Toplumsal yaşam ve kurumsal yapılarımız üzerindeki etkisinin öngörülemez biçimde sürmesi beklenen Covid-19 pandemisinin, bulaş riskini minimize etmek adına alınan en önemli sağlık tedbiri olan 'sosyal mesafe', toplumsal yaşamın akış dinamiğini tümüyle inkıtaya uğratmıştır. Bu kapsamda, organik bir sosyal bağlamda icra edilebilir nitelikte olan; başlıca eğitim-öğretim hizmetleri olmak üzere birçok sektör, geleneksel yapısal unsurlarının dışında yeni yapı dinamikleri üzerinden hızlı bir biçimlenme sürecine maruz kalmıştır. Dünya çapında, eğitim sistemlerinde krize yol açan pandemi ile ülkeler, acil bir eğitim politikası değerlendirme sürecine girmişlerdir. Bu çerçevede teknolojik imkanların kullanılması ile eğitim kesintisinin önüne geçilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda çalışmamızda pandemi döneminde eğitim-öğretim süreçlerinin icra edildiği yeni yordam olarak nitelendirdiğimiz 'yapay tekno-sosyal ağın' eğitim paradigması açısından dönüştürücü etkisi konu edilecektir. Bunun yanında, kimisi yapay zekâ tabanlı olmak üzere geliştirilen ve pandemi öncesinde de destekleyici eğitim-öğretim mekanizmaları olarak kullanılan teknolojik donanımların, eğitim hakkı çerçevesinde ortaya çıkardığı imkân ve sorun alanları boyutlandırılacaktır. Bu noktada özellikle eğitim-öğretim hizmetlerinin dijital sunumu olarak nitelendirebileceğimiz 'uzaktan eğitim' veya 'çevrimiçi eğitim' uygulamaları tartışmanın yürütüleceği temel boyut olarak kaydedilebilir.
Covid-19 dijital eğitim eğitim hakkı eğitim teknolojisi pandemi
'Social distance', which is the most important health precaution taken to minimize the transmission risk of Covid-19 pandemic, whose impact on our social life and institutional structures is expected to continue unpredictably, has completely disrupted the dynamics of social life. In this context, many sectors, especially education and training services, which can only be delivered in an organic social context, have had to undergo a rapid formation process through new building dynamics apart from their traditional structural elements. Leading to a crisis in education systems, the pandemic required the urgent development of new education policies, and the prevention of disruption in education through the use of the most widely available technological opportunities available locally. Our study aims to analyze the transformative effect of the 'artificial techno-social network' as the new education and training method during the pandemic period on the education paradigm. In addition, the possibilities and problems presented by the new technological equipment (some AI-based) some of which were already in use to supplement education before the pandemic will be discussed in terms of the right to education. The 'distance education' or 'online education' practices, which can be described as the digital presentation of education and training services, are the main focus of the discussion.
Covid-19 digital education educational technology right to education pandemic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Kavramsal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.