Learning is a unique process for each individual. The different ways in which each student uses the stages of the learning cycle explain the individual differences in learning. This study was conducted to determine the learning styles and attitudes of nursing students towards learning. The main aim of nursing education is to train competent nurses who have cognitive, social, emotional, and psychomotor skills and are able to provide holistic care and have lifelong learning skills. To achieve these goals, it is important to design an education process that focuses on the learning styles of students rather than just traditional teaching methods. Having knowledge about students’ learning styles contributes positively to learning skills and attitudes towards learning. A cross-sectional research design was used to examine nursing students’ learning styles and attitudes towards learning. A total of 444 undergraduate nursing students at a public university participated in this study. Data were collected using the Socio-Demographic Characteristics Form, Learning Styles Inventory, and The Scale of Attitudes Towards Learning with an online questionnaire during the 2021-2022 academic year. The data were analyzed using descriptive statistics and the Mann-Whitney U test. Of the nursing students, 59.2% had a learning style by doing, 83.4% by feeling, 85.6% by visual, and 63.7% by sequential. The mean score of the Attitudes towards Learning Scale was determined to be 153.26±11.16. Nursing students’ attitudes and expectations towards learning were positive. Students who have thinking and verbal learning styles have more positive attitudes toward learning. It is recommended to determine students’ learning styles and use appropriate learning methods for students in nursing education. It is thought that the effective use of verbal learning resources for facilitating the learning of nursing students will positively affect the students’ learning processes.
Hemşirelik öğrencileri hemşirelik eğitimi öğrenme tutum Nursing students nursing education learning attitude
Öğrenme her birey için farklı bir süreçtir. Her öğrencinin, öğrenme döngüsünün evrelerini farklı şekilde kullanması, öğrenmedeki bireysel farklılıkları açıklamaktadır. Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ve öğrenmeye yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Hemşirelik eğitiminin temel amacı, bilişsel, sosyal, duyuşsal ve psikomotor becerilere sahip, bireylere bütüncül bakım verebilen ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip yetkin hemşireler yetiştirmektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için sadece klasik eğitim yöntemleri yerine öğrencilerin öğrenme biçimlerine odaklanan bir eğitim sürecinin kurgulanması önemlidir. Öğrencilerin öğrenme stilleri hakkında bilgi sahibi olunması, öğrenme becerilerine ve öğrenmeye yönelik tutumlara olumlu katkı sağlar. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stillerini ve öğrenmeye yönelik tutumlarını incelemek için kesitsel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bir devlet üniversitesinde toplam 444 lisans hemşirelik öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. Veriler, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Sosyo-Demografik Özellikler Formu, Öğrenme Stilleri Envanteri ve Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak çevrimiçi bir anketle toplanmış ve veriler, tanımlayıcı istatistikler ve Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada hemşirelik öğrencileri %59,2’sinin yaparak, %83,4’ünün hissederek, %85,6’sının görsel ve %63,7’sinin sıralı öğrenme stiline sahipti. Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği toplam puan ortalamalarının 153,26±11,16 olduğu belirlenmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenmeye yönelik tutumları ve beklentileri olumludur. Düşünerek ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrencilerin öğrenmeye yönelik tutumları daha olumludur. Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrencilere uygun öğrenme yöntemlerinin kullanılması önerilmektedir. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenmelerini kolaylaştırmada sözel öğrenme kaynaklarının daha etkin kullanılmasının öğrencilerin öğrenme süreçlerini olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.
Hemşirelik öğrencileri hemşirelik eğitimi öğrenme tutum Nursing students nursing education learning attitude
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.