Bu çalışmanın amacı Avrupa Birliği’nin (AB) medya okuryazarlığı eğitimi konusundaki vizyonunu ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için Birliğin medya okuryazarlığına ilgi duymaya başladıkları tarih olan 2000 yılından itibaren ortaya koydukları medya okuryazarlığı tavsiye kararları ve sonuç bildirgeleri ele alınmıştır. Bu dokümanlar içerik analizi yoluyla incelenmiş ve ulaşılan sonuçlar “Politika, İşbirliği, Eğitim, Kuramsal Temeller ve Araştırma” olmak üzere beş tema altında sunulmuştur. Sonuçlar incelendiğinde AB tarafından medya okuryazarlığının “Avrupa Vatandaşlığı” oluşturmanın bir aracı olarak görüldüğü ileri sürülebilir. Bu doğrultuda da birlik içinde ortak bir medya okuryazarlığı vizyonun oluşturulması ve bu vizyonun medya ve eğitim sektörleri başta olmak üzere konuyu ilgilendiren tüm alanlara yansıtılması öngörülmektedir. Bu çalışmanın özellikle ülkemizde medya okuryazarlığına yönelik karar mercilerine önemli fikirler verebileceği düşünülmektedir
Avrupa Birliği Medya Okuryazarlığı Eğitimi Tavsiye Kararları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1 |