Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Tip Koronavirüs'ün Türk Eğitim Politikaları Uygulamalarına Etkisi: Milli Eğitim Bakanlığının ve Yükseköğretim Kurulunun Yeni Düzenlemeleri

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 153 - 162, 01.08.2020

Öz

Bulaşıcı hastalıklar, insanlık tarihi boyunca toplumsal yaşamın şekillenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Günümüzde ise yeni tip bir Koronavirüs'ün yol açtığı ve Covid-19 olarak adlandırılan bulaşıcı bir hastalık ortaya çıkmıştır. Çin Halk Cumhuriyeti'nin Vuhan kentinde baş gösteren bu salgın, Aralık 2019 itibari ile tüm dünyaya hızlıca yayılmıştır. Bu konuda önlemler alan devletler ise yeni tip Koronavirüs'ün zorunlu kıldığı yeni toplumsal düzene uygun olarak eğitim, sağlık, kültür, ulaştırma gibi çeşitli alanlarda politikalar belirlemektedir. Eğitim sisteminin bu düzenden etkilenen alanların başında olduğu düşünülürse, eğitim politikalarının etkili bir sosyal devlet politikası olarak belirlenmesinin ve uygulanmasının önemli olduğu tartışılmazdır. Söz konusu çalışma, yeni tip Koronavirüs'ün Türk eğitim politikalarına etkisini incelemektedir. Mart 2020'de Sağlık Bakanlığının Türkiye'de ilk Covid-19 vakasının tespit ettiğini açıklaması ile Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu ivedilikle yeni düzenlemelere gitmiştir. Söylem çözümlemesine başvurularak, yeni tip Koronavirüs'ün zorunlu kıldığı bu düzenlemelere ilişkin eğitim söylemleri üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • Althusser, L. (2010). İdeoloji ve devletin ideolojik aygıtları (A. Tümertekin Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Amerika Birleşik Devletleri Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri (2020). Interim guidance for admistrators of US K-12 schools and childcare programs. 17 Mart 2020 tarihinde https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/schools-childcare/guidance-for-schools.html#role adresinden erişildi.
  • Ashour, H. M., Elkhatib, W. F., Rahman, M. M., & Elshabrawy, H. A. (2020). Insights into the recent 2019 novel Coronavirus (SARS-CoV-2) in light of past human Coronavirus outbreaks. Pathogens, 9(3), 1–15.
  • Charaudeau, P., & Maingueneau, D. (2002). Dictionnaire d’analyse du Discours. Paris: Le Seuil.
  • Charaudeau, P. (2002). A quoi sert d’analyse le discours politique? Barcelone: Analisi Del Discur Politic.
  • Cumhurbaşkanlığı Sözcülüğü (2020). Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü Kalın: Koronavirüs’le mücadele sürecini, el birliğiyle rehavete ve paniğe kapılmadan atlatma kabiliyetine sahibiz. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.tccb.gov.tr/haberler/410/117021/cumhurbaskanligi-sozcusu-kalin-korona-virus-le-mucadele-surecini-el-birligiyle-rehavete-ve-panige-kapilmadan-atlatma-kabiliyetine-sahibiz> adresinden erişildi.
  • Çin Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezi (2020). General questions: Covid-19 prevention and control. 15 Mart 2020 tarihinde <http://www.chinacdc.cn/en/COVID19/202002/P020200219277441744175.pdf> adresinden erişildi.
  • Dünya Sağlık Örgütü (2020). Yeni tip Coronavirus’ün (Covid-19) konumu. 20 Nisan 2020 tarihinde <https://who.sprinklr.com> adresinden erişildi.
  • Eren, E. (2018). Ulus devletlerde toplumsal, kültürel ve siyasi bir etmen olarak kimlik algısı: Türkiye bağlamında ulusal kimlik merkezli dil ve eğitim politikaları. Turkish Studies Economics, Finance and Politics, 13(22), 225–237.
  • Foucault, M. (2004). The birth of biopolitics. New York: Macmillan.
  • Günay, V. D. (2013). Söylem çözümlemesi. İstanbul: Papatya Bilim.
  • İngiliz Kamu Sağlığı Birimi (2020), Coronavirus (Covid-19). 11 Mayıs 2020 tarihinde <https://www.gov.uk/coronavirus> adresinden erişildi.
