Bu çalışmada Türk pazarlama akademisine yönelik on yıl ara ile yapılmış iki çalışmanın bulguları boylamsal bir yaklaşımla karşılaştırılmıştır. Bu yaklaşımla Erdogan ve Uzkurt'un (2007) çalışması 2016 yılında tekrarlanmış ve pazarlama akademisinin mevcut durumu ve problemlerine ilişkin çıkarımlarda bulunulmuştur. Her iki araştırmada da veriler Türk pazarlama akademisyenlerinden çevrimiçi ortamda ve kongre/sempozyumlarda bırak-topla şeklinde ulaştırılan anketlerle toplanmıştır. 2007 yılındaki 108 katılımcıya karşılık, 2016 yılında her unvandan akademisyenin yer aldığı 132 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırma bulguları Türk pazarlama akademisinde yaşanan sorunların on yıllık süre zarfında fazlaca değişmediğini gösterirken yayın performansının ise arttığını ortaya koymaktadır. Araştırma ve öğretim ilgi alanlarının tüketici davranışı, pazarlama araştırması ve pazarlama stratejisi alanlarında yoğunlaştığı görülmektedir. Öte yandan bu ilgi alanları, küresel trendler ve kariyerde ilerleme koşullarına bağlı olarak değişebilmektedir. Alanın yaşadığı sorunlara ilişkin bulgular ise pazarlama eğitimi açısından önemli çıkarımlar sunmaktadır. Nitekim pazarlama teorisi ve uygulama arasındaki boşluğun devam ettiği düşünülmektedir. Eğitime yönelik vurgulanan temel sorun ise Türkiye'de öğrenci kalitesinin yıldan yıla düştüğü yönündedir.
Araştırma ilgi alanı boylamsal çalışma pazarlama akademisi pazarlama eğitimi öğretim ilgi alanı
This article compares the findings of two surveys of the Turkish marketing academia undertaken in 2007 and in 2016. As a follow up replicating Erdogan and Uzkurt's study (2007), this 2016 study aims to reveal the current status and problems of the marketing academia in Turkey as an emerging country, by adding a longitudinal dimension. The same questionnaire was used for both surveys carried out. The data collection procedure included both an online survey and a drop-and-collect survey, with the participation of faculty members with all types of academic titles working in the Turkish marketing academia. 108 and 132 usable questionnaires were collected in 2007 and 2016, respectively. The research findings indicate that the problems experienced have remained fairly similar in almost all dimensions, while the publication performance has increased during this period. The findings about research and teaching interests indicate that marketing academics primarily concentrate on such fields as consumer behavior, marketing research and marketing strategy. The teaching and research interests have also differed depending on global trends and changes in tenure standards in the Turkish marketing academia. Another key finding regarding the issues of the field, with vital implications for marketing education, is the perceived gap between marketing theory and practice. The fundamental issue related to education is cited as the decreasing student proficiency in Turkey.
Longitudinal study marketing academia marketing education research interest teaching interest
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.