Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim fizik programında yer alan dinamik konusu ile ilgili çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir başarı testi geliştirmektir. Güvenirlik ve geçerlik çalışmalarını yapmak amacıyla hazırlanan başarı testi, 2009–2010 eğitim öğretim yılı güz döneminde, Diyarbakır il merkezinde faaliyet gösteren 2 farklı okulda öğrenim gören 131 öğrenciye uygulandı. Başarı testinin geçerliliğini sağlamak için, önce alanında uzman iki fizik eğitimcisi ile deneyimli iki fizik öğretmeninin görüşü alındı sonra da madde analizine tabi tutuldu. Başarı testinin güvenirliliğini belirlemek için ise Sperman-Brown’ın testi iki eşdeğer yarıya bölme yöntemi kullanıldı ve güvenirlik katsayısı α = 0,807 olarak bulundu. Güvenirlik ve geçerlik çalışmaları sonunda 25 maddeden oluşan bir başarı testi geliştirildi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1 |