Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 0 - 0, 01.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Land, R., and Rattray, J. (2014). Policy drivers and barriers to implementation: Contexts and practice. In H. Eggings (Ed.), Drivers and barriers to achieving quality in higher education (pp. 13–25). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Livingston, K. (2012). Quality in teachers’ professional career-long devel- opment. In Harford, J., Hudson, B., and Niemi, H. (Eds.), Rethinking education. Quality assurance and teacher education: International challenges and expectations (Vol. 6, pp. 35–51). Oxford: Peter Lang International Publishers.
  • OECD (2013). Education at a glance 2013. 15 Kasım 2015 tarihinde <http:// www.oecd.org/edu/Canada_EAG2013%20Country%20Note.pdf> ad- resinden erişildi.
  • Stensaker, B., and Sweetman, R. (2014). Impact of assessment initiatives on quality assurance. In H. Coates (Ed.), Higher education research and policy. Higher education learning outcomes assessment. International perspectives (Vol. 6, pp. 237–259). Pieterlen, Switzerland: Peter Lang International Publishers. Arş. Gör. Şeyma Nur Didin Ala Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul seyma.didin@marmara.edu.tr

Kanada Yükseköğretiminde Kalite

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 0 - 0, 01.04.2016

Öz

Geliflmifl ülkelerin yüksekö¤retim sistemleri incelendi- ¤inde üniversitelerin akademik programlar›n›n haz›rlanmas›ndan, uygulanmas› ve de¤erlendirilmesine kadar tüm faaliyetlerin oda¤›nda kalitenin yer ald›¤› görülmektedir. Yeni kamu yönetimi uygulamalar›n›n gerektirdi¤i etkililik ve hesap verebilirlik gibi artan talepler, Land ve Rattray’in (2014, s. 14) belirtti¤i gibi birçok kurumu hem ulusal hem de uluslararas› düzeyde yüksekö¤retimde minimum kalite standartlar›n› sa¤lamak için harekete geçirmifltir. Yüksekö¤retim politikalar›nda 1980’lerden bu yana anahtar faktör olan harici kalite temin süreçlerinin ö¤renme ç›kt›lar› ile yak›n iliflkisinin olup olamad›¤› (Stensaker ve Sweetman, 2014, s. 237) ve ö¤renci ç›kt›lar›ndan hareketle ö¤retmenlerin gelifltirilmesi (Livingston, 2012, s. 36) üzerine birçok araflt›rma yap›lm›flt›r. Di¤er baflar›l› ülkeler gibi, sosyal refah seviyesinin yüksekli¤iyle tan›nan ülkelerden biri olan Kanada, yüksekö¤retimde kaliteden taviz vermeyifliyle tan›nmaktad›r.

Kaynakça

  • Land, R., and Rattray, J. (2014). Policy drivers and barriers to implementation: Contexts and practice. In H. Eggings (Ed.), Drivers and barriers to achieving quality in higher education (pp. 13–25). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Livingston, K. (2012). Quality in teachers’ professional career-long devel- opment. In Harford, J., Hudson, B., and Niemi, H. (Eds.), Rethinking education. Quality assurance and teacher education: International challenges and expectations (Vol. 6, pp. 35–51). Oxford: Peter Lang International Publishers.
  • OECD (2013). Education at a glance 2013. 15 Kasım 2015 tarihinde <http:// www.oecd.org/edu/Canada_EAG2013%20Country%20Note.pdf> ad- resinden erişildi.
  • Stensaker, B., and Sweetman, R. (2014). Impact of assessment initiatives on quality assurance. In H. Coates (Ed.), Higher education research and policy. Higher education learning outcomes assessment. International perspectives (Vol. 6, pp. 237–259). Pieterlen, Switzerland: Peter Lang International Publishers. Arş. Gör. Şeyma Nur Didin Ala Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul seyma.didin@marmara.edu.tr
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA64UE48FA
Bölüm Kitap Değerlendirmesi
Yazarlar

Şeyma Nur Didin Ala Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ala, Ş. N. D. (2016). Kanada Yükseköğretiminde Kalite. Yükseköğretim Dergisi, 6(1).

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.