Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Bilimleri Alanında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Konusundaki Görüşleri ve Akademik Erteleme Eğilimleri

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 57 - 70, 29.08.2024
https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1197281

Öz

Lisansüstü programlar bilime katkıda bulunmayı, bilimsel bir bakış açısı getirmeyi ve nitelikli insanlar yetiştirmeyi hedefler. Lisansüstü öğrencilerin akademik erteleme eğilimleri ile memnuniyet düzeyleri
arasındaki ilişkiyi ele alan bir çalışmanın olmaması, bu konuda tanımlayıcı bir çalışma yapılması ihtiyacını doğurmuştur. Amaç: Bu araştırmanın amacı, lisansüstü öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin
görüşleri ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve ilişkili faktörleri ele almaktır. Yöntemler: Araştırma, tanımlayıcı ve ilişki arayıcıdır. Araştırma, bir kamu üniversitesinde lisansüstü
öğrenim gören 317 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Aitken Erteleme Envanteri ve Lisansüstü Eğitim Değerlendirme Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde betimsel istatistiksel yöntemler, parametrik ve parametrik olmayan testler, çoklu karşılaştırma (posthoc) testleri ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Lisansüstü öğrencilerin
orta düzeyde akademik erteleme eğilimleri vardır. Öğrencilerin akademik erteleme eğilimleri ile öğretim üyesi ve akademik danışmanlarından memnuniyetleri arasında çok zayıf istatistiksel olarak anlamlı pozitif ilişki olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlar göz önüne alındığında, hemşirelerin akademik gelişim süreçlerinin önündeki engellere yönelik müdahaleler planlamak ve akademik memnuniyetlerini artırarak daha profesyonel ve gelişime açık hemşireler yetiştirmek mümkündür.

