BibTex RIS Kaynak Göster

Yurtdışında eğitim: Bir Türk üniversitesinde uluslararası öğrenci deneyimleri

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 23 - 32, 01.04.2018

Öz

Küreselleşmenin ekonomi politiği yükseköğretim alanında da önemli dönüşümleri beraberinde getirmekte, yükseköğretimde bir paradigma değişiminden söz edilmektedir. Bu dönüşümün odağında uluslararasılaşma yer almakta, uluslararası eğitim sektörü kapsam ve içerik açısından hızlı bir gelişme göstermektedir. Ancak, yurtdışı eğitim getirilerinin yanı sıra uluslararası öğrenciler açısından birçok zorluğu da bünyesinde barındırmaktadır. Bu nedenle üniversiteler uluslararası öğrencilerin gereksinimlerini gözetmeye ve onları kampus yaşamına dahil etmeye çalışmaktadır. Türkiye de uluslararası öğrenciler için cazibe odağı haline gelmeyi ve bölgesinde bir yükseköğretim merkezi olmayı hedefleyen ülkelerden biridir. Son yıllarda bu kapsamda önemli düzenlemelere gidilmekte, uluslararası öğrencilerin sayısını arttırmak ve aynı zamanda koşullarını iyileştirmek üzere çalışmalar yapılmaktadır. Ancak bu alanda kaydedilen olumlu gelişmelerin yanında sorunlu alanlar da bulunmaktadır. Türkiye'nin yükseköğretim potansiyelini daha iyi kullanabilmesi için uluslararası öğrenciler ile ilgili çalışmaların arttırılması, mevcut politikaların bu çalışmalar doğrultusunda güncellenmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı da uluslararası öğrencilerin deneyimlerinden yola çıkarak bu alandaki birikime katkı sağlamaktır. Çalışmada Türkiye'de bir devlet üniversitesi olan Süleyman Demirel Üniversitesi'nde 2016 yılında uluslararası öğrencilerle gerçekleştirilen anket uygulamasının bulguları tartışılmakta, öğrencilerin tespitlerine yer verilmekte ve bu doğrultuda öneriler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Altbach, P. G., Reisberg, L., & Rumbley, L. (2009). Trends in global higher edu- cation: tracking an academic revolution. Accessed through <http://unesdoc. unesco.org/images/0018/001831/183168e.pdf> on March 14th, 2017.
  • Altbach, P. G., & Knight, J. (2007). The internationalization of higher education: motivations and realities. Journal of Studies in International Education, 11(3/4), 290–305.
  • Bartram, B. (2007). The sociocultural needs of international students in higher education: A comparison of staff and student views. Journal of Studies in International Education, 11(3/4), 205–214.
  • Chapman, M. P. (1999). The campus at the millennium: a plea for com- munity and place. Planning for Higher Education 2, 25–31.
  • DEİK (2016). Uluslararası yüksekögretim ve Türkiye’nin konumu. Egitim Ekonomisi Iş Konseyi raporu. Accessed through <https://www.deik.org.tr/ uluslararasi-yuksekogretim-hareketliligi-ve-turkiye-nin-konumu- raporu> on May 10th, 2017.
  • de Vita, G. (2007). Taking stock: an appraisal of the literature on interna- tionalising he learning. In E. Jones, & S. Brown (Eds.), Internationalising higher education (pp.154–168). Abingdon, Oxon: Routledge.
  • de Wit, H. (2011). Internationalization of higher education in Europe and its assessment. In H. de Wit (Ed.), Trends, issues, and challenges in inter- nationalization of higher education (pp. 39–43). Amsterdam, The Netherlands: Centre for Applied Research on Economics and Management, School of Economics and Management of the Hogeschool van Amsterdam.
