Bu çalışma, Türkiye’de beş yıldan uzun bir süredir uygulanan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin lisans öğrencileri üzerindeki bilinç düzeyini karşılaştırmalı bir analizle araştırmayı hedeflemektedir. Farklı fakültelerde eğitim alan öğrenciler arasındaki bilinç düzeylerinde önemli bir fark olup olmadığını belirlemeye yönelik iki hipotezi test etmektedir. İlk hipotez, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin, Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi öğrencilerine göre Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi hakkında daha fazla bilgi sahibi olduklarını; ikinci hipotez ise, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünde okuyan öğrencilerin, diğer bölümlerde okuyan öğrencilere göre Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin işleyişi konusunda daha bilgili olduklarını öne sürmektedir. Araştırmanın kapsamı, Bartın Üniversitesi’nde İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ile Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi’nde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerini içermektedir. Bu sınırlamanın temel nedeni, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin idare ile ilgili dersleri zorunlu olarak alırken, Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi öğrencilerinin ise kendi alanlarına ait dersleri zorunlu olarak almalarıdır. Çalışmanın sınırlı sınıflarla sınırlandırılmasının sebebi, öğrencilerin alan derslerini genellikle bu sınıflarda alması ve diğer bölümlerden seçebilecekleri seçmeli dersleri yine bu sınıflarda alabilmeleridir. Veriler, anket yöntemi kullanılarak toplam 323 öğrenciden elde edilmiştir. Yapılan T Testi ve ANOVA testi sonuçları, her iki hipotezin de doğrulandığını ortaya koymaktadır.
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Siyasal Sistem Bilinç Düzeyi Üniversite Öğrencileri
1919B012107880
This study aims to conduct a comparative analysis of undergraduate students’ levels of awareness about the Turkish Form of Presidentialism, which has been implemented in Türkiye for over five years. It tests two hypotheses concerning potential differences in awareness levels among students from different academic departments. The first hypothesis posits that students of the Faculty of Economics and Administrative Sciences have a higher level of knowledge about the Turkish form of Presidentialism compared to students of the Faculty of Engineering, Architecture, and Design. The second hypothesis suggests that students majoring in Political Science and Public Administration at the Faculty of Economics and Administrative Sciences are more knowledgeable about the functioning of the Turkish form of Presidentialism compared to students majoring in other departments. The study’s population includes 3rd and 4th-year students at Bartın University who are enrolled in the Faculty of Economics and Administrative Sciences and the Faculty of Engineering, Architecture, and Design. This restriction is justified for two reasons. Students in the Faculty of Economics and Administrative Sciences are required to take courses related to the governance of the country, and students in the Faculty of Engineering, Architecture, and Design also have compulsory courses related to their respective fields. The study is limited to 3rd and 4th-year students because they predominantly take their major courses during these years and can choose elective courses from other departments during these years as well. Data were collected from a total of 323 students using a survey method. The results of the conducted T-test and ANOVA test confirm both hypotheses.
Government System Political System Awareness Level University Students
This research has been supported by TÜBİTAK (The Scientific and Technological Research Council of Turkey) between May 16, 2022, and March 22, 2023
1919B012107880
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012107880 |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.