Proje Numarası

32571

Kaynakça

  • Armutlu İ. (2019). Belirsizliğe tahammülsüzlük, dürtüsellik, ruminasyon ve genel erteleme eğiliminin psikolojik belirtiler ile ilişkisi [Yüksek lisans Tezi, Başkent Üniversitesi].
  • Aitken, M. E. (1982). A personality profile of the college student procrastinator [Unpublished Doctoral Dissertation]. University of Pittsburgh.
  • Amanak, K., Şeker, S., Canbay, F. Ç., & Esen E. (2020). Ebelik öğrencilerinin lisansüstü eğitim ve kariyer tercihlerinin belirlenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 58-67.
  • Akbay, S. E., & Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • Akdamar, E., & Kızılkaya, Y. M. (2022). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme eğilimleri ile umutsuzluk seviyeleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 212-221.
  • Ali Alghail, A. A., & Ali Mahfoodh, O. H. (2016). Academic reading difficulties encountered by international graduate students in a Malaysian university. Issues in Educational Research, 26(3), 369.
  • Aydın, K. S., & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17-38.
  • Aydemir, S., & Çam, Ş. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
  • Aygün, N., & Topkaya, N. (2022). Akademik erteleme ve akademik mükemmeliyetçilik ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (61), 189-208.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., & Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7(2),57-73.
  • Balkıs, M.(2006). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimlerinin düşünme ve karar verme tarzları ile ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Balkıs, M., & Duru, E. (2009). Prevalence of academic procrastination behavior among preservice teachers, and its relationships with demographics and individual preferences. Journal of Theory and Practice in Education, 5(1), 18-32.
  • Balkis, M., & Duru, E. (2017). Gender differences in the relationship between academic procrastination, satifaction with academic life and academic performance. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 15(1), 105-125.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., & Duru, S. (2008). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 59-75.
  • Balkis, M. (2013). The relationship between academic procrastination and students’ burnout. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-1).
  • Baltacı, A. (2017). Erteleme davranışı eğilimi ve beş faktörlü kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler: okul yöneticileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 56-80.
  • Bayrak, F. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının harmanlanmış bir derste akademik erteleme davranışları ve çevrimiçi öz-düzenleme algıları. Ege Eğitim Dergisi / Ege Journal of Education, 19(2), 470-487. https://doi.org/10.12984/egeefd.370025
  • Bloomfield, J., & Fisher, M. J. (2019). Quantitative research design. Journal of the Australasian Rehabilitation Nurses Association, 22(2), 27-30.
  • Brownlow, S., & Reasinger, R. D. (2000). Putting off until tomorrow what is better done today: Academic procrastination as a function of motivation toward college work. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 15-34.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 167-174.
  • Cruz, J. B. (2018). Choosing an ideal graduate education: the Nueva Ecija University of Science and Technology experience. Open Journal of Social Sciences, 6(9), 263-270.
  • Çelikkaleli, Ö., & Akbay, S. E. (2013). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı, genel yetkinlik inancı ve sorumluluklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2).
  • Doğan, T., Kürüm, A., & Kazak, M. (2017). Kişilik özelliklerinin erteleme davranışını yordayıcılığı. Başkent University Journal of Education, 1(1), 1-8.
  • Ellenbecker, C. H., Nwosu, C., Zhang, Y., & Leveille, S. (2017). PhD education outcomes: Results of a national survey of nursing PhD alumni. Nursing education perspectives, 38(6), 304-312.
  • Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N., (2018). Hemşirelikte araştırma süreç, kritik (3. Baskı). Nobel Tıp Kitapevleri.
  • Erichsen, E. A.,Bolliger, D. U., & Halupa, C. (2014). Student satisfaction with graduate supervision in doctoral programs primarily delivered in distance education settings. Studies in Highereducation, 39(2), 321-338.
  • Faisal, M., Sabir, A., Jamal, Z., Akhtar, A., & Nasir, I. (2018). Postgraduate career preferences of female medical students: a cross sectional survey of 150 students Of Rawalpindi Medical University. Journal of Rawalpindi Medical College, 22(S-2), 96- 100.
  • Gill, B. E.,Russell, M., & Rayfield, J. (2012). An exploration of graduate student satisfaction with advising in departments of agricultural education, leadership, communications, and extension. Journal of Agricultural Education, 53(1), 5-17.
  • Günay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(2), 71-88.
  • Işıkgöz, M. E.(2019). Spor bilimleri lisansüstü öğrencilerinin çeşitli değişkenlere göre lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: Batman örneği. Beykoz Akademi Dergisi, 7(2), 222-238.
  • İlter, İ. (2020). Lisansüstü öğrenim gören öğretmenlerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 263-292. doi: https://doi.org/10.9779/pauefd.488580
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Karapelit, Z., & Memiş, A. (2022). Öğrencilerde mesleki güdülenmenin ve temel psikolojik ihtiyaçların, akademik erteleme davranışıyla ilişkisi. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 4(1), 1-15.
  • Kınık, Ö., & Odacı, H., (2020). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: Bazı bireysel ve çevresel değişkenler bir etken olabilir mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/ Journal of Higher Education and Science, 10(1), 183-192. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.380
  • Kiyim, Ç. T. (2022). Lisansüstü eğitime devam eden öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin ve motivasyon tutumlarının akademik erteleme davranışı eğilimlerine etkisi. TroyAcademy, 7(2), 156-177.
  • Lee, E. (2005). The relationship of motivation and flow experience to academic procrastination in university students. Journal of Genetic Psychology, 166, 5-14.
  • Malkoç, A., & Mutlu, A. K. (2018). Academic self-efficacy and academic procrastination: Exploring the mediating role of academic motivation in Turkish university students. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2087-2093.
  • Nagarjuna, P., Heralgi, R., Garg, Y., Garg, K., Sharma, A. G., &Shaik, R. (2018). Procrastination among dental postgraduate students in Maharashtra, India. Journal of Research and Advancement in Dentistry, 2(0), 1.
  • Ocal, K. (2016). Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students. Educational Research and Reviews, 11(7), 482-490.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,6(2),126-149.
  • Özer, B. U. (2005). Academic procrastination: Prevalance, self-reported reasons, gender difference and it’s relation with academic achievement [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Özer, B. U., & Saçkes, M. (2011). Effects of academic procrastination on college students’ life satisfaction. Procedia Social and Behavioral Sciences, 12(1), 512-519.
  • Pike, G. R.,Kuh, G. D., & Mc Cormick, A. C. (2011). An investigation of the contingent relationships between learning community participation and student engagement. Research in Higher Education, 52(3), 300-322.
  • Rakes, G. C., & Dunn, K. E. (2010). The impact of online graduate students’ motivation and self-regulation on academic procrastination. Journal of Interactive Online Learning, 9(1), 78-93.
  • Rosário, P., Costa, M., Núñez, J. C., González-Pienda, J., Solano, P., & Valle, A. (2009). Academic procrastination: Associations with personal, school, and family variables. The Spanish journal of psychology, 12(1), 118-127.
  • Senecal, C., Julien, E., & Guay, F., (2003). Role conflict and academic procrastination: A self-determination perspective. European Journal of Social Psychology, 33, 135-145.
  • Smith, R. V. (2013). Graduate Research: A guide for students in the sciences. University of Washington Press.
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Electronic Turkish Studies, 13(19).
  • Türküm, A.S. (2007). Üniversite gençliğine yönelik PDR hizmetleri. Özyürek, R., Owen Korkut, F., & Owen, D. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik (meslekleşme sürecindeki ilerlemeler) içinde (ss. 201-219). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uçar, H. (2020). Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 40-55.
  • Yavuz Karamanoğlu, A. , Deveci Koçbilek, Z. , Turan, İ., & Özkan, R. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin genel erteleme davranışları ile mesleğe yönelik tutum ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi , 38(3) , 203-215. https://doi.org/10.53490/egehemsire.1101650
  • Yeşiltaş, M. D. (2020). Akademik motivasyon ve genel erteleme davranışının öğrencilerin akademik erteleme davranışı üzerindeki rolü. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 123-133.
  • Yılmaz, A. B., Tonga, E. S., & Çakır, H. (2017). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1).
  • Yılmaz, N., Doğanalp, S., & Varol, T. (2016). Lisansüstü öğrencilerde tezden kaytarma davranışları. Türkiye Lisansüstü Çalışmaları Kongresi Bildiriler Kitabı, 165-183.
  • Yükseköğretim Kanunu: 6.11.1981 tarih ve 17506, 2547 sayılı kanun, 4. Madde. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/mevzuat , last accessed on: 28.07.2020

