Yükseköğretimdeki bilgisayar bilimleri müfredatı, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulayabildikleri, derinleştirebildikleri ve sağlamlaştırdıkları uygulamalı dersleri içermektedir. Üniversiteler, eğitim sistemine uygun öğrenim ortamı sunmak ve ayrıca öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır. Öğrencileri destekleyecek çeşitli teknik konseptlere sahip olmanın yanı sıra eğitim personeli, bu konseptlerin mevcut bir öğrenim ortamına uygun olup olmadığına ve bunların geliştirilmeye müsait olup olmadıklarına karar verebilmek amacıyla öğrencilerin öğrenim davranışlarını bilmek zorundadır. İkiyüzün üzerinde katılımcıya sahip uygulamalı bir üniversite dersi, öğrenim başarısı, öğrencilerin öğrenim davranışı ve tercih ettikleri ortam bakımından değerlendirilmiştir. Değerlendirme, dersin genel olarak başarılı olduğunu, çoğu öğrencinin dersi geçtiğini ve bireysel öğrenim başarılarını yüksek seviyeye çıkardığını göstermektedir. Ancak yüksek derecede esneklik göz önüne alındığında öğrencilerin büyük bir çoğunluğu, arzu ettikleri öğrenim ortamı olarak, ders danışmanlarıyla desteklenen üniversite laboratuvarında grup halinde çalışmayı seçmiştir. Karma öğrenim yöntemlerini kullanarak bir kampüs içi uygulamalı dersi modernleştirirken, bu sonuçlar dikkate alınmalıdır.
e-Öğrenim öğrenim davranışı uygulamalı ders ağ kurma kılavuzlu öğrenim ders danışmanlığı değerlendirme.
Computer science curricula in higher education include practical courses, where students can apply, deepen and anchor their theoretical knowledge. Universities have to provide a learning environment which fits into the educational system and also meets the needs of the students. While having various technical concepts to support the students, educational staff has to know the students' learning behaviour in order to decide, whether these concepts fit into and can improve upon an existing learning environment. A practical university course with more than 200 participants was evaluated with regard to learning success, students' learning behaviour and their preferred environments. The evaluation shows that the course was generally successful, most of the students passed and rate their individual learning success as high. Although given a high degree of flexibility, a majority of students chose working in a group at the university's laboratory supported by course advisors as their desired learning environment. These outcomes should be considered when modernizing a practical on-campus course by introducing methods of blended learning.
e-Learning learning behaviour practical course networking guided learning course advisory evaluation.
Diğer ID | JA62SC73UA |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.