Son yıllarda, yükseköğretim kurumları tarafından sunulan hizmetlerin kalitesi, hem araştırmacılar hem de politika yapıcılar tarafından yoğun bir şekilde tartışılmaktadır. Şüphesiz, mezun olunan okul ile mezunlar arasında güçlü ve yaşam boyu süren bir ilişki, yükseköğretim kurumlarının kalitesinin temel göstergelerinden biridir. Bu çalışma dünyadaki en iyi üniversiteler tarafından mezunlarıyla yaşam boyu süren bir ilişki kurmak için kullanılan araç ve metotları incelemektedir. Çalışmada yapılan ankette mezunlarla iletişim kurmak için kullanılan kanallar, üniversiteler tarafından mezunlara sunulan hizmetler ve mezunların üniversitelerine hangi yollarla katkı yaptıklarına ilişkin sorular yer almaktadır. Anket, Times Higher Education tarafından yapılan 2016-2017 Dünya Üniversiteler Sıralamasındaki en iyi 200 üniversiteye gönderilmiş ve böylece en iyi uygulamaların belirlenmesine çalışılmıştır. Çalışmanın literatüre ana katkısı, üniversiteler ile mezunlar arasındaki ilişkiye yönelik en iyi uygulamaların temel unsurlarını açıklamak ve bu ilişkinin iyileştirilebilmesi için uygulanabilecek politika önerileri sunmaktır.
In recent years, the quality of the services provided by higher education institutions has been intensively debated both by researchers and policy makers. Undoubtedly, a strong and lifelong relationship between alumni and their alma mater is one of the main indicators of the quality of higher education institutions. This study investigates the tools and methods used by the best universities in the world in order to create and develop a lifelong relationship with their alumni. The survey used in the study asked about the channels used to contact with alumni, the services provided to alumni by the universities and the ways used by the alumni to contribute to their universities. This survey was sent to the best two hundred universities in the world according to the Times Higher Education World University Rankings 2016-2017 in order to find out best practices. The main contribution of the present study is to explain the fundamental elements of best practices with regard to the relations between alumni and universities and to present policy proposals which can be implemented in order to improve these relations.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.