Health Sciences Graduate Students’ Views on Postgraduate Education and Academic Procrastination

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 57 - 70, 29.08.2024
https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1197281

Öz

Graduate programs aim to make contributions to science, to bring in a scientific perspective, and to raise well-qualified professionals. The lack of a study addressing the relationship between graduate
students’ academic procrastination inclinations and their satisfaction necessitated a descriptive study on this topic. This descriptive and correlational study aims to examine the relationship between
graduate students’ views on graduate education and their academic procrastination inclinations and to address the associated factors. It was performed with the participation of 317 graduate students at a state university. Data were collected through Personal Information Form, Aitken Procrastination Inventory, and Graduate Education Evaluation Scale. In the analysis of data, descriptive statistical methods,
parametric and non-parametric tests, multiple comparison (post-hoc) tests, and correlation analysis were utilized. Graduate students were found to have medium-level academic procrastination inclinations. There was a very weak statistically significant positive relationship between students’ academic procrastination inclinations and their satisfaction with the faculty member and academic advisor. In light of these findings, it is possible to devise suitable strategies to address
the challenges impeding the academic advancement of nurses. By enhancing their academic satisfaction, a more professional and open-minded nursing workforce can be cultivated.

Destekleyen Kurum

This research was financially supported by the Istanbul University- Cerrahpasa Scientific Research Projects Department for conducting the research and presenting it in scientific meetings (research ID 32417).

