The aim of this study carried out using literature review method is to determine the researches performed from 2005 to 2011 on physics education to categorize them according to the field of subjects to identify for the major research topics for the training of this field in our country. Reviewing the publications, printed and 4 on-line, a total of 12 all published issues of the journal can be reached between 2005-2011 were analysed. Furthermore, presented and published papers were examined in the 2 national conferences during this period. Analysing the data, articles are coded relating to the publication places and dates, they presented in tables under 7 different sub-titles according to the method, findings and results.
Physics education examining articles research subjects on Physics education.
Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Başkanlığı Programları (Comenius, Grundtvig, Study Visit, Leonardo da Vinci, Erasmus) kapsamında yurtdışına gitmiş eğitimcilerin küreselleşmeye ilişkin fırsat ya da tehdit odaklı düşüncelerini/görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla yurtdışına görevle gitmiş 55 eğitimci tespit edilmiştir. Bu 55 kişinin tamamına “Yurtdışına Gitmiş Eğitimcilerin Küreselleşmeye İlişkin Görüşlerini Belirleme” adıyla geliştirilmiş 32 maddelik bir ölçek gönderilmiş, 49 kişiden dönüt alınmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmuştur. I. Bölümde kişisel bilgiler; II. Bölümde, eğitim hareketliliği (yurtdışına görevle gitmek) yapmak suretiyle küreselleşme faaliyetlerine katılmış eğitimcilerin düşüncelerini yansıttığı düşünülen, küreselleşmeye ilişkin fırsat ya da tehdit odaklı maddeler yer almıştır. Çalışma, yurtdışına gitmiş eğitimcilerin küreselleşmeyi bir tehdit olarak algılamadığını ortaya koymaktadır. Bu nedenle eğitimcilerin yurtdışına görevli gitmeleri teşvik edilmeli ve desteklenmeye devam edilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 1 |