Lisansüstü programlar bilime katkıda bulunmayı, bilimsel bir bakış açısı getirmeyi ve nitelikli insanlar yetiştirmeyi hedefler. Lisansüstü öğrencilerin akademik erteleme eğilimleri ile memnuniyet düzeyleri
arasındaki ilişkiyi ele alan bir çalışmanın olmaması, bu konuda tanımlayıcı bir çalışma yapılması ihtiyacını doğurmuştur. Amaç: Bu araştırmanın amacı, lisansüstü öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin
görüşleri ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve ilişkili faktörleri ele almaktır. Yöntemler: Araştırma, tanımlayıcı ve ilişki arayıcıdır. Araştırma, bir kamu üniversitesinde lisansüstü
öğrenim gören 317 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Aitken Erteleme Envanteri ve Lisansüstü Eğitim Değerlendirme Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde betimsel istatistiksel yöntemler, parametrik ve parametrik olmayan testler, çoklu karşılaştırma (posthoc) testleri ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Lisansüstü öğrencilerin
orta düzeyde akademik erteleme eğilimleri vardır. Öğrencilerin akademik erteleme eğilimleri ile öğretim üyesi ve akademik danışmanlarından memnuniyetleri arasında çok zayıf istatistiksel olarak anlamlı pozitif ilişki olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlar göz önüne alındığında, hemşirelerin akademik gelişim süreçlerinin önündeki engellere yönelik müdahaleler planlamak ve akademik memnuniyetlerini artırarak daha profesyonel ve gelişime açık hemşireler yetiştirmek mümkündür.
Erteleme Eğitim Sağlık Bilimleri Lisansüstü Kişisel Memnuniyet
32571
Graduate programs aim to make contributions to science, to bring in a scientific perspective, and to raise well-qualified professionals. The lack of a study addressing the relationship between graduate
students’ academic procrastination inclinations and their satisfaction necessitated a descriptive study on this topic. This descriptive and correlational study aims to examine the relationship between
graduate students’ views on graduate education and their academic procrastination inclinations and to address the associated factors. It was performed with the participation of 317 graduate students at a state university. Data were collected through Personal Information Form, Aitken Procrastination Inventory, and Graduate Education Evaluation Scale. In the analysis of data, descriptive statistical methods,
parametric and non-parametric tests, multiple comparison (post-hoc) tests, and correlation analysis were utilized. Graduate students were found to have medium-level academic procrastination inclinations. There was a very weak statistically significant positive relationship between students’ academic procrastination inclinations and their satisfaction with the faculty member and academic advisor. In light of these findings, it is possible to devise suitable strategies to address
the challenges impeding the academic advancement of nurses. By enhancing their academic satisfaction, a more professional and open-minded nursing workforce can be cultivated.
: Procrastination Education Medical Graduate Personal Satisfaction
This research was financially supported by the Istanbul University- Cerrahpasa Scientific Research Projects Department for conducting the research and presenting it in scientific meetings (research ID 32417).
32571
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
| Bölüm | Ampirik Araştırma |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | 32571 |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.