Proje Numarası

32571

Kaynakça

  • Armutlu İ. (2019). Belirsizliğe tahammülsüzlük, dürtüsellik, ruminasyon ve genel erteleme eğiliminin psikolojik belirtiler ile ilişkisi [Yüksek lisans Tezi, Başkent Üniversitesi].
  • Aitken, M. E. (1982). A personality profile of the college student procrastinator [Unpublished Doctoral Dissertation]. University of Pittsburgh.
  • Amanak, K., Şeker, S., Canbay, F. Ç., & Esen E. (2020). Ebelik öğrencilerinin lisansüstü eğitim ve kariyer tercihlerinin belirlenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 58-67.
  • Akbay, S. E., & Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • Akdamar, E., & Kızılkaya, Y. M. (2022). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme eğilimleri ile umutsuzluk seviyeleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 212-221.
  • Ali Alghail, A. A., & Ali Mahfoodh, O. H. (2016). Academic reading difficulties encountered by international graduate students in a Malaysian university. Issues in Educational Research, 26(3), 369.
  • Aydın, K. S., & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17-38.
  • Aydemir, S., & Çam, Ş. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
  • Aygün, N., & Topkaya, N. (2022). Akademik erteleme ve akademik mükemmeliyetçilik ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (61), 189-208.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., & Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7(2),57-73.
  • Balkıs, M.(2006). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimlerinin düşünme ve karar verme tarzları ile ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Balkıs, M., & Duru, E. (2009). Prevalence of academic procrastination behavior among preservice teachers, and its relationships with demographics and individual preferences. Journal of Theory and Practice in Education, 5(1), 18-32.
  • Balkis, M., & Duru, E. (2017). Gender differences in the relationship between academic procrastination, satifaction with academic life and academic performance. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 15(1), 105-125.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., & Duru, S. (2008). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 59-75.
  • Balkis, M. (2013). The relationship between academic procrastination and students’ burnout. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-1).
  • Baltacı, A. (2017). Erteleme davranışı eğilimi ve beş faktörlü kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler: okul yöneticileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 56-80.
  • Bayrak, F. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının harmanlanmış bir derste akademik erteleme davranışları ve çevrimiçi öz-düzenleme algıları. Ege Eğitim Dergisi / Ege Journal of Education, 19(2), 470-487. https://doi.org/10.12984/egeefd.370025
  • Bloomfield, J., & Fisher, M. J. (2019). Quantitative research design. Journal of the Australasian Rehabilitation Nurses Association, 22(2), 27-30.
  • Brownlow, S., & Reasinger, R. D. (2000). Putting off until tomorrow what is better done today: Academic procrastination as a function of motivation toward college work. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 15-34.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 167-174.
  • Cruz, J. B. (2018). Choosing an ideal graduate education: the Nueva Ecija University of Science and Technology experience. Open Journal of Social Sciences, 6(9), 263-270.
  • Çelikkaleli, Ö., & Akbay, S. E. (2013). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı, genel yetkinlik inancı ve sorumluluklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2).
  • Doğan, T., Kürüm, A., & Kazak, M. (2017). Kişilik özelliklerinin erteleme davranışını yordayıcılığı. Başkent University Journal of Education, 1(1), 1-8.
  • Ellenbecker, C. H., Nwosu, C., Zhang, Y., & Leveille, S. (2017). PhD education outcomes: Results of a national survey of nursing PhD alumni. Nursing education perspectives, 38(6), 304-312.
  • Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N., (2018). Hemşirelikte araştırma süreç, kritik (3. Baskı). Nobel Tıp Kitapevleri.
  • Erichsen, E. A.,Bolliger, D. U., & Halupa, C. (2014). Student satisfaction with graduate supervision in doctoral programs primarily delivered in distance education settings. Studies in Highereducation, 39(2), 321-338.
  • Faisal, M., Sabir, A., Jamal, Z., Akhtar, A., & Nasir, I. (2018). Postgraduate career preferences of female medical students: a cross sectional survey of 150 students Of Rawalpindi Medical University. Journal of Rawalpindi Medical College, 22(S-2), 96- 100.
  • Gill, B. E.,Russell, M., & Rayfield, J. (2012). An exploration of graduate student satisfaction with advising in departments of agricultural education, leadership, communications, and extension. Journal of Agricultural Education, 53(1), 5-17.
  • Günay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(2), 71-88.
  • Işıkgöz, M. E.(2019). Spor bilimleri lisansüstü öğrencilerinin çeşitli değişkenlere göre lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: Batman örneği. Beykoz Akademi Dergisi, 7(2), 222-238.