  • Johns Hopkins University (2020). Center for System Science and Engineering. Number of confirmed cases in different countries around the world. 20 Nisan 2020 tarihinde <https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6> adresinden erişildi.
  • Maingueneau, D. (1991). L’analyse du discours, introduction aux lectures de l’archive. Paris: Hachette.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020a). Bakan Selçuk’tan uzaktan eğitimle ilgili en çok sorulan 10 soruya yanıt. 23 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov. tr/bakan-selcuktan-uzaktan-egitimle-ilgili-en-cok-sorulan-10-soruya-yanit/haber/20579/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020b). BİLSEM’ler de görevde: Sağlık çalışanları için yüz koruyucu siper üretimi başladı. 25 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/bilsemler-de-gorevde-saglik-calisanlari-icin-yuz-koruyucu-siper-uretimi-basladi/haber/20584/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020c). Dezenfektan üreten meslek lisesi sayısı 44’e çıkarıldı. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/dezenfektan-ureten-meslek-lisesi-sayisi-44e-cikarildi/haber/20519/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020d). Kara gün dostu mesleki eğitim. 29 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/kara-gun-dostu-mesleki-egitim/haber/20601/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020e). Koronavirüsün etkilerini azaltmak için psikososyal destek paketi. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/ koronavirusun-travmatik-etkilerini-azaltmak-icin-psikososyal-destek-paketi/haber/20538/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020f). Kovid-19’la mücadelede N95 maske makinesi atağı. 19 Nisan 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/kovid-19la-mucadelede-n95-maske-makinesi-atagi/haber/20733/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020g). Meslek liseleri maske üretimine başlıyor. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/meslek-liseleri-maske-uretimine-basliyor/haber/20527/tr18> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020h). Meslek liseleri tek kullanımlık çatal bıçak üretecek. 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/meslek-liseleri-tek-kullanimlik-catal-bicak-uretecek/haber/20545/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020i). Meslek liselerinden okullardaki Koronavirüs tedbirlerine tam destek. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/ meslek-liselerinden-okullardaki-koronavirus-tedbirlerine-tam-destek/haber/20515/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020j). Meslek liselerinden yaşlılarımıza ücretsiz maske ve dezenfektan malzeme. 29 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/ meslek-liselerinden-yaslilarimiza-ucretsiz-maske-ve-dezenfektan-malzeme/haber/20581/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020k). Sağlık çalışanları için günde 10 bin adet tek kullanımlık önlük üretilecek. 8 Nisan 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/saglik-calisanlari-icin-gunde-10-bin-adet-tek-kullanimlik-onluk-uretilecek/haber/20659/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020l). TRT EBA TV yayın akışı / ders programı. 22 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/trt-eba-tv-yayin-akisi-ders-programi/haber/20573/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020m). Uzaktan eğitimle ilgili süreç hafta içi simülasyonlarla anlatılacak. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/ uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici-simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr> adresinden erişildi.
  • National Geographic- History (2020). Pandemics that changed history. 15 Mart 2020 tarihinde <https://www.history.com/topics/middle-ages/ pandemics-timeline> adresinden erişildi.
