The current study investigated the views of both students and academic advisors regarding the academic advising in a state university in Ankara. The study utilized survey and correlational research design methods. The data were collected from 840 undergraduate students and 130 advisors through an online survey, and were analyzed using descriptive and inferential statistics. The findings indicated that the advisors and their students met once or twice during an academic semester, mostly to talk about issues related to course registration and approval. Moreover, the academic advisors had significantly more positive opinions towards academic advising than did the students. Lastly, the frequency of face-to-face appointments, the number of advising activities, and advisor characteristics were found to predict overall student satisfaction regarding academic advising.
Academic advising higher education views of advisors and advisees
Bu çalışmanın amacı Ankara'da bir devlet üniversitesinde uygulanan akademik danışmanlık sürecine ilişkin öğrencilerin ve akademik danışmanlık yapan öğretim üyelerinin görüşlerini incelemektir. Çalışmada tarama ve ilişkisel araştırma desenleri kullanılmıştır ve veriler çevrim içi anket yoluyla 130 akademik danışmandan ve 840 lisans öğrencisinden elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimleyici ve çıkarımsal istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular, akademik danışmanların ve öğrencilerin bir akademik dönem içinde çoğunlukla bir ya da iki kez görüştüklerini ve bu görüşmelerin sıklıkla ders kaydı ve ders onayı hakkında olduğunu göstermiştir. Akademik danışmanlık sürecine ilişkin akademik danışmanların görüşleri, öğrencilerinkinden daha olumlu bulunmuştur. Öğrencilerin akademik danışmanlığa ilişkin memnuniyet düzeylerini yordayan faktörler arasında yüz yüze görüşmelerin sıklığı, akademik danışmanlık kapsamında yapılan etkinliklerin sayısı ve akademik danışmanın özellikleri yer almaktadır.
Akademik danışmanlık danışanların ve danışmanların görüşleri yükseköğretim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.