Tüm dünyadaki üniversiteler, amaçlı öğrenmeyi sağlamak için bildirimsel hızlandırılmış harmanlanmış öğrenme (declarative accelerated blended learning, DABL) ve tersyüz sınıflar gibi yenilikçi yöntem arayışları içindedir. Pakistan'ın yükseköğretim kurumlarında şu ana kadar böyle bir etkileşimli teknoloji kullanılmamıştır. Temel İngilizce derslerindeki öğrenme üzerinde DABL'nin etkisini ölçmek için özel bir üniversitenin sosyal bilimler fakültesinde bir pilot uygulama yürütüldü. Bu niceliksel çalışmanın amacı, lisans düzeyindeki öğrencilere temel İngilizce öğretiminde Şeffaf Çevrimiçi Dil (Transparent Language Online, TLO) programı kullanarak yenilikçi öğrenme tasarımının ve tersyüz sınıfların etkinliğini araştırmaktır. Evrensel, herkese uyan bir model benimsemek yerine, bilgisayarlı teknoloji ile tümleştirme yoluna gidilerek öğrencilerin bireysel eksikliklerine etkili bir şekilde cevap verebilecek ihtiyaca özgü bir öğrenme tasarımı hazırlandı. Standart bir değerlendirme görevi (İngilizce dilinde 12 yaygın hatanın tanımlanması ve düzeltilmesini içeren) uygulandı. Çalışma her bir bölümde 90 öğrenci olmak üzere ile 3 bölümden toplam 270 öğrenci ile yürütüldü. Her bir derse katılan öğrenci bölümlerinin seçimi için rasgele tabakalı örnekleme ve her bölümden öğrenci seçimi için nüfus sayımı örneklemesi kullanıldı. Sonuçlar, öğrenmeye olan ilginin ve motivasyonun arttığını ve bunun da akademik performansı arttırdığını göstermektedir. Bu çalışma, lisans öğrencilerine temel İngilizce öğretiminde ihtiyaç temelli öğrenme tasarımı ile teknolojinin bütünleştirilmesinin en iyi sonucu verdiğini göstermektedir.
Bilgisayar aracılı teknoloji bildirimsel hızlandırılmış harmanlanmış öğrenme (DABL) Şeffaf Çevrimiçi Dil (TLO) tersyüz sınıflar yükseköğretimde öğretme ve öğrenme
Universities all over the world are in search of innovative methods to ensure purposeful learning such as. Declarative accelerated blended learning (DABL) and flipped classrooms. No such interactive technology has so far been used in the higher education institutions of Pakistan. A pilot was carried out in the social sciences faculty of a private university to measure the effect of DABL on student learning in the Basic English courses. The aim of this quantitative study is to explore the effectiveness of innovative learning design and use of flipped classroom by using Transparent Language Online (TLO) in teaching of basic English courses to undergraduate students. A needs-specific learning design was crafted integrating pedagogy with computer-mediated technology that can effectively cater to students' individual deficiencies rather than adopting a universal, one-size-fits-all model. A standard assessment task (involving the identification and correction of 12 common errors in English language) was implemented. The study was conducted with 270 students, composed of 90 students from each of three different sections. Random stratified sampling was used for the selection of the student sections of each course, and census sampling was used for the selection of students from each section. The results reflected heightened student interest and motivation in learning, resulting in improved academic performance. The study concludes that need-based learning design with integration of technology works best to teach basic English courses to undergraduate students.
Computer-mediated technology declarative accelerated blended learning flipped classrooms teaching & learning at higher education transparent language online (TLO)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.