Bu çalışmada Türk pazarlama akademisine yönelik on yıl ara ile yapılmış iki çalışmanın bulguları boylamsal bir yaklaşımla karşılaştırılmıştır. Bu yaklaşımla Erdogan ve Uzkurt'un (2007) çalışması 2016 yılında tekrarlanmış ve pazarlama akademisinin mevcut durumu ve problemlerine ilişkin çıkarımlarda bulunulmuştur. Her iki araştırmada da veriler Türk pazarlama akademisyenlerinden çevrimiçi ortamda ve kongre/sempozyumlarda bırak-topla şeklinde ulaştırılan anketlerle toplanmıştır. 2007 yılındaki 108 katılımcıya karşılık, 2016 yılında her unvandan akademisyenin yer aldığı 132 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırma bulguları Türk pazarlama akademisinde yaşanan sorunların on yıllık süre zarfında fazlaca değişmediğini gösterirken yayın performansının ise arttığını ortaya koymaktadır. Araştırma ve öğretim ilgi alanlarının tüketici davranışı, pazarlama araştırması ve pazarlama stratejisi alanlarında yoğunlaştığı görülmektedir. Öte yandan bu ilgi alanları, küresel trendler ve kariyerde ilerleme koşullarına bağlı olarak değişebilmektedir. Alanın yaşadığı sorunlara ilişkin bulgular ise pazarlama eğitimi açısından önemli çıkarımlar sunmaktadır. Nitekim pazarlama teorisi ve uygulama arasındaki boşluğun devam ettiği düşünülmektedir. Eğitime yönelik vurgulanan temel sorun ise Türkiye'de öğrenci kalitesinin yıldan yıla düştüğü yönündedir.
Araştırma ilgi alanı boylamsal çalışma pazarlama akademisi pazarlama eğitimi öğretim ilgi alanı
This article compares the findings of two surveys of the Turkish marketing academia undertaken in 2007 and in 2016. As a follow up replicating Erdogan and Uzkurt's study (2007), this 2016 study aims to reveal the current status and problems of the marketing academia in Turkey as an emerging country, by adding a longitudinal dimension. The same questionnaire was used for both surveys carried out. The data collection procedure included both an online survey and a drop-and-collect survey, with the participation of faculty members with all types of academic titles working in the Turkish marketing academia. 108 and 132 usable questionnaires were collected in 2007 and 2016, respectively. The research findings indicate that the problems experienced have remained fairly similar in almost all dimensions, while the publication performance has increased during this period. The findings about research and teaching interests indicate that marketing academics primarily concentrate on such fields as consumer behavior, marketing research and marketing strategy. The teaching and research interests have also differed depending on global trends and changes in tenure standards in the Turkish marketing academia. Another key finding regarding the issues of the field, with vital implications for marketing education, is the perceived gap between marketing theory and practice. The fundamental issue related to education is cited as the decreasing student proficiency in Turkey.
Longitudinal study marketing academia marketing education research interest teaching interest
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.