Bu çalışmada olumlu duygulanım, benlik saygısı, üniversite doyumu ve aidiyeti arasındaki ilişkiler incelenmiş; olumlu duygulanım ve benlik saygısı arasındaki ilişkide üniversite doyumu ve aidiyetinin düzenleyici rolü test edilmiştir. Katılımcılar, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 485 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler Olumlu Duygulanım Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde hiyerarşik regresyon analizi, ANOVA ve Mann-Whitney U teknikleri uygulanmıştır. Bulgular, benlik saygısı ve olumlu duygulanım arasındaki ilişkide üniversite doyumunun düzenleyici bir rolünün olduğunu göstermektedir. Üniversite aidiyeti ise benlik saygısı ve olumlu duygulanım arasındaki ilişkide düzenleyici bir işleve sahip değildir. Ayrıca, üniversite doyumu ve aidiyeti yüksek olan öğrencilerde olumlu duygulanım ve benlik saygısı, düşük olanlara göre daha fazla bulunmuştur. Bulgular üniversitedeki öğrenci uyumuna yansımaları açısından tartışılmıştır.
Olumlu duygulanım benlik saygısı üniversite doyumu üniversite aidiyeti.
In this study, the relations among positive affection, self esteem, college satisfaction and belonging were examined in college students. The moderating effects of both college satisfaction and college belonging on the relationship between self esteem and positive affection in college students were tested. The participants consisted of 485 college students, from a public university in Turkey. The data were obtained using Positive Affection Scale, Rosenberg Self Esteem Scale and personal information form. In the analysis of the data, hierarchical regression analyses, ANOVA and Mann-Whitney U were administered. Findings indicated that college satisfaction had a moderating role on the relationship between self esteem and positive affection. However, college belonging did not moderate the relationship between self esteem and positive affection. In addition, students with high college satisfaction and belonging reported higher scores in positive affection and self esteem than those with low college satisfaction and belonging. Findings have been discussed in terms of their implications for student adjustment in college.
Positive affection self esteem college satisfaction college belonging.
Diğer ID | JA66PG89GA |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.