  • ÖSYM (2020). 2020 ÖSYM sınav takviminde günceleme. 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.osym.gov.tr/TR,19304/2020-osym-sinav-takviminde-guncelleme-19032020.html> adresinden erişildi.
  • Sağlık bakanlığı (2020a). Covid-19 günlük vaka sayıları. 22 Nisan 2020 tarihinde <https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/gunluk-vaka.html> adresinden erişildi.
  • Sağlık Bakanlığı (2020b). Bakan Koca, TBMM Sağlık Komisyonunda Koronavirüs sunumu yaptı. 16 Mart 2020 tarihinde <https://www.saglik.gov.tr/TR,64378/bakan-koca-tbmm-saglik-komisyonunda-koronavirus-sunumu-yapti.html> adresinden erişildi.
  • Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. 10. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sözcü Gazetesi (2020). Üniversitelerden Coronavirüs tatili açıklaması. 11 Mart 2020 tarihinde <https://www.sozcu.com.tr/2020/gundem/son-dakika-kadir-has-universitesinde-corona-virusu-tatili-5673414/> adresinden erişildi.
  • Tonguç, E. (1970). Devrim açısından Köy Enstitüleri ve Tonguç, İstanbul: Ant Yayınları.
  • Tural, N., & Karakütük, K. (1991). Eğitim politikası. Eğitim ve Bilim, 15, 16–24.
  • UNESCO (2020a). COVID-19: Fermeture des établissements scolaires et réponses mises en æuvre. 20 Nisan 2020 tarihinde <https://en.UNESCO.org/node/320594> adresinden erişildi.
  • UNESCO (2020b). National learning platforms and tools. 17 Mart 2020 ve 19 Mart 2020 tarihlerinde <https://en.UNESCO.org/themes/education-emergencies/coronavirus-school-closures/nationalresponses> adresinden erişildi.
  • Wiborg, S. (2000). Political and cultural nationalism in education. The ideas of Rousseau and Herder concerning national education. Comparative Education, Nigel Grant Festschrift, 36(2), 235–243.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020a). Diş hekimliği ve eczacılık programlarında mezuniyet aşamasında bulunan öğrencilere ilişkin alınan yeni kararlar. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/ 2020/eczacilik-programlarindaki-ogrenciler-icin-alinan-karar.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020b). Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu: 1, 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020c). Öğretmen adaylarına müjde. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogretmen-adayi-ogrencilere-mujde.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020d). YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç’ın Yükseköğretim Kanunu’nda yapılan yasal düzenlemeye ilişkin yapmış olduğu açıklama. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/ Haberler/2020/yok-kanunu-basin-aciklamasi.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020e). YÖK Başkanı Saraç üniversitelerde verilecek olan uzaktan eğitime ilişkin açıklama yaptı. 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020f). YÖK dersleri platformu öğrencilerin erişimine açıldı. 23 Mart 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2020/yok-dersleri-platformu-erisime-acildi.pdf> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020g). YÖK’ten doktora mezunlarına ALES muafiyeti müjdesi. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ales_muafiyet_mujdesi.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020h). YÖK’ten hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www. yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020i). YÖK’ten uygulamalı eğitim gören öğrencilere staj kolaylığı. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uygulamali-egitimde-degisiklik.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020j). YÖK’ten üniversite öğrencileri için kayıt dondurma ve erteleme hakkı. 8 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/erteleme-ve-kayit-dondurma-hakki.aspx> adresinden erişildi.

