Lisansüstü programlar bilime katkıda bulunmayı, bilimsel bir bakış açısı getirmeyi ve nitelikli insanlar yetiştirmeyi hedefler. Lisansüstü öğrencilerin akademik erteleme eğilimleri ile memnuniyet düzeyleri
arasındaki ilişkiyi ele alan bir çalışmanın olmaması, bu konuda tanımlayıcı bir çalışma yapılması ihtiyacını doğurmuştur. Amaç: Bu araştırmanın amacı, lisansüstü öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin
görüşleri ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve ilişkili faktörleri ele almaktır. Yöntemler: Araştırma, tanımlayıcı ve ilişki arayıcıdır. Araştırma, bir kamu üniversitesinde lisansüstü
öğrenim gören 317 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Aitken Erteleme Envanteri ve Lisansüstü Eğitim Değerlendirme Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde betimsel istatistiksel yöntemler, parametrik ve parametrik olmayan testler, çoklu karşılaştırma (posthoc) testleri ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Lisansüstü öğrencilerin
orta düzeyde akademik erteleme eğilimleri vardır. Öğrencilerin akademik erteleme eğilimleri ile öğretim üyesi ve akademik danışmanlarından memnuniyetleri arasında çok zayıf istatistiksel olarak anlamlı pozitif ilişki olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlar göz önüne alındığında, hemşirelerin akademik gelişim süreçlerinin önündeki engellere yönelik müdahaleler planlamak ve akademik memnuniyetlerini artırarak daha profesyonel ve gelişime açık hemşireler yetiştirmek mümkündür.
Erteleme Eğitim Sağlık Bilimleri Lisansüstü Kişisel Memnuniyet
32571
Graduate programs aim to make contributions to science, to bring in a scientific perspective, and to raise well-qualified professionals. The lack of a study addressing the relationship between graduate
students’ academic procrastination inclinations and their satisfaction necessitated a descriptive study on this topic. This descriptive and correlational study aims to examine the relationship between
graduate students’ views on graduate education and their academic procrastination inclinations and to address the associated factors. It was performed with the participation of 317 graduate students at a state university. Data were collected through Personal Information Form, Aitken Procrastination Inventory, and Graduate Education Evaluation Scale. In the analysis of data, descriptive statistical methods,
parametric and non-parametric tests, multiple comparison (post-hoc) tests, and correlation analysis were utilized. Graduate students were found to have medium-level academic procrastination inclinations. There was a very weak statistically significant positive relationship between students’ academic procrastination inclinations and their satisfaction with the faculty member and academic advisor. In light of these findings, it is possible to devise suitable strategies to address
the challenges impeding the academic advancement of nurses. By enhancing their academic satisfaction, a more professional and open-minded nursing workforce can be cultivated.
: Procrastination Education Medical Graduate Personal Satisfaction
This research was financially supported by the Istanbul University- Cerrahpasa Scientific Research Projects Department for conducting the research and presenting it in scientific meetings (research ID 32417).
32571
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 32571 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.