This is a descriptive study to determine the views on the "doctoral education in nursing" of the doctoral students in Nursing. The data of the study were collected using the "Student Views Regarding Doctoral Education in Nursing" survey prepared by using the literature. The survey was sent via e-mail to the students who were at least in the 3rd semester of their doctoral education in nursing. A total of 110 students answered the questionnaire. The students stated that receiving doctoral education is necessary for "improving the nursing knowledge and practices", that they faced challenges such as "inadequate time" and the "attitude of the advisor", and they gained professional skills such as "planning and sustaining research, critical perspective, etc.", but the doctoral education provided a limited contribution to their intellectual improvement.
Bu çalışma, hemşirelik doktora öğrencilerinin "hemşirelikte doktora eğitimi" üzerine görüşlerini belirlemek için yapılan tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, literatür kullanılarak hazırlanan "Hemşirelikte Doktora Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri" başlıklı anket formu kullanılarak toplanmıştır. Anket hemşirelik alanındaki doktora eğitiminin en az üçüncü yarıyıldaki öğrencilere e-posta yoluyla gönderilmiş ve ankete toplam 110 öğrenci yanıt vermiştir. Öğrenciler "hemşirelik bilgi ve uygulamalarını güçlendirmek için" bir doktora eğitiminin gerekli olduğunu, "yetersiz zaman" ve "danışmanın tutumu" gibi zorluklarla karşı karşıya kaldıklarını ve "araştırmanın planlanması ve sürdürülmesi, eleştirel düşünme vb." profesyonel yetenekler kazandıklarını ancak doktora eğitiminin entelektüel gelişimlerine sınırlı katkı sağladığını belirtmişlerdir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.