevcut politikaların bu çalışmalar doğrultusunda güncellenmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı da uluslararası öğrencilerin deneyimlerinden yola çıkarak bu alandaki birikime katkı sağlamaktır. Çalışmada Türkiye'de bir devlet üniversitesi olan Süleyman Demirel Üniversitesi'nde 2016 yılında uluslararası öğrencilerle gerçekleştirilen anket uygulamasının bulguları tartışılmakta, öğrencilerin tespitlerine yer verilmekte ve bu doğrultuda öneriler sunulmaktadır.
Öğrenci hareketliliği Türk yükseköğretiminde uluslararasılaşma uluslararası eğitim uluslararası öğrenciler yükseköğretim politikaları yükseköğretim yönetimi.
The political economy of globalization has brought about sweeping transformations in higher education and international education has dramatically expanded in volume, scope and complexity, with globalization being in the center of this transformation. Universities have made various efforts to recruit more international students as a means of generating income and adding diversity to the student body. Turkey is one of these countries attempting to increase international student recruitment and to become a regional center for higher education. In recent years, Turkey has taken important steps in terms of international students to increase the number of international students and also to improve their conditions. Yet, despite the expansion of Turkish higher education and the country's steady path toward its enrolment targets, there are some challenges that need to be addressed. For Turkey to better use its potential in the region, research on international students should be increased and regulations should be adjusted accordingly. In this context, experiences of international students should be researched for analyzing existing situation and designing more appropriate policies. Accordingly, this paper aims to reflect international students' opinions with regard to their experience on studying abroad in Turkey through the findings of a questionnaire carried out in 2016 in a Turkish state university, Süleyman Demirel University.
Higher education management higher education policies international students internationalization in Turkish higher education international education student mobility Turkish higher education.
Diğer ID | JA47VH77BY |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.