  • İlter, İ. (2020). Lisansüstü öğrenim gören öğretmenlerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 263-292. doi: https://doi.org/10.9779/pauefd.488580
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Karapelit, Z., & Memiş, A. (2022). Öğrencilerde mesleki güdülenmenin ve temel psikolojik ihtiyaçların, akademik erteleme davranışıyla ilişkisi. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 4(1), 1-15.
  • Kınık, Ö., & Odacı, H., (2020). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: Bazı bireysel ve çevresel değişkenler bir etken olabilir mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/ Journal of Higher Education and Science, 10(1), 183-192. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.380
  • Kiyim, Ç. T. (2022). Lisansüstü eğitime devam eden öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin ve motivasyon tutumlarının akademik erteleme davranışı eğilimlerine etkisi. TroyAcademy, 7(2), 156-177.
  • Lee, E. (2005). The relationship of motivation and flow experience to academic procrastination in university students. Journal of Genetic Psychology, 166, 5-14.
  • Malkoç, A., & Mutlu, A. K. (2018). Academic self-efficacy and academic procrastination: Exploring the mediating role of academic motivation in Turkish university students. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2087-2093.
  • Nagarjuna, P., Heralgi, R., Garg, Y., Garg, K., Sharma, A. G., &Shaik, R. (2018). Procrastination among dental postgraduate students in Maharashtra, India. Journal of Research and Advancement in Dentistry, 2(0), 1.
  • Ocal, K. (2016). Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students. Educational Research and Reviews, 11(7), 482-490.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,6(2),126-149.
  • Özer, B. U. (2005). Academic procrastination: Prevalance, self-reported reasons, gender difference and it’s relation with academic achievement [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Özer, B. U., & Saçkes, M. (2011). Effects of academic procrastination on college students’ life satisfaction. Procedia Social and Behavioral Sciences, 12(1), 512-519.
  • Pike, G. R.,Kuh, G. D., & Mc Cormick, A. C. (2011). An investigation of the contingent relationships between learning community participation and student engagement. Research in Higher Education, 52(3), 300-322.
  • Rakes, G. C., & Dunn, K. E. (2010). The impact of online graduate students’ motivation and self-regulation on academic procrastination. Journal of Interactive Online Learning, 9(1), 78-93.
  • Rosário, P., Costa, M., Núñez, J. C., González-Pienda, J., Solano, P., & Valle, A. (2009). Academic procrastination: Associations with personal, school, and family variables. The Spanish journal of psychology, 12(1), 118-127.
  • Senecal, C., Julien, E., & Guay, F., (2003). Role conflict and academic procrastination: A self-determination perspective. European Journal of Social Psychology, 33, 135-145.
  • Smith, R. V. (2013). Graduate Research: A guide for students in the sciences. University of Washington Press.
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Electronic Turkish Studies, 13(19).
  • Türküm, A.S. (2007). Üniversite gençliğine yönelik PDR hizmetleri. Özyürek, R., Owen Korkut, F., & Owen, D. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik (meslekleşme sürecindeki ilerlemeler) içinde (ss. 201-219). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uçar, H. (2020). Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 40-55.
  • Yavuz Karamanoğlu, A. , Deveci Koçbilek, Z. , Turan, İ., & Özkan, R. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin genel erteleme davranışları ile mesleğe yönelik tutum ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi , 38(3) , 203-215. https://doi.org/10.53490/egehemsire.1101650
  • Yeşiltaş, M. D. (2020). Akademik motivasyon ve genel erteleme davranışının öğrencilerin akademik erteleme davranışı üzerindeki rolü. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 123-133.
  • Yılmaz, A. B., Tonga, E. S., & Çakır, H. (2017). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1).
  • Yılmaz, N., Doğanalp, S., & Varol, T. (2016). Lisansüstü öğrencilerde tezden kaytarma davranışları. Türkiye Lisansüstü Çalışmaları Kongresi Bildiriler Kitabı, 165-183.
  • Yükseköğretim Kanunu: 6.11.1981 tarih ve 17506, 2547 sayılı kanun, 4. Madde. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/mevzuat , last accessed on: 28.07.2020
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Ampirik Araştırma
Yazarlar

Sevim Ulupınar 0000-0003-1208-2042

Hülya Kaya 0000-0001-6769-7613

Nil Küçük Yüceyurt 0000-0003-2620-934X

Proje Numarası 32571
Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ulupınar, S., Kaya, H., & Küçük Yüceyurt, N. (2024). Health Sciences Graduate Students’ Views on Postgraduate Education and Academic Procrastination. Yükseköğretim Dergisi, 14(2), 57-70. https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1197281

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.