Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GENERAL TRENDS IN PHYSICS EDUCATION RESEARCHES IN TURKEY

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 1, 201 - 226, 01.03.2013

Öz

This research is an experimental study in which the effects of death education on students’ death anxieties and their psychological well beings. Research group is students of Ankara University Guidance and Psychological Consultation Department in 2006-2007 education term. Thorson-Powell Death Anxiety Scale and Ryff’s Psychological Well-Being Scale are applied to 216 students in result of the evaluation of the scale, 37 students with high death anxiety scores and low psychological well-being scores are chosen. These students are assigned to experiment and placebo/control groups without any selection. The experimental group is applied eight-session death education program developed by researcher, the placebo/control group is cultural program. Death anxiety score levels of the subjects who took part in death education showed a meaningful difference before (x :72.79), after (x : 52.84) and observation test (x : 49.95) the experiment. However psychological well-being score levels of the subjects who participated to death education did not show a meaningful difference before and after the experiment.

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. ve Keser, Ö. F. (2000). Fizik eğitim-öğretiminde1. güncel araştırma alanları. IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, s: 259-266.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1990). 2. Research Methods In Education (Third Edition).London: Routledge.
  • Çorlu, M.A., Özçelik, D.A., Özdaş, K., Ekrem, N., Şenyol, M. (1991). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Lisans Tamamlama Programı:
  • Fizik Öğretimi. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir,54-55, 59-65.
  • Driver, R., Guesne, E. ve Tiberghien, A. (1998). Children's Ideas in Science,Philadelphia, Open Unv. Press
  • Ergin, İ. (2010). Fizik Eğitiminde 5E Modeli’nin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen Ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:17, No:1, 87-102.
  • McDermott, L. C. ve Redısh, E. F. (1999). Resource letter PER-1: Physics Education Research. The American Journal of Physics, Vol 67 (9), 755-764. Osborne, R. ve Freyberg, P. (1996). Learning In Science, Hong Kong, Heineman.
  • Sağlam Arslan, A. ve Paliç, G. (2012). 1990-2011 yılları arasında Türkiye’ De Fizik Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmalar. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 115-128.

Türkiye’ de Fizik Eğitimi Araştırmalarında Genel Eğilimler

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 1, 201 - 226, 01.03.2013

Öz

Literatür taraması yönteminden faydalanılarak yürütülen bu çalışmanın amacı, fizik eğitimine yönelik 2005-2011 tarihleri arasında gerçekleştirilen fizik araştırmalarını  tespit etmek ve konu alanlarına göre sınıflandırarak ülkemizde bu alanın eğitimine yönelik başta gelen araştırma konularını belirlemektir. Yapılan taramada; 11 basılı ve 2 internet  erişimli olmak üzere toplam 13 derginin 2005-2011 tarihleri arasındaki ulaşılabilen tüm yayınlanmış sayıları incelenmiştir. Ayrıca, ilgili tarihler arasında yapılan 2 ulusal kongrede sunulan ve basılan bildirilerde araştırılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, makaleler
yayınlandığı yer ve yayın tarihlerine göre kodlanmış, yöntem, bulgu ve sonuçlarına göre irdelenerek 7 farklı konu başlığı altında gruplandırılarak ilgili tablolarda sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. ve Keser, Ö. F. (2000). Fizik eğitim-öğretiminde1. güncel araştırma alanları. IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, s: 259-266.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1990). 2. Research Methods In Education (Third Edition).London: Routledge.
  • Çorlu, M.A., Özçelik, D.A., Özdaş, K., Ekrem, N., Şenyol, M. (1991). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Lisans Tamamlama Programı:
  • Fizik Öğretimi. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir,54-55, 59-65.
  • Driver, R., Guesne, E. ve Tiberghien, A. (1998). Children's Ideas in Science,Philadelphia, Open Unv. Press
  • Ergin, İ. (2010). Fizik Eğitiminde 5E Modeli’nin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen Ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:17, No:1, 87-102.
  • McDermott, L. C. ve Redısh, E. F. (1999). Resource letter PER-1: Physics Education Research. The American Journal of Physics, Vol 67 (9), 755-764. Osborne, R. ve Freyberg, P. (1996). Learning In Science, Hong Kong, Heineman.
  • Sağlam Arslan, A. ve Paliç, G. (2012). 1990-2011 yılları arasında Türkiye’ De Fizik Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmalar. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 115-128.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr.özay Soslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Soslu, D. (2013). Türkiye’ de Fizik Eğitimi Araştırmalarında Genel Eğilimler. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 201-226.