The Impact of the New Coronavirus on the Turkish Education Policy Practices: New Regulations of the Ministry of National Education and the Council of Higher Education

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 153 - 162, 01.08.2020

Öz

Infectious diseases have played an important role in social life throughout human history. Recently, an infectious disease caused by a new Coronavirus which is called Covid-19 has emerged. Cropping up in Wuhan, China, this disease has been spreading rapidly all over the world since December 2019. To comply with the new social order, states have been taking measures necessitated by the new Coronavirus and determining policies in various fields such as education, health, culture and transportation. Considering that education is one of the most heavily-hit fields, it is indisputably vital that proper education policies are determined and implemented as part of an effective social state policy. This study examines the effect of the new Coronavirus on Turkish educational policies. Immediately after the Turkish Ministry of Health announced that the first case of Covid-19 was confirmed in Turkey in March 2020, the Ministry of Education (MoNE) and the Council of Higher Education (CoHE) have introduced some new regulations. By applying discourse analysis, the education discourses regarding these regulations required by the new Coronavirus will be discussed.

Kaynakça

  • Althusser, L. (2010). İdeoloji ve devletin ideolojik aygıtları (A. Tümertekin Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Amerika Birleşik Devletleri Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri (2020). Interim guidance for admistrators of US K-12 schools and childcare programs. 17 Mart 2020 tarihinde https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/schools-childcare/guidance-for-schools.html#role adresinden erişildi.
  • Ashour, H. M., Elkhatib, W. F., Rahman, M. M., & Elshabrawy, H. A. (2020). Insights into the recent 2019 novel Coronavirus (SARS-CoV-2) in light of past human Coronavirus outbreaks. Pathogens, 9(3), 1–15.
  • Charaudeau, P., & Maingueneau, D. (2002). Dictionnaire d’analyse du Discours. Paris: Le Seuil.
  • Charaudeau, P. (2002). A quoi sert d’analyse le discours politique? Barcelone: Analisi Del Discur Politic.
  • Cumhurbaşkanlığı Sözcülüğü (2020). Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü Kalın: Koronavirüs’le mücadele sürecini, el birliğiyle rehavete ve paniğe kapılmadan atlatma kabiliyetine sahibiz. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.tccb.gov.tr/haberler/410/117021/cumhurbaskanligi-sozcusu-kalin-korona-virus-le-mucadele-surecini-el-birligiyle-rehavete-ve-panige-kapilmadan-atlatma-kabiliyetine-sahibiz> adresinden erişildi.
  • Çin Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezi (2020). General questions: Covid-19 prevention and control. 15 Mart 2020 tarihinde <http://www.chinacdc.cn/en/COVID19/202002/P020200219277441744175.pdf> adresinden erişildi.
  • Dünya Sağlık Örgütü (2020). Yeni tip Coronavirus’ün (Covid-19) konumu. 20 Nisan 2020 tarihinde <https://who.sprinklr.com> adresinden erişildi.
  • Eren, E. (2018). Ulus devletlerde toplumsal, kültürel ve siyasi bir etmen olarak kimlik algısı: Türkiye bağlamında ulusal kimlik merkezli dil ve eğitim politikaları. Turkish Studies Economics, Finance and Politics, 13(22), 225–237.
  • Foucault, M. (2004). The birth of biopolitics. New York: Macmillan.
  • Günay, V. D. (2013). Söylem çözümlemesi. İstanbul: Papatya Bilim.
  • İngiliz Kamu Sağlığı Birimi (2020), Coronavirus (Covid-19). 11 Mayıs 2020 tarihinde <https://www.gov.uk/coronavirus> adresinden erişildi.
  • Johns Hopkins University (2020). Center for System Science and Engineering. Number of confirmed cases in different countries around the world. 20 Nisan 2020 tarihinde <https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6> adresinden erişildi.
  • Maingueneau, D. (1991). L’analyse du discours, introduction aux lectures de l’archive. Paris: Hachette.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020a). Bakan Selçuk’tan uzaktan eğitimle ilgili en çok sorulan 10 soruya yanıt. 23 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov. tr/bakan-selcuktan-uzaktan-egitimle-ilgili-en-cok-sorulan-10-soruya-yanit/haber/20579/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020b). BİLSEM’ler de görevde: Sağlık çalışanları için yüz koruyucu siper üretimi başladı. 25 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/bilsemler-de-gorevde-saglik-calisanlari-icin-yuz-koruyucu-siper-uretimi-basladi/haber/20584/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020c). Dezenfektan üreten meslek lisesi sayısı 44’e çıkarıldı. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/dezenfektan-ureten-meslek-lisesi-sayisi-44e-cikarildi/haber/20519/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020d). Kara gün dostu mesleki eğitim. 29 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/kara-gun-dostu-mesleki-egitim/haber/20601/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020e). Koronavirüsün etkilerini azaltmak için psikososyal destek paketi. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/ koronavirusun-travmatik-etkilerini-azaltmak-icin-psikososyal-destek-paketi/haber/20538/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020f). Kovid-19’la mücadelede N95 maske makinesi atağı. 19 Nisan 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/kovid-19la-mucadelede-n95-maske-makinesi-atagi/haber/20733/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020g). Meslek liseleri maske üretimine başlıyor. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/meslek-liseleri-maske-uretimine-basliyor/haber/20527/tr18> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020h). Meslek liseleri tek kullanımlık çatal bıçak üretecek. 