  • Harrison, N., & Peacock, N. (2010). Cultural distance, mindfulness and passive xenophobia: Using integrated threat theory to explore home higher education students’ perspectives on internationalisation at home. British Education Research Journal, 36(6), 877–902.
  • Ippolito, K. (2007). Promoting intercultural learning in a multicultural uni- versity: Ideals and realities. Teaching in Higher Education, 12(5–6), 749– 763.
  • Kuh, G. D. (2008). High-impact educational practices: What they are, who has access to them, and why they matter. Accessed through <http://provost. tufts.edu/celt/files/High-Impact-Ed-Practices1.pdf> on August 12th, 2017.
  • Mazzarol, T., & Soutar, G. N. (2002). “Push-pull” factors influencing international student destination choice. International Journal of Educational Management, 16(2), 82–90.
  • OECD (2014). Education at a glance, 2014: OECD indicators. Paris: OECD.
  • Özer, M. (2012). Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(1), 10–13.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S. ve Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Ankara: SETA.
  • Pandit, K. (2007). The importance of international students on our campus- es. Association of Pacific Coast Geographers Yearbook, 2007/69, 156–159.
  • Ramachandran, N. T. (2011). Enhancing international students’ experi- ences: An imperative agenda for universities in the UK. Journal of Research in International Education, 10(2), 201–220.
  • Sovic, S. (2009). Hi-bye friends and the herd instinct: international and home students in the creative arts. Higher Education, 58(6), 747–761.
  • Snoubar, Y., & Celik, G. (2013). Cultural differences of international stu- dents in Turkey and problems they experience. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 106, 759–766.
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı (2015). Yükseköğretimin uluslararasılaşması çerçeve- sinde Türk üniversitelerinin uluslararası öğrenciler için çekim merkezi haline getirilmesi araştırma projesi raporu. Ankara: T.C Kalkınma Bakanlığı, Kalkınma Araştırmaları Merkezi.
  • Thom, V. (2010). Mutual cultures: Engaging with interculturalism in high- er education. In E. Jones (Ed.) Internationalization and the student voice: Higher education perspectives (pp.155–165). New York: Routledge.
  • Türkiye Scholarships (2017). International students. Accessed through <https://www.turkiyeburslari.gov.tr/en/english-home/> on August 10th, 2017.
  • ÜAK (2016). Türkiye'de yükseköğretim ve uluslararasılaşma. Accessed through <http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/23530_1610041532492.pdf> August 12th, 2017.
  • Vural Yılmaz, D. (2014). Yükseköğretimde uluslararasılaşma: Türkiye’de ulusal siyasalar, kurumsal stratejiler ve uygulamalar. Yayımlanmamış dok- tora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • YÖK (2014). Büyüme, kalite ve uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritasi. Ankara: Yükseköğretim Kurulu.
  • YBYS (2017). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi. Accessed through <https:// istatistik.yok.gov.tr/> on September 10th, 2017.

