BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 96 - 113, 06.06.2015

Öz

The aim of this study the mimetic isomorphism levels on strategic plans that are prepared at primary schools in Van province is to determine the opinions of teachers and administrators. The interviewing form improved by the researcher was applied to 40 subjects and context analyzes were done. In the light of the data taken from the interviewing forms, it can be easily said that these plans were similar to each other; in other words, these plans were prepared as mimetic isomorphism

Kaynakça

  • Cook, W. J. (1990, April). Strategic planning in America’s scholl: An explotory study. A Paper Presented At The Annual Meeting of The AERA. San Francisco, CA.
  • Daft, R.L. (1998). Organization theory and design (Sixth Edition), USA: International Thompson Publishing.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT], (2006). Kamu kuruluşları için stratejik planlama kılavuzu. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • DiMaggio, P.J., Powell, W. W. (1983). The iron cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields. American Sociological Review, 48(2): 147-160.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş (1. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitim değişim yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Haveman, H.A. (1993). Follow the leader: Mimetic isomorphism and entry into new markets. Administrative Science Quarterly, 38: 593-627.
  • Karaman, H. (2007). İlk ve ortaöğretim okulu yöneticilerinin stratejik planlamaya karşı tutumları (İstanbul İli Örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kocatepe, Ş. (2010). Eğitimde stratejik planlama ve toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul yöneticileri tarafından algılanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Memduhoğlu, H. B., Uçar, İ (2012). Yönetici ve öğretmenlerin stratejik planlama algısı ve okullarda mevcut stratejik planlama uygulamalarının değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23): 234-256.
  • Memduhoğlu, H. B., Taşdan, M., Erdem, M. (2008). İlköğretim okullarında stratejik planlama uygulamalarının değerlendirilmesi. Proceedings of Conference on. (s. 1368-1380), Famagusta, North Cyprus.
  • Özmantar, K. Z. (2011). Okullarda etkili stratejik plan hazırlama süreci: Bir eylem araştırması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (4), 1389-1421.
  • Siegel, P. H., Agrawal, S., Rigsby, J. T. (1997). Organizational and professional socialization: Institutional isomorphism in an accounting context. The Mid-Atlantic Journal of Business, 33(1): 49-68.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ STRATEJİK PLANLARIN TAKLİTÇİ EŞBİÇİMCİLİK DÜZEYLERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 96 - 113, 06.06.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, Van ilinde bulunan ilköğretim okullarında hazırlanan stratejik planların taklitçi eşbiçimcilik düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu stratejik planlama sürecine katılan 40 katılımcıya uygulanmış ve içerik analizi ile incelenmiştir. Görüşme formlarından elde edilen veriler ışığında söz konusu planların birbirlerinden yararlanarak hazırlandıkları yani taklitçi eşbiçimcilik anlamında birbirlerine benzediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Cook, W. J. (1990, April). Strategic planning in America’s scholl: An explotory study. A Paper Presented At The Annual Meeting of The AERA. San Francisco, CA.
  • Daft, R.L. (1998). Organization theory and design (Sixth Edition), USA: International Thompson Publishing.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT], (2006). Kamu kuruluşları için stratejik planlama kılavuzu. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • DiMaggio, P.J., Powell, W. W. (1983). The iron cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields. American Sociological Review, 48(2): 147-160.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş (1. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitim değişim yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Haveman, H.A. (1993). Follow the leader: Mimetic isomorphism and entry into new markets. Administrative Science Quarterly, 38: 593-627.
  • Karaman, H. (2007). İlk ve ortaöğretim okulu yöneticilerinin stratejik planlamaya karşı tutumları (İstanbul İli Örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kocatepe, Ş. (2010). Eğitimde stratejik planlama ve toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul yöneticileri tarafından algılanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Memduhoğlu, H. B., Uçar, İ (2012). Yönetici ve öğretmenlerin stratejik planlama algısı ve okullarda mevcut stratejik planlama uygulamalarının değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23): 234-256.
  • Memduhoğlu, H. B., Taşdan, M., Erdem, M. (2008). İlköğretim okullarında stratejik planlama uygulamalarının değerlendirilmesi. Proceedings of Conference on. (s. 1368-1380), Famagusta, North Cyprus.
  • Özmantar, K. Z. (2011). Okullarda etkili stratejik plan hazırlama süreci: Bir eylem araştırması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (4), 1389-1421.
  • Siegel, P. H., Agrawal, S., Rigsby, J. T. (1997). Organizational and professional socialization: Institutional isomorphism in an accounting context. The Mid-Atlantic Journal of Business, 33(1): 49-68.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Zayimoğlu Öztürk

Mehmet Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zayimoğlu Öztürk, F., & Arslan, M. (2015). İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ STRATEJİK PLANLARIN TAKLİTÇİ EŞBİÇİMCİLİK DÜZEYLERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 96-113.