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/meslek-liseleri-tek-kullanimlik-catal-bicak-uretecek/haber/20545/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020i). Meslek liselerinden okullardaki Koronavirüs tedbirlerine tam destek. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/ meslek-liselerinden-okullardaki-koronavirus-tedbirlerine-tam-destek/haber/20515/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020j). Meslek liselerinden yaşlılarımıza ücretsiz maske ve dezenfektan malzeme. 29 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/ meslek-liselerinden-yaslilarimiza-ucretsiz-maske-ve-dezenfektan-malzeme/haber/20581/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020k). Sağlık çalışanları için günde 10 bin adet tek kullanımlık önlük üretilecek. 8 Nisan 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/saglik-calisanlari-icin-gunde-10-bin-adet-tek-kullanimlik-onluk-uretilecek/haber/20659/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020l). TRT EBA TV yayın akışı / ders programı. 22 Mart 2020 tarihinde <http://www.meb.gov.tr/trt-eba-tv-yayin-akisi-ders-programi/haber/20573/tr> adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020m). Uzaktan eğitimle ilgili süreç hafta içi simülasyonlarla anlatılacak. 18 Mart 2020 tarihinde <https://www.meb.gov.tr/ uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici-simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr> adresinden erişildi.
  • National Geographic- History (2020). Pandemics that changed history. 15 Mart 2020 tarihinde <https://www.history.com/topics/middle-ages/ pandemics-timeline> adresinden erişildi.
  • ÖSYM (2020). 2020 ÖSYM sınav takviminde günceleme. 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.osym.gov.tr/TR,19304/2020-osym-sinav-takviminde-guncelleme-19032020.html> adresinden erişildi.
  • Sağlık bakanlığı (2020a). Covid-19 günlük vaka sayıları. 22 Nisan 2020 tarihinde <https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/gunluk-vaka.html> adresinden erişildi.
  • Sağlık Bakanlığı (2020b). Bakan Koca, TBMM Sağlık Komisyonunda Koronavirüs sunumu yaptı. 16 Mart 2020 tarihinde <https://www.saglik.gov.tr/TR,64378/bakan-koca-tbmm-saglik-komisyonunda-koronavirus-sunumu-yapti.html> adresinden erişildi.
  • Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. 10. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sözcü Gazetesi (2020). Üniversitelerden Coronavirüs tatili açıklaması. 11 Mart 2020 tarihinde <https://www.sozcu.com.tr/2020/gundem/son-dakika-kadir-has-universitesinde-corona-virusu-tatili-5673414/> adresinden erişildi.
  • Tonguç, E. (1970). Devrim açısından Köy Enstitüleri ve Tonguç, İstanbul: Ant Yayınları.
  • Tural, N., & Karakütük, K. (1991). Eğitim politikası. Eğitim ve Bilim, 15, 16–24.
  • UNESCO (2020a). COVID-19: Fermeture des établissements scolaires et réponses mises en æuvre. 20 Nisan 2020 tarihinde <https://en.UNESCO.org/node/320594> adresinden erişildi.
  • UNESCO (2020b). National learning platforms and tools. 17 Mart 2020 ve 19 Mart 2020 tarihlerinde <https://en.UNESCO.org/themes/education-emergencies/coronavirus-school-closures/nationalresponses> adresinden erişildi.
  • Wiborg, S. (2000). Political and cultural nationalism in education. The ideas of Rousseau and Herder concerning national education. Comparative Education, Nigel Grant Festschrift, 36(2), 235–243.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020a). Diş hekimliği ve eczacılık programlarında mezuniyet aşamasında bulunan öğrencilere ilişkin alınan yeni kararlar. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/ 2020/eczacilik-programlarindaki-ogrenciler-icin-alinan-karar.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020b). Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu: 1, 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020c). Öğretmen adaylarına müjde. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogretmen-adayi-ogrencilere-mujde.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020d). YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç’ın Yükseköğretim Kanunu’nda yapılan yasal düzenlemeye ilişkin yapmış olduğu açıklama. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/ Haberler/2020/yok-kanunu-basin-aciklamasi.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020e). YÖK Başkanı Saraç üniversitelerde verilecek olan uzaktan eğitime ilişkin açıklama yaptı. 19 Mart 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020f). YÖK dersleri platformu öğrencilerin erişimine açıldı. 23 Mart 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2020/yok-dersleri-platformu-erisime-acildi.pdf> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020g). YÖK’ten doktora mezunlarına ALES muafiyeti müjdesi. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ales_muafiyet_mujdesi.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020h). YÖK’ten hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www. yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020i). YÖK’ten uygulamalı eğitim gören öğrencilere staj kolaylığı. 18 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uygulamali-egitimde-degisiklik.aspx> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020j). YÖK’ten üniversite öğrencileri için kayıt dondurma ve erteleme hakkı. 8 Nisan 2020 tarihinde <https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/erteleme-ve-kayit-dondurma-hakki.aspx> adresinden erişildi.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme
Yazarlar

Ebru Eren 0000-0002-3482-0504

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eren, E. (2020). Yeni Tip Koronavirüs’ün Türk Eğitim Politikaları Uygulamalarına Etkisi: Milli Eğitim Bakanlığının ve Yükseköğretim Kurulunun Yeni Düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 153-162.

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.