Son yıllarda yüksek öğretimde eğitim, eğitici merkezli olmaktan öğrenci merkezli olmaya doğru yön değiştirmektedir. Bu değişime bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemeler ve çevrimiçi olarak ulaşılan bilginin fazlalığı hız kazandırmaktadır. Ancak internet üzerinden ulaşılan bilginin fazlalığı ve çoğu zaman kaynakların belirgin olmaması güvenilir kanıta ulaşmakta zorluklar yaratabilmektedir. Kanıta dayalı karar vermede ve problem temelli eğitimde bilgi kaynağı olarak veri tabanlarının nitelikli kullanımı vazgeçilmezdir. Yükseköğretimde müfredata en iyi bilimsel kanıta nereden ve nasıl ulaşılacağına dair eğitimlerin de eklenmesi gerekmektedir. Bu makalede önemli tıbbi veri tabanları ve bu veri tabanlarının özellikleri incelenmektedir.
Over the last decade higher education has shifted from the teacher centered delivery of information towards a student centered problem based learning approach. This shift was made possible by the increasing availability of scientific information from online resources. However, the amount and often ambiguous information provided by the internet poses a challenge to find the best available evidence. Consequently, a new area of learning has to be added to the curricula of higher education: Where and how to search for the best evidence available. This article reviews the most important medical databases and their features. The skilled utilization of these databases as a source of information is indispensable for problem based learning and evidence based decision making in medical education today.
| Diğer ID | JA77KC47ZS |
|---|---|
| Bölüm | Ampirik Araştırma |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.