Bu makale, yükseköğretimde öğrenim deneyimini güçlendirmek amacıyla içerik özelleştirmeyi, işbirlikçi ve sosyal öğrenimi birleştiren ,"Kişiselleştirilmiş Yaygın Öğrenim Platformu" (PULP) adlı yaygın öğrenim (ubiquitous learning - u-Learning) sistemini sunmaktadır. Dublin Ulusal Üniversitesi (University College Dublin, UCD), üniversite içinde öğrencilerine farklı fakültelerden farklı dersler almalarına imkân tanıyan UCD Horizon aracılığıyla, gözetimli öğrenim ortamları (managed learning environments, MLE) sunmaktadır. Bu platformun ana amacı, uyarlanabilir ve işbirlikçi öğrenim ve herhangi bir yerde ve herhangi bir zamanda mobil ve masaüstü istemcilerinde insan-bilgisayar etkileşimi için koşullar sağlayacak ve bunları teşvik edecek mevcut MLE'lerin güçlendirilmiş bir sürümünü sunmaktır. Sistem, öğrencilerle bağlantı kurmak ve devam eden derslerinde içerik materyallerine erişmelerine yardımcı olmak amacıyla etmen odaklı öneri tekniği (agent-oriented recommendation technique) gibi kişiselleştirme tekniklerini kullanarak, yükseköğretim ortamında öğrencilerin öğrenim deneyimini güçlendirmeyi amaçlamaktadır.
m-Öğrenim u-Öğrenim çok etmenli sistem etmen odaklı kişiselleştirme.
This paper presents a ubiquitous learning (u-learning) system, the "Personalised Ubiquitous Learning Platform" (PULP), which integrates content personalisation, collaborative and social learning for the enhancement of the third level education learning experience. University College Dublin (UCD) provides its students with managed learning environments (MLEs) and adaptive learning via UCD Horizon which enables tertiary students to take different courses from different colleges throughout the university. The main objective of this platform is to provide an enhanced version of the current MLEs that will act as a single supported intelligent and personalised ubiquitous learning environment that will promote and make provisions for adaptive and collaborative learning, human computer interaction on mobile and desktop clients anywhere and anytime. The system aims to enhance the students' learning experience in third level educational environment by employing personalisation techniques such as the agent-oriented recommendation technique to engage students and help them access the content material for their on-going studies.
m-Learning u-learning multi-agents system agent-oriented personalisation.
| Diğer ID | JA56SK88YR |
|---|---|
| Bölüm | Ampirik Araştırma |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.