BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversitelerdeki Gelişim: Britanya Yükseköğretim Sistemi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 56 - 59, 01.04.2012

Öz

Geçmişten günümüze üniversiteler sürekli gelişmiş, gelişirken de çeşitli aşamalardan geçmiştir. Bu yazıda, ilk üniversitelerin kurulmasından 900 yıl sonra üniversitelerin nereden nereye geldiğini açıklamak için, bir örnek olarak, geçen yüzyılda, Britanya'da yükseköğretim sisteminin nasıl geliştiği anlatılacaktır.

Kaynakça

  • Collini, S. (2009). Impact on humanities. Times Literary Supplement, Nov. 13, 18-19.
  • De Ridder-Symoens, H. (Ed.) (1992) A history of the university in Europe, Vol. 1, Universities in the Middle Ages. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Education Reform Act (1988). Chapter 40, H.M. Stationary Office.
  • Eriş, A. (2011). Türkiye’de Bologna sürecinin 10 yılı. Ege Üniversitesi 2011- 2012 akademik yılı açılış konuşması, İzmir.
  • Leighton, A. (2009). Research in humanities. Times Literary Supplement, Nov. 20,.6.
  • Nusbaum, M. C. (2010). Why democracy needs the humanities? Princeton, NJ: Princeton University Press..
  • Palteden, P. (2001). What has happened to our universities? Peterhouse Annual Record 2000/2001, 71-83. (Yazıda büyük ölçüde bu makalede verilen bilgilerden yararlanılmıştır. / E.T.)
  • Pila, J. (2010). Universities and pursuit of truth. Times Literary Supplement, Feb. 19, 6.
  • Stone, J. (2009). Research in humanities. Times Literary Supplement, Nov. 20, 6.

Evolution of universities: British Higher Education system

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 56 - 59, 01.04.2012

Öz

Universities have been continously evolved and passed through various phases from the establisment of the first universitiy. The evolution of British Higher Education system will be discussed in this article in order to underline the evolution of universities in the past 900 years.

Kaynakça

  • Collini, S. (2009). Impact on humanities. Times Literary Supplement, Nov. 13, 18-19.
  • De Ridder-Symoens, H. (Ed.) (1992) A history of the university in Europe, Vol. 1, Universities in the Middle Ages. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Education Reform Act (1988). Chapter 40, H.M. Stationary Office.
  • Eriş, A. (2011). Türkiye’de Bologna sürecinin 10 yılı. Ege Üniversitesi 2011- 2012 akademik yılı açılış konuşması, İzmir.
  • Leighton, A. (2009). Research in humanities. Times Literary Supplement, Nov. 20,.6.
  • Nusbaum, M. C. (2010). Why democracy needs the humanities? Princeton, NJ: Princeton University Press..
  • Palteden, P. (2001). What has happened to our universities? Peterhouse Annual Record 2000/2001, 71-83. (Yazıda büyük ölçüde bu makalede verilen bilgilerden yararlanılmıştır. / E.T.)
  • Pila, J. (2010). Universities and pursuit of truth. Times Literary Supplement, Feb. 19, 6.
  • Stone, J. (2009). Research in humanities. Times Literary Supplement, Nov. 20, 6.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25TG26SR
Bölüm Ampirik Araştırma
Yazarlar

Ergün Toğrol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toğrol, E. (2012). Üniversitelerdeki Gelişim: Britanya Yükseköğretim Sistemi. Yükseköğretim Dergisi, 2(1), 56-59.

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.