Studying Abroad: Experiences of International Students in a Turkish University

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 23 - 32, 01.04.2018

Öz

The political economy of globalization has brought about sweeping transformations in higher education and international education has dramatically expanded in volume, scope and complexity, with globalization being in the center of this transformation. Universities have made various efforts to recruit more international students as a means of generating income and adding diversity to the student body. Turkey is one of these countries attempting to increase international student recruitment and to become a regional center for higher education. In recent years, Turkey has taken important steps in terms of international students to increase the number of international students and also to improve their conditions. Yet, despite the expansion of Turkish higher education and the country's steady path toward its enrolment targets, there are some challenges that need to be addressed. For Turkey to better use its potential in the region, research on international students should be increased and regulations should be adjusted accordingly. In this context, experiences of international students should be researched for analyzing existing situation and designing more appropriate policies. Accordingly, this paper aims to reflect international students' opinions with regard to their experience on studying abroad in Turkey through the findings of a questionnaire carried out in 2016 in a Turkish state university, Süleyman Demirel University.

Kaynakça

  • Altbach, P. G., Reisberg, L., & Rumbley, L. (2009). Trends in global higher edu- cation: tracking an academic revolution. Accessed through <http://unesdoc. unesco.org/images/0018/001831/183168e.pdf> on March 14th, 2017.
  • Altbach, P. G., & Knight, J. (2007). The internationalization of higher education: motivations and realities. Journal of Studies in International Education, 11(3/4), 290–305.
  • Bartram, B. (2007). The sociocultural needs of international students in higher education: A comparison of staff and student views. Journal of Studies in International Education, 11(3/4), 205–214.
  • Chapman, M. P. (1999). The campus at the millennium: a plea for com- munity and place. Planning for Higher Education 2, 25–31.
  • DEİK (2016). Uluslararası yüksekögretim ve Türkiye’nin konumu. Egitim Ekonomisi Iş Konseyi raporu. Accessed through <https://www.deik.org.tr/ uluslararasi-yuksekogretim-hareketliligi-ve-turkiye-nin-konumu- raporu> on May 10th, 2017.
  • de Vita, G. (2007). Taking stock: an appraisal of the literature on interna- tionalising he learning. In E. Jones, & S. Brown (Eds.), Internationalising higher education (pp.154–168). Abingdon, Oxon: Routledge.
  • de Wit, H. (2011). Internationalization of higher education in Europe and its assessment. In H. de Wit (Ed.), Trends, issues, and challenges in inter- nationalization of higher education (pp. 39–43). Amsterdam, The Netherlands: Centre for Applied Research on Economics and Management, School of Economics and Management of the Hogeschool van Amsterdam.
  • Harrison, N., & Peacock, N. (2010). Cultural distance, mindfulness and passive xenophobia: Using integrated threat theory to explore home higher education students’ perspectives on internationalisation at home. British Education Research Journal, 36(6), 877–902.
  • Ippolito, K. (2007). Promoting intercultural learning in a multicultural uni- versity: Ideals and realities. Teaching in Higher Education, 12(5–6), 749– 763.
  • Kuh, G. D. (2008). High-impact educational practices: What they are, who has access to them, and why they matter. Accessed through <http://provost. tufts.edu/celt/files/High-Impact-Ed-Practices1.pdf> on August 12th, 2017.
  • Mazzarol, T., & Soutar, G. N. (2002). “Push-pull” factors influencing international student destination choice. International Journal of Educational Management, 16(2), 82–90.
  • OECD (2014). Education at a glance, 2014: OECD indicators. Paris: OECD.
  • Özer, M. (2012). Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(1), 10–13.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S. ve Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Ankara: SETA.
  • Pandit, K. (2007). The importance of international students on our campus- es. Association of Pacific Coast Geographers Yearbook, 2007/69, 156–159.
  • Ramachandran, N. T. (2011). Enhancing international students’ experi- ences: An imperative agenda for universities in the UK. Journal of Research in International Education, 10(2), 201–220.
  • Sovic, S. (2009). Hi-bye friends and the herd instinct: international and home students in the creative arts. Higher Education, 58(6), 747–761.
  • Snoubar, Y., & Celik, G. (2013). Cultural differences of international stu- dents in Turkey and problems they experience. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 106, 759–766.
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı (2015). Yükseköğretimin uluslararasılaşması çerçeve- sinde Türk üniversitelerinin uluslararası öğrenciler için çekim merkezi haline getirilmesi araştırma projesi raporu. Ankara: T.C Kalkınma Bakanlığı, Kalkınma Araştırmaları Merkezi.
  • Thom, V. (2010). Mutual cultures: Engaging with interculturalism in high- er education. In E. Jones (Ed.) Internationalization and the student voice: Higher education perspectives (pp.155–165). New York: Routledge.
  • Türkiye Scholarships (2017). International students. Accessed through <https://www.turkiyeburslari.gov.tr/en/english-home/> on August 10th, 2017.
  • ÜAK (2016). Türkiye'de yükseköğretim ve uluslararasılaşma. Accessed through <http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/23530_1610041532492.pdf> August 12th, 2017.
  • Vural Yılmaz, D. (2014). Yükseköğretimde uluslararasılaşma: Türkiye’de ulusal siyasalar, kurumsal stratejiler ve uygulamalar. Yayımlanmamış dok- tora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • YÖK (2014). Büyüme, kalite ve uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritasi. Ankara: Yükseköğretim Kurulu.
  • YBYS (2017). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi. Accessed through <https:// istatistik.yok.gov.tr/> on September 10th, 2017.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47VH77BY
Bölüm Ampirik Araştırma
Yazarlar

Devrim Vural Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, D. V. (2018). Yurtdışında eğitim: Bir Türk üniversitesinde uluslararası öğrenci deneyimleri. Yükseköğretim Dergisi, 8(1), 23-32.

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.