Bu çalışmada olumlu duygulanım, benlik saygısı, üniversite doyumu ve aidiyeti arasındaki ilişkiler incelenmiş; olumlu duygulanım ve benlik saygısı arasındaki ilişkide üniversite doyumu ve aidiyetinin düzenleyici rolü test edilmiştir. Katılımcılar, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 485 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler Olumlu Duygulanım Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde hiyerarşik regresyon analizi, ANOVA ve Mann-Whitney U teknikleri uygulanmıştır. Bulgular, benlik saygısı ve olumlu duygulanım arasındaki ilişkide üniversite doyumunun düzenleyici bir rolünün olduğunu göstermektedir. Üniversite aidiyeti ise benlik saygısı ve olumlu duygulanım arasındaki ilişkide düzenleyici bir işleve sahip değildir. Ayrıca, üniversite doyumu ve aidiyeti yüksek olan öğrencilerde olumlu duygulanım ve benlik saygısı, düşük olanlara göre daha fazla bulunmuştur. Bulgular üniversitedeki öğrenci uyumuna yansımaları açısından tartışılmıştır.
Olumlu duygulanım benlik saygısı üniversite doyumu üniversite aidiyeti.
In this study, the relations among positive affection, self esteem, college satisfaction and belonging were examined in college students. The moderating effects of both college satisfaction and college belonging on the relationship between self esteem and positive affection in college students were tested. The participants consisted of 485 college students, from a public university in Turkey. The data were obtained using Positive Affection Scale, Rosenberg Self Esteem Scale and personal information form. In the analysis of the data, hierarchical regression analyses, ANOVA and Mann-Whitney U were administered. Findings indicated that college satisfaction had a moderating role on the relationship between self esteem and positive affection. However, college belonging did not moderate the relationship between self esteem and positive affection. In addition, students with high college satisfaction and belonging reported higher scores in positive affection and self esteem than those with low college satisfaction and belonging. Findings have been discussed in terms of their implications for student adjustment in college.
Positive affection self esteem college satisfaction college belonging.
| Diğer ID | JA66PG89GA |
|---|---|
| Bölüm | Ampirik Araştırma |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.