Üçüncü nesil uzaktan eğitim kapsamında kitlesel açık erişim çevrimiçi dersler (massive open online courses, MOOC'lar) sayesinde yüksek öğrenimde herkes istediği yerden ücretsiz eğitim alabilmektedir. Son yıllarda, eğitimde MOOC'ların yeri üzerine birçok çalışma yapılmıştır, ancak öğrencilerin kazanımları üzerine olan çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışmada, açık erişim çevrimiçi derslerin tasarlanmasına yönelik birtakım önerileri belirlemek amacıyla, öğrencilerin MOOC'lardaki kazanımlarına ilişkin literatürü gözden geçirildi. İnceleme, bilimsel literatür veritabanlarının sistematik olarak araştırılmasının ardından, 3P (presage [öngörü], process [süreç] ve product [ürün]) öğretim ve öğrenim modelinin temel bileşenlerine yönelik eleştirel bir analizle gerçekleştirildi (Biggs, 2003). 56 yayının bulguları sentezlenerek, öğrencilerin katılımını ve akademik başarıyı geliştirmek ve terk etme oranlarını düşürmek amacıyla 13 ders tasarımı önerisi geliştirildi. Gerek ileriki araştırmalarda incelenmek üzere gerek ise de MOOC'ların mevcut içeriğini geliştirerek ve zenginleştirerek öğrenim kazanımlarını en iyi hale getirmek için bazı uygulama önerileri sunuldu.
Massive open online courses (MOOCs) as a third generation distance education enable anyone anywhere to study for free in higher education. In recent years, various studies have been conducted on the position of MOOCs in education, but studies on students' learning outcomes are limited. In this study, literature concerning students' learning outcomes in MOOCs was explored with the aim of identifying a set of suggestions to design open online courses. The review was accomplished through a systematic search within scientific literature databases followed by a critical analysis with the main components of 3P (presage-process-product) model of teaching and learning (Biggs, 2003). Findings of the 56 publications were synthesized which resulted in the formulation of 13 course design suggestions in order to enhance students' engagement, academic achievement and lower attrition rate attrition. Some implications are proposed for further research and for providers to improve and enrich the current context of MOOCs to optimize students' learning outcomes.
3P model achievement assessment engagement learning outcomes.
Diğer ID | JA23AU68VK |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.